Gå til innhold

Dere som har gått/ går på pegasus kurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med faren for å bli kritisert for å være for negativ må jeg bare spørre er det bare noe sprøyt eller?

Jeg har bare vært en gang så mulig det blir bedre. Men altså jeg følte meg rett og slett bare jævlig dum og at jeg bruker tiden på unødvendige ting.

Nå vet jeg vi er forskjellige, og for noen er det nyttig. Men det virker som kun basis info om adhd. Jeg fikk riktignok diagnosen for 10 mnd siden og siden da har jeg jo lest meg opp på nett, organisasjoner, podcaster og flere bøker. Så jeg føler jeg vet jo alt grunnleggende og det ville jeg tro de fleste gjør. Kanskje nyttig rett etter diagnosen.

Jeg ble veldig pushet av min psykolog som jeg fortsatt går til om å delta på kurset, så redd for å virke som om jeg ikke vil gjøre noe selv for å bli bedre om jeg ikke deltar.

Men asså, jeg ser ikke poenget?

noen med samme/ ulik erfaring? 

Anonymkode: b0af8...a77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter et møte er det vel litt knapt å uttale seg? Det er frivillig. 

Anonymkode: f7339...9bf

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter et møte er det vel litt knapt å uttale seg? Det er frivillig. 

Anonymkode: f7339...9bf

Ja du kan ha rett, ja det er frivillig , ville bare vite andres erfaringer, har du gått igjennom ett kurs?

Skrevet

Jeg har deltatt som foreldre. Reisetiden vår var 8 timer tur-retur. 
Jeg synest det var veldig nyttig som pårørende og ser jeg kan bruke mye av kunnskapen jeg lærte som lærer.

Får jeg spørre hvor gammel du er? 

Anonymkode: f0f80...58e

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Med faren for å bli kritisert for å være for negativ må jeg bare spørre er det bare noe sprøyt eller?

Jeg har bare vært en gang så mulig det blir bedre. Men altså jeg følte meg rett og slett bare jævlig dum og at jeg bruker tiden på unødvendige ting.

Nå vet jeg vi er forskjellige, og for noen er det nyttig. Men det virker som kun basis info om adhd. Jeg fikk riktignok diagnosen for 10 mnd siden og siden da har jeg jo lest meg opp på nett, organisasjoner, podcaster og flere bøker. Så jeg føler jeg vet jo alt grunnleggende og det ville jeg tro de fleste gjør. Kanskje nyttig rett etter diagnosen.

Jeg ble veldig pushet av min psykolog som jeg fortsatt går til om å delta på kurset, så redd for å virke som om jeg ikke vil gjøre noe selv for å bli bedre om jeg ikke deltar.

Men asså, jeg ser ikke poenget?

noen med samme/ ulik erfaring? 

Min erfaring, etter å ha deltatt på alle møtene, er at det første møtet er mer som innholdsfortegnelsen og introduksjonen.. Altså at det er sånn helt overfladisk, superkjapt hva er adhd, og dette er det vi skal igjennom liksom..

Men veldig mye av kurset er ting mange med adhd har funnet ut av på egenhånd. Spesielt om man er relativt ung, vant til å Google og kan lete opp og lese igjennom internasjonale forskningsrapporter og ikke bare hva enn som står på ikke kildede nettsider.. 

Så jeg er ikke uenig med deg, men spesielt de kursene hvor det kom folk utenifra som kunne fortelle om hvordan de mestret sin hverdag og delte tips, syntes jeg var interessant.

Men virket som de over 35 hadde mye mer utbytte enn meg i starten av tjueårene. :)

Anonymkode: 42c52...0b4

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Min erfaring, etter å ha deltatt på alle møtene, er at det første møtet er mer som innholdsfortegnelsen og introduksjonen.. Altså at det er sånn helt overfladisk, superkjapt hva er adhd, og dette er det vi skal igjennom liksom..

Men veldig mye av kurset er ting mange med adhd har funnet ut av på egenhånd. Spesielt om man er relativt ung, vant til å Google og kan lete opp og lese igjennom internasjonale forskningsrapporter og ikke bare hva enn som står på ikke kildede nettsider.. 

Så jeg er ikke uenig med deg, men spesielt de kursene hvor det kom folk utenifra som kunne fortelle om hvordan de mestret sin hverdag og delte tips, syntes jeg var interessant.

Men virket som de over 35 hadde mye mer utbytte enn meg i starten av tjueårene. :)

Anonymkode: 42c52...0b4

Ok, litt som jeg tenkte meg da, jeg får bli med litt til å se hva jeg føler videre.

takk for veldig informativt svar 😊

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har deltatt som foreldre. Reisetiden vår var 8 timer tur-retur. 
Jeg synest det var veldig nyttig som pårørende og ser jeg kan bruke mye av kunnskapen jeg lærte som lærer.

Får jeg spørre hvor gammel du er? 

Anonymkode: f0f80...58e

Oi, shit det var lang kjøretur.

men ja, ok så bra 😊det er sikkert mange det er nyttig for, mener ikke kritisere kurset i seg selv, men som sagt kanskje det er mest for de som har lite kunnskap om adhd fra før. 

Jeg er 38 ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...