AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Skal overføre penger til utland og tenkte å bruke Wise. Men får ikke logget inn… Merkelig. Får ikke sjans å skrive inn koden på sms før innlogging hopper tilbake til start. 🤔 Annen nettside som er trygg og bra å bruke til overføring? Og at pengene også kommer raskt inn på mottakers konto? Anonymkode: e3dd7...314
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 Bruker bare nettbanken. Så lenge morkaken har et ordentlig kontonummer og det ikke er for store beløp har det gått greit. Anonymkode: 974fc...625 1 1
iheia Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 https://www.remitly.com/no/ er også veldig bra.
Perine Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 Jeg velger «betale til utlandet» i nettbanken, men det krever at man har mottakerens Ibankontonr. Det er et gebyr for slik betaling. Dnb tar 30 kr. Det kan også foregå express til høyere gebyr. 1
Fant80 Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 Bruker regelmessig remitly. Fungerer kjempefint
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 Jeg bruker bare nettbanken (DnB) og Revolut når jeg kommer på det. Anonymkode: 5cf2d...94b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 Paypal er gratis og går på sekundet. Jeg bruker det til familiemedlem. Brukte dnb før, men de tar gebyrer. Anonymkode: 1acbe...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Paypal er gratis og går på sekundet. Jeg bruker det til familiemedlem. Brukte dnb før, men de tar gebyrer. Anonymkode: 1acbe...9a3 Paypal er bra! Jeg får ofte penger på Paypal fra et familiemedlem i utlandet. Mottar sikkert 20k fra de ila året. Null gebyrer også når jeg sender. Anonymkode: d67ca...07a 1
iheia Skrevet 8. februar 2024 #10 Skrevet 8. februar 2024 PayPal gir dårlig kurs. De beste og rimeligste er Wise, Paysend eller Remitly, god kurs, og overføring på sekundet. Overføring via nettbank er utdatert, kostbart og tregt.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #11 Skrevet 8. februar 2024 50 % av betalinger via nettbank kommer frem ila 30 min, og 90 % ila 2 timer. Det er ikke lenger tregt sende via bankene, de som sier det har ikke hengt med i timen de siste årene. Som en over her over skriver, sjekk både kurs OG gebyr. Hjelper ikke at det går uten gebyr hvis du skal sende et større beløp og kursen er elendig. Anonymkode: 2e967...9aa 1
iheia Skrevet 8. februar 2024 #12 Skrevet 8. februar 2024 Det er feil. Det kommer an på hvor og i hvilken valuta du sender til. Jeg har i mange år overført penger i forbindelse med jobb til ulike land og til ulike valutaer. Euro går kjapt ja, men der stopper det stort sett. Ellers er jeg enig i at gebyrfrie løsninger som PayPal lurer kunder til å tro at det er gratis. Det er ikke noe som er gratis. Alle tjener på å overføre penger, men de siste årene har det kommet veldig gode løsninger der en går via app i stedet for i sin nettbank. Som nevnt over, tviler på at noen matcher Wise, Paysend eller Remitly.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #13 Skrevet 8. februar 2024 Siden Swift lanserte GPI i 2018 har stadig mer av tradisjonelle bankbetalinger gått ganske raskt. Dette er da betalinger via Swift, som faktisk har reelle målinger på fremføringstid. Jeg hevder ikke at alt går raskt, for betalinger til odde land og valutaer tar fortsatt lengre tid. Men disse er i mindretall. Aktører som på nett hevder at bankoverføring går tregt er typisk direkte konkurrenter til disse, som er tjent med at folk flest tror det går sakte via bank. For de aller fleste som overfører internasjonalt er det ikke viktig at betalingen kommer frem i realtid, eller om det ligger blockchain/nyere teknologi/kryptovaluta bak eller om det går via det tradisjonelle Swift-nettverket. I løpet av én dag er ofte godt nok, enkelt og trygt. Anonymkode: 2e967...9aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå