Gå til innhold

Dere som er arbeidsledige, hva gjør dere om dagene? Og hvordan holde humøret oppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er midlertidig arbeidsledig (håper jeg) etter permittering. Det har ikke vært stort å gjøre på jobb, så det er ikke en voldsom overgang egentlig. Men jeg er ganske deppa, og kjeder meg. Økonomien er også dårlig pga dette her. Jeg har søkt litt jobber, oppdatert cv og lest det meste av nettaviser. Har tv og bøker, og får trent litt. 

Hva gjør dere andre som er uten jobb på dagtid? 

Anonymkode: 70ba5...466

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aap her...går tur med hunden, rydder, lager kaker el innimellom. Sover litt og så kommer barna hjem 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Akkurat nå sitter jeg på kaféen på Ikea, søker jobber. Jeg varierer steder jeg søker fra. Variasjon. Skal sette meg ned for å planlegge budsjett og hvor mye jeg skal trimme/trene fremover, prøver å få til en flyt. 

Skrevet

Jeg har ikke vært arbeidsledig, men var langtidssykemeldt. Jeg lærte meg et nytt instrument, et nytt språk og leste masse bøker som jeg fikk bruk for i jobbsammenheng 😊

Hadde trent hvis jeg kunne, men var ute med en fysisk skade.

Anonymkode: e0f3a...651

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er midlertidig arbeidsledig (håper jeg) etter permittering. Det har ikke vært stort å gjøre på jobb, så det er ikke en voldsom overgang egentlig. Men jeg er ganske deppa, og kjeder meg. Økonomien er også dårlig pga dette her. Jeg har søkt litt jobber, oppdatert cv og lest det meste av nettaviser. Har tv og bøker, og får trent litt. 

Hvis du har søkt litt jobber så bør du ta deg sammen, sette deg ned å se på dagen som en arbeidsdag for å søke flere jobber! Er man arbeidsledig så bør man bruke minst 8 timer om dagen på jobbsøking!!

Skrevet
Tobias001 skrev (1 minutt siden):

Hvis du har søkt litt jobber så bør du ta deg sammen, sette deg ned å se på dagen som en arbeidsdag for å søke flere jobber! Er man arbeidsledig så bør man bruke minst 8 timer om dagen på jobbsøking!!

Hborfor stresse så fælt?

Anonymkode: 73c58...4c1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Tobias001 skrev (Akkurat nå):

Så hyggelig svar.. hvorfor er du så sur?

Du mener jeg skal søke jobb som avdelingsleder i IT-selskap og som sykepleier når jeg ikke har utdannelse innen det? Tror ikke det blir mye jobb av det gitt. Jeg har søkt på det som er relevant. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hborfor stresse så fælt?

Les f.eks at TS sliter med økonomien som arbeidsledig? Tror du det går over av seg selv? Godt mulig du går på trygd å trives med det. Men i TS sin situasjon så bør hen søke jobb ASAP!

Skrevet

Fisker, røyker hasj på et fint utsiktspunkt, griller med venner, teltur med dama, lese mye på nett, spiller og en del andre småtteri. 

Anonymkode: e8d8e...225

• Nyttig 2
Skrevet
Tobias001 skrev (Akkurat nå):

Les f.eks at TS sliter med økonomien som arbeidsledig? Tror du det går over av seg selv? Godt mulig du går på trygd å trives med det. Men i TS sin situasjon så bør hen søke jobb ASAP!

Ts gjør jo det. Hva har dette med hva jeg gjør å gjøre?

Ro ned rassen litt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener jeg skal søke jobb som avdelingsleder i IT-selskap og som sykepleier når jeg ikke har utdannelse innen det? Tror ikke det blir mye jobb av det gitt. Jeg har søkt på det som er relevant. 

Jeg tipper at du ikke har gått grundig nok til verks! Det er mange stillinger som ikke utlyses. Du bør ta kontakt der de har jobber du er ute etter

Skrevet

Jeg søker på alt som treffer for meg. Jeg ber om utvidet søkerliste og andres søknader og vedlegg der jeg har vært på intervju. Så ber jeg om konkret tilbakemelding på intervju og søknader der jeg ikke fikk jobben.

Jeg sender henvendelser til steder jeg kan tenke meg å jobbe. Ber de huske meg om det dukker opp noen.

Skrevet

Jeg prøver å komme meg ut en gang om dagen: enten ved å ta meg en tur på cafe og sitte å lese litt bok eller en avis eller gjøre det på biblioteket viss økonomien er dårlig. Eller en tur til fjells, skogen osv for å ha den rutinen med å kle på meg skikkelig og å se andre mennesker.  

Ellers kan det være å gjøre husarbeid, puslespill, hobbyer, møte andre folk, fisking, kino (ja aleine), skriving osv

Anonymkode: 615e4...136

• Liker 1
Skrevet

Jeg sitter mye på kaféer da, selv om medbrakt varm drikke er å foretrekke i disse dager. Så er det full pupp på å få litt rutine i livet. Hjelper meg å skrive det ned, notatbok etter dette, sette opp sunt og rimelig matbudsjett, hvor mye jeg ønsker å bevege meg etc. Så var det å gjennomføre, da!

Skrevet

Vært arbeidsledig i et halvt år nå. Prøver å lære meg ting som kan øke min sjanse for å få jobb, men det har vært skikkelig konkurranse om plassene i år. Ganske demotivert akkurat nå, ser ikke så lyst på fremtiden.

Anonymkode: bb30f...18f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig. Ikke kast bort tid og energi på jobber som du har null kompetanse for. 

Jeg gikk idag innom en kafé og spurte om de hadde noe ledig som jeg kunne søke på. Kjøkkensjefen ønsket å ansette kokker med fagbrev. Kommer nok ikke til å bruke energi på å skrive en åpen søknad for det stedet. De hadde nok assistenter. 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Tobias001 said:

Bør kanskje følge ditt eget råd?

Anonymkode: 415f0...be4

• Liker 2
Skrevet
Tobias001 skrev (3 timer siden):

Har du trusa litt for hardt dratt opp? 

Hva slags ræl er dette her? Man søker på jobber, såklart, hva tror du egentlig vi driver med? Det er  ingen grunn til å gå av hengslene når du svarer andre.

Anonymkode: b5993...e96

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skaffet meg en ok hobby, holder meg sosial. Sjekker finn/nav regelmessig. Viktig å være sosial for mange jobber ligger også gjemt i sosiale nettverk. Det viktigste var likevel å finne en hobby som ga meg noe og holde på noenlunde ok rutiner. Jeg så på det faktisk som perioden mellom jul og nyttår (helt ærlig). Det er en uke der som ingen helt har kontroll på noe, men man gleder seg likevel til nytt år og "nye muligheter". Det føltes slik for meg og. Gledet meg til å komme i jobb og starte på nytt, og måtte bare holde ut at ting i blant gikk litt på halv tolv.

Anonymkode: b5993...e96

• Liker 2
Skrevet
Sofakona skrev (4 timer siden):

Aap her...går tur med hunden, rydder, lager kaker el innimellom. Sover litt og så kommer barna hjem 

Din og ts sin situasjon er helt forskjellig. Ts er arbeidssøker og skal bruke tiden på jobbsøk, intervjuer osv, mens du skalgå i behandling eller tiltak. 

Anonymkode: b7b6c...d50

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...