Gjest Kakemons Skrevet 31. januar 2006 #1 Skrevet 31. januar 2006 Jeg fikk servert en kake borte en gang som var så ekstremt god. I bunnen var det cornflakes (tror jeg) så den var veldig sprø å tygge på, samtidig som den var veldig søt. På toppen av kaken var det sjokoladetrekk, kansje med hakkede nøtter, husker ikke helt. Skjært opp i ruter. Vet noen hvilken kake dette var. Og er det noen som kan hjelpe meg med oppskrift blir jeg veeeldig glad!!!
Gjest Virvel Skrevet 31. januar 2006 #2 Skrevet 31. januar 2006 Kanskje du kan finne den på Det søte liv? Men jeg advarer deg, den siden er livsfarlig!
NullHull Skrevet 1. februar 2006 #3 Skrevet 1. februar 2006 Dette er en type enkel "snickerskake" med cornflakes og peanøttsmør: 1 dl sukker 2 dl sirup 1 gl peanøttsmør, helst den grove typen 1 l cornflakes Glasur: 2 pl kokesjokolade (lys eller mørk etter ønske) 4 ss kaffe Bland sukker, sirup og peanøttsmør i en bolle som kan brukes i mikro. Kjøres på 300 w i ca 3 min. Rør inn cornflakes. Bre massen i en kakeform (22-24 cm), sett kaldt. Smelt sjokoladen, tilsett kaffe og fordel oppå kaken når den er kald.
Gjest Kakamons Skrevet 4. februar 2006 #4 Skrevet 4. februar 2006 Tusen takk!!! Så den heter Snickers-kake. Denne skal jeg prøve!!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #5 Skrevet 5. februar 2006 På Kakemonsen.no ligger det to kaker med en fantastisk cornflakes-bunn. Fin fanakake og Polarekspressen. Holder en knapp på den siste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå