AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Dere som har eller tenker å kjøpe aksjefond. Se på denne filmen (hele) først. Jeg har solgt alle mine fond minus rentefondene. Anonymkode: 6d407...744
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 Det er dyrt å ta impulsive valg basert på en tilfeldig video man finner på youtube 😅 Anonymkode: e94a0...285 3 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 Finnes ikke bare en,- men dusinvis lignende advarsler av oppegående finansfolk på youtube. Hver sine valg. Vi kan snakkes om et par-tre år. Anonymkode: 6d407...744
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Finnes ikke bare en,- men dusinvis lignende advarsler av oppegående finansfolk på youtube. Hver sine valg. Vi kan snakkes om et par-tre år. Anonymkode: 6d407...744 Ja du finner videoer tilsvarende dette, hvert eneste år, på youtube. Så før eller siden får de jo rett.... Problemet er vi vet jo ikke hvilket år de får rett.... Anonymkode: 75c80...b5e 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Finnes ikke bare en,- men dusinvis lignende advarsler av oppegående finansfolk på youtube. Hver sine valg. Vi kan snakkes om et par-tre år. Anonymkode: 6d407...744 Vi trenger ikke snakkes i fremtiden. Jeg ble med her i 2008. Slike innlegg om fond fantes der da og. Samt innlegg på innlegg om at boligprisene var alt for høye, og at jeg var gal som hadde kjøpt leilighet i Oslo for 3,5 millioner, for det kom jeg til å tape stort på (solgte for 7 mill tre år etter kjøp) Ingen av de som sa at de "skulle fortelle meg" om 2-3 år har noen gang svart på nytt i de trådene. Anonymkode: e94a0...285 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 Kommer et krakk i USA snart. Se på statsgjelden blant annet. Anonymkode: 6d407...744
Schmuhu Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 Er du langsiktig investert i en global indeksfond så har kriser lite betydning. Det er mye mer risikabelt å gå inn og ut av markedet, dvs. å forkaste avkastning. Se hva som skjer etter f.eks. 20 år i MSCI World. Hvor mye betyr krisene egentlig i det lange løpet? MSCI World er en kjent indeks for utviklete markeder. Frankfurt børs (fant enda ikke en norsk versjon av dette) har satt opp et avkastningstrekant. Den er i euro og forutsetter at har spart hver måned. På høyre siden ser du året du begynner å kjøpe. Nederst ser du året du selger. Tallet representerer gjennomsnittsavkastningen per år for den gitte perioden. Den øverste hvite linjen markerer 5 år. Ser du hvor mye rødt det er her oppe? Kriser har stor betydning når vi ønsker raske penger. Det kan gå kraftig opp og ned. Her er det heftig sjø. Og etter 20 år, hvor mye rødt ser du her? Kriser har lite betydning når vi har en langsiktig strategi. Men du når heller ikke 20% avkastning. Her er det rolig sjø. Risikoen tatt belønnes med fin gjennomsnittsavkastning. Kunnskap om dette gjør at jeg ikke bryr meg så mye om det er krise eller oppgangstid. Det er ikke relevant. Lykke til med sparing i rentefond. Schmuhu 1
newman01 Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Dere som har eller tenker å kjøpe aksjefond. Se på denne filmen (hele) først. Jeg har solgt alle mine fond minus rentefondene. Anonymkode: 6d407...744 Det finnes også mange videoer på YouTube om at jorda er flat. De har ikke nødvendigvis rett… Hva slags meritter og kompetanse har den youtuberen? Alltid vært litt skeptisk til de som holder foredrag på gratisnettsider 3
NakenPanda Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kommer et krakk i USA snart. Se på statsgjelden blant annet. Anonymkode: 6d407...744 Ting som har blitt sagt og diskutert siden 80 tallet, men nå er det vel helt sikkert ikke sant? Dessutten er han vel en edle metaller guru så han han snakker ned aksjer og opp gull/sølv er vel ikke akkurat en overraskelse. Ut over det har sett noen av hans leksjoner diverse plasser og mannen er ikke dum eller svindler, men han har helt klart biased på enkelte ting. Endret 8. februar 2024 av NakenPanda 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #10 Skrevet 8. februar 2024 Etter det berømte krakket i -29, så gikk det hele 25 år etterpå uten oppgang på børsene? Anonymkode: 6d407...744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå