AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Vi har vært sammen i 13 år og har ett barn på snart 10 😅 har det fint i lag, krangler ikke og trives i hverandres selskap. I det siste så har det ikke vært så mye sex med oss. Eller for å si det rett ut, vi har ikke hatt sex på ett år. Og jeg er egentlig helt ok med det altså, har nesten ikke sexlyst så jeg skal ikke klage. Men han virker ikke til å bry seg noe særlig. Jeg har prøvd å ta opp dette med han ved ett par anledninger, han sier at «ja det er kjedelig at sexen eksisterer ikke osv og at han kunne tenke seg å begynne på an igjen med det». Men siden det har vært så lenge siden og han har ikke klaget så lurer jeg jo litt på dette her. Føler at mannfolk MÅ ha sex for å være tilfreds i forholdet men han er så god og snill, fantastisk pappa er han også. Jeg spurte han «men er du ok med dette her? Hvorfor klager du ikke på ingen sex?» da lo han litt og sa: «ja men hva hjelper det å klage da, jeg vil jo ikke presse meg på i tillfelle du ikke har lyst liksom». så med andre ord han prøver ikke og jeg prøver ikke, da blir det ingenting heller. Jeg har jo lagt litt på meg med årene og han har forandret seg han også, men han sier at jeg er vakker og deilig osv. men hvorfor prøver han ikke seg på meg da? Nå tør ikke jeg prøve meg fordi jeg er redd han ikke tenner på meg lenger. Rotete skrevet da, men likevel, hva tenker dere? vi er i 30 årene Anonymkode: 7e845...d1a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 En partner med libido som over tid har prøvd å ta initiativ uten å få respons vil typisk velge 1 av 4 veier. Bare du her inne kjenner din samboer, så du kan se hvilken du tror det er 1. Brudd 2. Utroskap 3. Egensex 4. Er den triste. Konstant sexløshet og avvisning som medfører en permanent ødeleggelse av hans seksualitet, til det punktet lyset bare slukkes og hans behov blir borte Anonymkode: 55f73...666 5
Fremmed fugl Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 Nå er det bare å prøve deg. Kommer bli stor suksess. Husk at mannen din er som deg, når det gjelder å bli avvist. Er ikke kult å bli det over tid, og da begynner gjerne spørsmål som det du stiller deg å komme. Så da kan det være et godt alternativ å ikke prøve seg, da slipper man å bli avvist, og slipper de ubehagelige tankene på hvorfor man blir avvist. Lykke til. 1 1
imagineme Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 Skal jeg gjette er han blitt avvist såpass mange ganger at han egentlig har innfunnet seg med at sex i forholdet er ikke-eksisterende. Gjettning nummer to: Når dere har hatt sex er det han som har tatt initiativet, stort sett aldri deg. Derfor er han som han er i dag. 7
ToMan Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 Enig med siste innspill. Med fare for å generalisere; Hører ofte at menn klager over at kvinner tar sjelden initiativ til sex, og det er vel relativt vanlig at menn er den som oftest tar initiativ. En annen utfordring er at menn oftere opplever at kvinnene avviser seksuelle initiativ. Så kanskje har du fått det litt som du selv har "bestilt"? Det at din mann nå tar lite eller ingen initiativ har kanskje blitt et resultat av ditt mangelfulle engasjement rundt sex. Kanskje tenket han også det samme som deg og tenker at du ikke tenner på han lengre. Så mitt forslag er at du viser tydelig at du har lyst på han. Ta initiativ, vær forførende, vis deg frem eller kjøp noe sexy undertøy for å sprite opp hverdagen litt. Men kanskje aller beste forslag er å snakke med han å si at du savner å ha deilig sex med han. Si det rett ut; " Jeg vil at du skal ta meg! Jeg vil kjenne deg inni meg". For å være helt ærlig så er vi menn ganske enkelt satt sammen og responderer aller best på ting som ikke er pakket inn eller ting som bare blir antydet. Jeg tenker du fikk relativt klare svar fra din mann når du spurte han. "Jeg vil jo ikke presse meg på i tilfelle du ikke har lyst" skriver du jo at han svarte. Og ingen kvinner tenner vel på en mann som klager over mangel på sex!? Syns jeg har hørt det før og lest det mange ganger her inne på KG. Så, ta saken i egne hender (og egen munn). Bokstavelig talt. Ikke vent på at han skal gjøre endringene. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): men hvorfor prøver han ikke seg på meg da? Nå tør ikke jeg prøve meg fordi jeg er redd han ikke tenner på meg lenger. Kanskje han tenker det samme? Anonymkode: 184c7...287 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 Ja, han har mistet tenningen på deg. Nei, det er ikke fordi du har forandret deg fysisk. Det er fordi du ikke tenner på han, fordi du ikke prøver deg på han, fordi du ikke er interessert i sex, fordi du tar null initiativ og tror din rolle i dette bare er å si ja eller nei. Dette er så velkjent fenomen, jeg har sett det utallige ganger. Noen kvinner tror menn er en maskin som bare vil tømme pungen en gang i blant, som ikke trenger å føle seg begjært eller som ikke bryr seg om du liker det eller ei. Noen menn kan/må nøye seg med å få "lov" til å putte penisen inn i en kvinne som er null interessert i sex en gang i blant. De har ikke århundrets sexliv, men de har et sexliv. Andre menn mister rett og slett tenningen og lysten når hun åpenbart ikke er spesielt interessert i sex med han. Menn er ikke maskiner, de har følelser og behov utover å bare komme. Er du ikke interessert i sex så dabber interessen av hos han også. En eks av meg hadde det sånn med eksen, han mistet tenning på henne og han fortalte meg at han rett og slett trodde at sex bare ikke var noe for han, det var liksom ikke hans greie, ikke noe stort, ikke noe viktig. Med meg var han verdens kåteste og mest virile mann, og sex var definitivt hans greie! Han bare mistet lysten med en uinteressert eks som var kjedelig i senga. Beklager for å være brutalt ærlig her, men dette er definitivt noe du bør tenke på om kan stemme for deres forhold om du vil løse dette. Ønsker du sex i forholdet, så må du vise at du er kåt på han, at du tenner på han og vil ha han. Du må ta initiativ, du må lyste og begjære, du må snakke om sex på en mer spennende måte, la sex bli en større del av hverdagen deres - ikke som i at dere må ligge hele tiden men som i at det er en seksuell spenning og tenning der. Kanskje dere kan gå til en sexolog eller noe? Dere må begge få vekket seksualiteten i dere. Ikke bare han - du også. Spesielt du. Anonymkode: 701e1...eb7 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 Hvorfor prøver ikke du deg på han da? Er du utro mot han, siden du går ut fra at han er utro mot deg? For dere er jo akkurat likens her. Husker du hva som førte til at dere sluttet å ha sex? Hva er det som første til at han sluttet å initiere til sex og hva førte til at du sluttet? Anonymkode: 59bf4...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #10 Skrevet 8. februar 2024 ToMan skrev (13 timer siden): Enig med siste innspill. Med fare for å generalisere; Hører ofte at menn klager over at kvinner tar sjelden initiativ til sex, og det er vel relativt vanlig at menn er den som oftest tar initiativ. En annen utfordring er at menn oftere opplever at kvinnene avviser seksuelle initiativ. Så kanskje har du fått det litt som du selv har "bestilt"? Det at din mann nå tar lite eller ingen initiativ har kanskje blitt et resultat av ditt mangelfulle engasjement rundt sex. Kanskje tenket han også det samme som deg og tenker at du ikke tenner på han lengre. Ja, nettopp dette, mannen har tilpasset seg TS sin manglende interesse for sex. Og så sitter hun og lurer på om han er utro eller om hun har blitt for feit eller noe.. og skal ha han til å klage? Hvem vil vel ha noen som klager på sex, hva skal det føre til. Han prøver jo bare å være grei med henne og tilpasse seg hennes labre libido. Og han sier jo rett ut at han ikke vil presse henne. Det er ikke noe kult å være den eneste som tar initiativ og få stadige avslag og føle man presser den andre. Nei TS, ballen er så absolutt på din banehalvdel her. Ta initiativ. Anonymkode: 701e1...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #11 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): vi har ikke hatt sex på ett år. Og jeg er egentlig helt ok med det altså, har nesten ikke sexlyst så jeg skal ikke klage. Men han virker ikke til å bry seg noe særlig. han sier at «ja det er kjedelig at sexen eksisterer ikke osv og at han kunne tenke seg å begynne på an igjen med det». Føler at mannfolk MÅ ha sex for å være tilfreds i forholdet : «ja men hva hjelper det å klage da, jeg vil jo ikke presse meg på i tillfelle du ikke har lyst liksom». så med andre ord han prøver ikke og jeg prøver ikke, da blir det ingenting heller. Rotete skrevet da, men likevel, hva tenker dere? vi er i 30 årene Anonymkode: 7e845...d1a Du beskriver hvordan svært mange har det. Dere er ikke unormale. Jeg kjenner meg selv godt igjen i beskrivelsen. Har vært seksuell aktiv i mange år, begge to. Kanskje gått litt lei sex. selvfølgelig må man ikke ha regelmessig sex for å være fornøyd. Livet og et forhold er så uendelig mye mer en sex. Sex er hyggelig det, men ikke noe man orker å mase etter eller «jobbe for» lenger. Man har det når man har det og er tilfreds med det. Om det er 1 eller 50 ganger i året spiller liten rolle lenger😊 Jeg syntes også min kone er deilig/sexy, men spør ikke om sex av den grunn. Jeg spør ikke, jeg maser ikke, jeg prioriterer det ikke. Vi har det når stemningen og anledningen er der. Kan legge til at ingen av oss har sex/intimitet som noe slags «kjærlighetsspråk». Ingen av oss har noen gang vært avhengig av sex for tilknytning, følelser osv. for oss har sex alltid bare vært noe godt og gøy uten noe dypere mening. Sikkert litt derfor hyppighet/frekvens aldri har vært noe tema for oss, og aldri har hatt noen påvirkning på hvordan vi har det sammen. Anonymkode: fd592...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #12 Skrevet 8. februar 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: En partner med libido som over tid har prøvd å ta initiativ uten å få respons vil typisk velge 1 av 4 veier. Bare du her inne kjenner din samboer, så du kan se hvilken du tror det er 1. Brudd 2. Utroskap 3. Egensex 4. Er den triste. Konstant sexløshet og avvisning som medfører en permanent ødeleggelse av hans seksualitet, til det punktet lyset bare slukkes og hans behov blir borte Anonymkode: 55f73...666 4. Den kjenner jeg 😥meg veldig godt igjen i. Jeg har fått nye kjæreste nå i en alder av 50 +, men jammen tar det tid å få libidoet på plass igjen. Anonymkode: 68061...36f
carlberner1 Skrevet 8. februar 2024 #14 Skrevet 8. februar 2024 (endret) 6 hours ago, AnonymBruker said: Noen kvinner tror menn er en maskin som bare vil tømme pungen en gang i blant, som ikke trenger å føle seg begjært eller som ikke bryr seg om du liker det eller ei. Amen! For 30 år siden skulle jeg gjerne vært flinkere til å velge rett og gjøre noe med det. Men, man har funnet løsninger, ho-hoo.. Og kanskje er det ikke så dumt å gjøre det i voksen alder? Endret 8. februar 2024 av carlberner1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #15 Skrevet 8. februar 2024 Han har resignert, og har funnet andre løsninger som er til å leve med enn så lenge. Enten stikker han fordi han ønsker å leve de årene han har igjen, eller så blir han raskt en gammel gubbe med deg. Takket være din manglende sexlyst. Anonymkode: 23ab2...f1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå