mixci Skrevet 31. januar 2006 #1 Skrevet 31. januar 2006 Typen min lyver om småting. Han kaller det selv små ubetydelige hvite løgner. Han lyver om hvem han er med og han lyver om hva han gjør. Det er ikke store løgnene, men hvis jeg spør om hvem han var ute med på lørdagen f.eks, så forventer jeg neste å høre alle, istedenfor lar han være å fortelle om f.eks jentene han er ute med. Jeg er ikke særlig sjalu, han må få lov til å være med jenter, men jeg har sagt at det er ikke alle jenter jeg stoler på. Det betyr ikke at jeg ikke stoler på venninnene hans.. Når han er ute, så spør jeg kanskje hvor de var, og så sier han at de satt på en og samme plass hele tiden, men så plutselig kommer det frem senere at de var mange andre plasser også. Hvordan skal jeg da vite hva osm er rett og galt og hvordan skal jeg få ham til å være ærlig med meg?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #2 Skrevet 31. januar 2006 han har sikket noen svinn på skogen tipper jeg.
Blackjack Skrevet 31. januar 2006 #3 Skrevet 31. januar 2006 han har sikket noen svinn på skogen tipper jeg. ← Unødvendig svar synes jeg. Dessuten skrives det svin med en n. Jeg synes du skal prate skikkelig med han, si klart ifra at du ikke tolerer å bli løyet til, selv om han mener det er ubetydelige løgner. Hvis han da fortsetter bør du kanskje tenke tenke grundig igjennom om du orker å være sammen med han.
Trampe Skrevet 31. januar 2006 #4 Skrevet 31. januar 2006 Jeg synes heller ikke at du skal tolerere at han lyver. Men har du tenkt over at det kan være du som er årsaken til at han lyver? At han mener du er sjalu på jentene han er ute med, og at det da er lettere for han å lyve om dem i stedet for å si sanheten og deretter få pes for det? Og at det egentlig ikke betyr noe for han hvor de har vært når de har vært ute, at han ikke gidder å ramse opp alle fire utestedene og i stedet nevner bare ett? At han ikke tenker på det som en løgn, men som unødvendig informasjon for deg? Ikke at det rettferdiggjør løgnen hans, men det kan være verd å tenke over. Spør han rett ut du, det ville jeg gjort.
Minnie27 Skrevet 31. januar 2006 #5 Skrevet 31. januar 2006 Var sammen med en som "små"-løy til meg tiit og ofte. Det ble ikke utelukkende slutt pga av lyginga, men det gjorde nok at jeg fikk et annet syn på ham. Han løy om steder han hadde vært, om reiser han hadde tatt, han smugrøyka for meg når han sa han hadde slutta etc.... Mistet respekten for han, det var så unødvendig! Men er forsåvidt enig med Ithaca her, det er vel verdt å ta en prat med ham! Det har man ingenting å tape på.
hecuba Skrevet 31. januar 2006 #6 Skrevet 31. januar 2006 Typen min lyver om småting. Han kaller det selv små ubetydelige hvite løgner. Han lyver om hvem han er med og han lyver om hva han gjør. Det er ikke store løgnene, men hvis jeg spør om hvem han var ute med på lørdagen f.eks, så forventer jeg neste å høre alle, istedenfor lar han være å fortelle om f.eks jentene han er ute med. Jeg er ikke særlig sjalu, han må få lov til å være med jenter, men jeg har sagt at det er ikke alle jenter jeg stoler på. Det betyr ikke at jeg ikke stoler på venninnene hans.. Når han er ute, så spør jeg kanskje hvor de var, og så sier han at de satt på en og samme plass hele tiden, men så plutselig kommer det frem senere at de var mange andre plasser også. Hvordan skal jeg da vite hva osm er rett og galt og hvordan skal jeg få ham til å være ærlig med meg? ← Har slitt med det samme selv. Det som verre er, er at han ser på det som såpass uviktige ting eller at det er såpass rett der og da, at han glemmer hva han har sagt og ikke.. Slik får jeg meg noen uønskede overraskelser. Og jeg blir såret, og nervøs.. Hvorfor føler han at det er rett å lyve? Jeg har aldri som jeg kan komme på gitt han en grunn til å lyve for meg. Jeg blir ikke lett sjalu, men begynner nesten å bli paranoid når slikt skjer. Hvorfor lyve om ting man ikke har en grunn til å lyve om, ikke sant? Konfronter han, fortell at det ødelegger for forholdet deres og at du føler deg lurt og forvirret. Det bør han ta seriøst. Hvis ikke, bør du kanskje vurdere hvor vidt han er verdt å ta seriøs.
mixci Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2006 Jeg synes heller ikke at du skal tolerere at han lyver. Men har du tenkt over at det kan være du som er årsaken til at han lyver? At han mener du er sjalu på jentene han er ute med, og at det da er lettere for han å lyve om dem i stedet for å si sanheten og deretter få pes for det? Og at det egentlig ikke betyr noe for han hvor de har vært når de har vært ute, at han ikke gidder å ramse opp alle fire utestedene og i stedet nevner bare ett? At han ikke tenker på det som en løgn, men som unødvendig informasjon for deg? Ikke at det rettferdiggjør løgnen hans, men det kan være verd å tenke over. Spør han rett ut du, det ville jeg gjort. ← Dette var bare to eksempler, men jeg forstår hva du mener! Tingen er at jeg har ikke grunn til å være sjalu på jentene, og er ikke det og det er derfor jeg ikke forstår hvorfor han ikke kan fortelle meg at de er der. Ihvertfall når det er felles venninner av oss....
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #8 Skrevet 31. januar 2006 Jeg blir så irritert!!!!! Min gjør det samme og jeg får han ikke til å forstå at det går på respekten løs. Nå tenker jeg slik (desverre) at det får gå som det går for jeg føler jeg ikke når gjennom. Ta en prat med ham du! Jeg håper han forstår at det er unødvendig og simpelt!!!!
Gjest 1111 Skrevet 31. januar 2006 #9 Skrevet 31. januar 2006 Vet du, det eneste fornuftige å gjøre er å sette deg ned med fyren og snakke ordentlig og alvorlig med han. Eksen min var slik. Han løy om alt. Det verste var at han løy ikke om store ting, men han løy om alle småting som ikke det var noen vits å lyve om, alt fra hvor mye avisen kostet til hva han spiste til middag og hva faren hans hadde sagt til han i bilen på vei hjem. Alt mulig rart altså. Det tæret veldig på forholdet vårt. Det var ikke grunnen til at det ble slutt mellom oss, men det virket ikke positivt inn på hvordan jeg så på forholdet og hvorvidt det var verdt å fortsette eller ikke. Løgn har ingenting å gjøre i et forhold, uansett om det er om hva som er til middag eller hvor mange jenter fyren din var ute med. Løgn eller løgn uansett. Sett deg ned og snakk med han og få han til forstå hvor alvorlig du tar dette. Et forhold kan ikke fungere uten ærlighet. Lykke til!
Hu i Svingen Skrevet 31. januar 2006 #10 Skrevet 31. januar 2006 Eksen min var slik. Han løy om alt. Det verste var at han løy ikke om store ting, men han løy om alle småting som ikke det var noen vits å lyve om, alt fra hvor mye avisen kostet til hva han spiste til middag og hva faren hans hadde sagt til han i bilen på vei hjem. Alt mulig rart altså. ← Min eks også! Merkelig oppførsel, og utrolig unødvendig og frustrerende! Han ble aldri bedre heller, og jeg er veldig glad for at det er slutt nå (av enda flere årsaker enn dette).
mixci Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #11 Skrevet 31. januar 2006 Hm.. Forstår ikke hva gutter tenker på når de lyver. Eller hva folk flest tenker på. Det kommer jo aldri noe godt utav det. Hvordan skal jeg greie å stole på ham igjen uansett da? For si at vi snakker om det og han sier han ikke skal lyve igjen så må jeg jo gi ham en sjanse, men hvordan skal jeg greie det? Det blir jo vanskelig når jeg vet at han forteller så mange løgner... Jeg virkelig hater dette. Det er ingenting mer jeg vil enn at jeg skal kunne stole på alt typen min sier... Sukk...
Majka Skrevet 31. januar 2006 #12 Skrevet 31. januar 2006 En eks av med drev også å kom med små løgner...Til slutt ble disse småløgnene et DIGERT problem for meg. Følte at jeg aldri kunne vite hva som var sant eller ikke. Det ble slutt, og godt er det. Men minnet om alle løgnene sitter i som en av de tingene jeg husker best fra det forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #13 Skrevet 1. februar 2006 Min eks startet med små og store løgner. Det viste seg bl.a. at han ikke hadde gjort det skikkelig slutt med den forrige kjæresten før han ble sammen med meg (komplisert hisotrie), men jeg hadde ikke grunn til å tro noe annet. Så løy han om hvor han hadde vært, hvem han hadde truffet, hva foreldrene hans hadde hatt til middag, at bilen stoppet når han bare hadde blitt sittende på nettet... Forholdet vårt var i alle år preget av disse løgnene. Han løy til og med den dagen jeg fødte vår datter, han kom nemlig for sent til føden fordi han hadde sovnet etter at jeg snakket med ham Vårt forhold endte også pga en stor løgn. En venninne av ham viste seg å være mer. Dette var en ny venninne som jeg ikke fikk treffe, derfor jeg fikk mistanker. Andre venninner hadde jeg ingen grunn til å tro noe slikt om. Ofte er det dessverre slik at får de fortsette med sine små løgner så kommer det store. Du vil etter hvert sikkert miste respekten for ham om han fortsetter. Fortell ham i klartekst hva du mener om disse løgnene. Klarer han ikke slutte så får du se hvor lenge du holder ut.
mee mee Skrevet 1. februar 2006 #14 Skrevet 1. februar 2006 har akkurat samme problemet.. det med jentene. vet selv ikke hva jeg skal gjøre lenger. det gjør bare at jeg blir mistenksom og stoler mindre på han..
Nelle Skrevet 1. februar 2006 #15 Skrevet 1. februar 2006 Han løy til og med den dagen jeg fødte vår datter, han kom nemlig for sent til føden fordi han hadde sovnet etter at jeg snakket med ham Er det mulig!!??? Man får en beskjed om at man er i ferd med å bli far, også SOVNER man etter denne beskjeden!!!????? :hår: :hår: :hår:
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #16 Skrevet 1. februar 2006 Er det mulig!!??? Man får en beskjed om at man er i ferd med å bli far, også SOVNER man etter denne beskjeden!!!????? :hår: :hår: :hår: ← Det er mulig ja. Men så er det jo slik han var da, hele tiden. Jo mer jeg tenker etter, jo bedre er det jo at det er slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå