Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 7, og klarer ikke gjøre noen ting uten at jeg føler jeg må spy. Jeg er altså så kvalm. Vil helst bare ligge i senga, helt i ro. Beveger jeg meg blir jeg dårligere, og føler at jeg må spy…. Har vært dårlig nå i over en uke og jeg blir seriøst gal. Jeg har et barn fra før av også, og føler ikke jeg får vært med han. På jobb sliter jeg med å konsentrere meg nettopp pga kvalmen. Jeg er så ekstremt kvalm, men klarer nesten ikke spy. Spydd kanskje en håndfull siste uka, men konstant dårlig😮‍💨 Hva kan jeg gjøre? Har fått inn med teskje fra legen min at graviditet ikke er noen sykdom, så får ikke noe hjelp fra henne akkurat.

Anonymkode: 97bb3...6a6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv kvalmestillende? Det er ekstremt viktig at du får i deg mat og ikke minst drikke. Dra til fastlegen så får du tabletter på resept

Anonymkode: aaf46...d07

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg. I første graviditet kunne jeg slutte på salt lakris for å døyve kvalmen nok til å jobbe. Andre graviditet var litt bedre selv om jeg kastet opp oftere, men jeg ble skikkelig dårlig av salt lakris 😅 I tredje graviditet var det kun ingefærøl som døyvet litt, men da kastet jeg opp hver gang jeg flyttet på meg, så da ble jeg sykemeldt en periode. Jeg har alltid tatt en tur til tannlegen etterpå 😂

Lykke til!

Anonymkode: b5e57...d22

Skrevet

Uff. Høres ikke bra ut. Sånn var det for meg også. Ser noen anbefaler salt lakris her. Pass bare på å spise så lite som mulig av dette da det kan gi skader på fosteret ved for høyt inntak.

Anonymkode: 2dcfb...c2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Prøv kvalmestillende? Det er ekstremt viktig at du får i deg mat og ikke minst drikke. Dra til fastlegen så får du tabletter på resept

Anonymkode: aaf46...d07

Jeg hadde god effekt av xonvea, så kan anbefale det. Ikke bekymre deg om du ikke får i deg så mye mat, det er veldig vanlig og ikke farlig, babyen får i seg det den trenger uansett. Bare pass på st du drikker nok, spesielt om du kaster opp

Anonymkode: f14a9...e6a

Skrevet

Prøv Seabands. Tror det virker best mot lite til moderat kvalme, men hjalp meg godt da jeg følte meg småkvalm, så verdt å prøve. 

Anonymkode: 7ebc9...728

Skrevet

Gå til legen.

• Liker 1
Skrevet

Postafen.  

Anonymkode: 81f6c...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...