AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Jeg skal leie ut. Har to kandidater, begge to sliter med å betale depositumet og er ikke i fast jobb. Jeg vurderer å la være å leie ut, og så heller gå for Airbnb ettersom jeg bor i en by med god tilgang til kortidsleiere. Hva tenker dere er best? Jeg tenker at ved Aibnb får jeg betalt på forhånd, jeg kan bruke leiligheten til slekt- og venner på besøk i perioder og jeg slipper å forplikte meg langsiktig til noen som kanskje ikke betaler. Leiligheten er i horiosontaldelt tomannsbolig, så jeg bor nært leietakere, men med egen uteplass og parkeringsplasser nok. Anonymkode: 12b6a...0f8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 Jeg hadde iallfall ikke leid ut til noen som ikke var i fast jobb og som slet med å betale depositum. Anonymkode: e4366...8f8 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg hadde iallfall ikke leid ut til noen som ikke var i fast jobb og som slet med å betale depositum. Anonymkode: e4366...8f8 Det er litt utenom sesong nå, og dermed ingen studenter eller arbeidsflyttere som vil leie. Anonymkode: 12b6a...0f8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 Du kan jo bruke Airbnb frem til skolestart og deretter leie ut til pålitelige leietakere. Det er jo en del mer arbeid med korttidsutleie via Airbnb. Vasking og ettersyn. Anonymkode: 4743a...e03 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan jo bruke Airbnb frem til skolestart og deretter leie ut til pålitelige leietakere. Det er jo en del mer arbeid med korttidsutleie via Airbnb. Vasking og ettersyn. Anonymkode: 4743a...e03 Ja, men veldig lettstelt leilighet med fliser, så vasking går relativt raskt. Anonymkode: 12b6a...0f8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 Airbnb er helt ok. Det blir litt mer jobb så klart og inntekten blir mer usikker. Siden du ikke har noen særlig gode kandidater til vanlig leie og ser ut til å ha litt slingringsmonn så ville jeg prøvd meg Airbnb for en periode og sett hvordan det går. Anonymkode: 38439...2d4 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 Jeg har droppet langtidsleie etter å ha vært i din situasjon og gått på en smell. Anonymkode: 4142c...817 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå