Gå til innhold

Venninne sender altfor mye meldinger - kveler meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det noen som skjønner noe som helst av det hun skriver? Jeg klarer ikke hvertfall. 

Anonymkode: deb14...18a

Nei, skjønner aldri innlegg fra den brukeren.

Anonymkode: 41c1d...58c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg holder kontakt med venninner ved å skrive (email) en hilsen og oppdatering ca. hver helg. Så kan vi skravle om løst og fast neste gang vi ses.

Jeg har ikke kapasitet, på noen som helst måte, til evig-kjørende "samtaler" på meldinger i sytten forskjellige kanaler. Gidder ikke meningsløse utvekslinger av alt mulig tøys. Forstyrrer heller ikke min mann på jobb uten grunn. 

Hvis det ikke er tilstrekkelig.. har folk nok oppgitt meg for lenge siden. 

Anonymkode: dea27...cea

En epost HVER helg med oppdatering om livet? Det hadde gjort meg like sliten som 20 meldinger om dagen.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det noen som skjønner noe som helst av det hun skriver? Jeg klarer ikke hvertfall. 

Nope! Gi meg noe av det hun drikker...🫠😂

Anonymkode: 21b42...d35

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tenker det er hyggelig at du har noen som liker å holde kontakten med deg og som liker deg masse.

Anonymkode: e6ff5...0a1

Uønsket oppmerksomhet/mas hver bidige dag er ihvertfall ikke noe jeg er takknemmlig over.

Anonymkode: f1149...08c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk ikke klarer å si det som det er; Du, jeg orker ikke tyve sms om dagen. Jeg forsøker å mindre telefontid, så jeg er mest interessert i en samtale en gang i uken, eller kanskje én sms. 

Blir hun fornærmet og slutter å sende sms, ok. Hvis ikke så skjønner hun tegninga, og gjør hun ikke det så blokkerer du henne. 

Anonymkode: 4434a...c87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nope. 😅 Mulig noe er lost in translation? Får et inntrykk av at det blir brukt Google Translate eller noe. Kommentaren gir jo ingen mening. 

Anonymkode: d227b...5cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er ensom i ny by eller noe. 

Ville ringt henne og tatt en åpen og ærlig prat. Rett og slett si at du ikke har tid til å besvare, eller ønsker få så mange meldinger fra andre, hver dag. Har dere ingen annen kontakt enn meldinger? Hvordan kontakt hadde dere før hun flyttet? Hva med å ringes i blant, i stedet for masse meldingskontakt? 

Anonymkode: 04243...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i en ny by, midlertidig, men jeg sender bare fellesmail en gang i blant til venninner. Det å sms på daglig basis, er litt sånn ungdomskole-aktig. 

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 15.13):

Jeg ble kjent med ei venninne i samme studentby da vi studerte. Nå har jeg fått jobb i samme by, og hun har måtte flytte til en annen pga jobb der. Vi snakket jo om å holde kontakten osv, slik som man gjerne gjør. I grunn tenker jo jeg også det kunne vært hyggelig ... Men nå kveler det meg ... Jeg får opp til 20 meldinger daglig av hun og svarer jeg ikke ila noen timer, får jeg meldinger på andre formuer om hvorfor jeg ikke har svart på meldingene hennes. Jeg har ikke tid til å sitte å svare henne på alle disse meldingene. Har sagt til henne at jeg ikke er så mye på disse forumene lenger fordi tiden ikke strekker til med alle andre gjøremål, men likevel ... Har jo ikke lyst til å såre henne heller, men kjenner jeg begynner å bli mer og mer lei av henne for hver melding som tikker inn. Tips? 

Anonymkode: e4728...88c

Hvis det er slik at hun begynte å skrive mye etter hun flyttet så tenker jeg det kan ha noe med at hun kanskje ikke har noe særlig nettverk dit hun flyttet. Du har vell fortsatt et greit nettverk siden du bor på samme plass. Men det kan hende du er en av få personer nå som hun har igjen å kommunnisere med, om hun ikke har klart å bygge seg opp et nettverk dit hun har flyttet. Ig at hun føler seg mye ensom og alene. Uansett så må hun så klart akseptere at du har et liv utenom henne og at du ikke kan sitte å svare henne heletiden. Men folk som skriver så mye har ofte en engstelig tilknytningsstil. Ser det ofte hos de som ikke har fått riktig respons fra foreldre i oppveksen og også spesielt hos de som er traumatiserte på forskjellige vis. Det er veldig tungt å måtte gå å forsikre personer hver dag om at nei du er ikke sint på dem bare fordi du ikke har mulighet til å svare med masse lange meldinger hver dag. Men jeg vet at det kan gå seg til når du bare får betrygget person på at det ikke har noe med dem å gjøre, men at du har mange andre forpliktelser. Dessverre er det mange som ikke klarer å akseptere at de ikke er midt punktet i livet ditt, og føler seg avvist. Fordi du kanskje er deres midtpunkt. Prøv å oppmuntre henne til å finne seg hobbier og andre venner der hun nå bor. Slik at forholdet deres kan balanseres litt. For det er jo ikke sunt med veldig ubalanserte forhold.

Anonymkode: 260f4...ee6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 15.49):

Jeg har hatt det slik med en venninne, men hun var autist. Gav seg betraktelig da jeg sluttet å svare (etter å ha satt grenser i evigheter, som ikke fungerte). Vi har et mye bedre forhold nå, går heller tur sammen eller besøker hverandre. Orker ikke 50 sms/snapmeldinger om dagen. Fra noen.

Samme med svigersøster, sluttet å svare til slutt, og da gav hun seg. Hun er sikkert lynende fornærmet, men hvem sender snap hele dagen i slutten av 20-åra, og forventer svar på hvert bilde? Hun er ikke autist, men sliter dessverre psykisk. 

Anonymkode: 9e4cd...306

Det er enkelte gang autister kan få en person som særinteresse. Men mye oftere så handler ikke slike interesser i andre mennesker om autisme men heller at de har diverse traumer. Autister er så klart mye mer utsatt for traumer, pga de blir ofte behandlet veldig empatiløst gjennom hele livet av ikke-autister. Dobbelt empatiproblemet kan være årsaken til mye av det. Fordi ikke-autister sliter like mye med å forstå autister som motsatt.

Anonymkode: 260f4...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...