Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #41 Skrevet 31. januar 2006 som sakt tar men med de 7 millioner som ble drept i sovijet av jødene så er det ca 13 millioner
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #42 Skrevet 31. januar 2006 Kan du dokumentere denne påstanden, eller er det bare noe du slenger ut for å få (enda) mer fart i debatten? det var ingen påstand jeg sa at folk ikke må være så alfor sikker på at så mange som 6 millioner jøder ble drept
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #43 Skrevet 31. januar 2006 Det eneste jeg ser her, er frie ytringer uten dokumentasjoner, henvisninger eller annen form for bevitnelser. Skal vi ta denne diskusjonen opp til et høyere nivå ? Jeg er glad hvis noen vil motdokumentere det jeg skal finne. Det jeg kommer til å lete i er befolkningstall i 1910, 20, 30, 40, 50 osv. i "soner" vi vet fra andre historiske fakta har hatt en stor jødisk befolkning. Vi tar ta protestantiske og katolske kirkebøker, samt de frikirkelige samfunn som har holdt medlemstall opp imot det totale bildet av det som står i de offisielle tall. Vi har så tall fra 1910 fram til 1. september 1939 som vi da kan se utviklingen av. Så tar vi de tall som fremkommer i årene etter krigen fram til f.eks. 1965. Da vet vi at vi ikke har med de "vandringer" fra det europeiske fastlandet til USA fra 1860 til 1907. For det kuliminerte ganske mye fra 1907 til 1910. Så vi har ganske "bra tall" fra 10 og utover. Jeg kan gjerne ta tak i mine "gamle" kontakter (de som lever) i Europa og fikse dem opp mot denne site'n. Det er sikkert mange som ikke behersker IT til fulle, men jeg kan få oversatt mye med henvisninger til orginaldata selvsagt. Det vil ta tid, jeg har flere web-servere her hjemme på ulike porter. Jeg kan sette opp en site utelukkende med disse dataene. Og hvs jeg da får lov til å poste den linken her, så er vi i gang i løpet mars, april. Hvorfor så lenge er at jeg skal til Norge til min mor for en stund, og der er det datafri sone. Men jeg tar utfordringen med sannferdighet og kritisk sans til hva jeg får !
Gjest Gjest_minerva_* Skrevet 31. januar 2006 #44 Skrevet 31. januar 2006 Det jeg reagerer på er at det altid fremstilles som at alle jødene som døde under krigen ble utsatt for et planlagt og systematisk massemord der samtlige endte sine liv i gasskammrene.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #45 Skrevet 31. januar 2006 Det jeg reagerer på er at det altid fremstilles som at alle jødene som døde under krigen ble utsatt for et planlagt og systematisk massemord der samtlige endte sine liv i gasskammrene. ← Neida, alle seks millionene døde nok ikke i gasskamre. Ca. 1.6 millioner ble skutt i massedrap. Men å drepe jødene på denne måte gikk alt for treigt så de måtte få opp farta, og det var da de kom på å bruke gasskamre. Kjekk måte å drepe intetanende mennesker på. Ca. 1.7 millioner ble drept i Belzec, Sobibor og Treblinka. Ca 1 million i Birkenau. Og noen titallstusener døde i dødsmasjer, og på veien til disse fereiekoloniene.
Gjest Gjest_minerva_* Skrevet 31. januar 2006 #46 Skrevet 31. januar 2006 Neida, alle seks millionene døde nok ikke i gasskamre. Ca. 1.6 millioner ble skutt i massedrap. Men å drepe jødene på denne måte gikk alt for treigt så de måtte få opp farta, og det var da de kom på å bruke gasskamre. Kjekk måte å drepe intetanende mennesker på. Ca. 1.7 millioner ble drept i Belzec, Sobibor og Treblinka. Ca 1 million i Birkenau. Og noen titallstusener døde i dødsmasjer, og på veien til disse fereiekoloniene. ← + at en god del døde av div sykdommer slik som andre i div leire Det hefter dessuten et kontrovers rundt hvem som egentlig var jøder. Var f.eks en polsk soldat med jødiske aner og som døde i strid en jøde. Slike ble ikke definert som jøder før krigen, men de gjorde det etter krigen
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #47 Skrevet 31. januar 2006 + at en god del døde av div sykdommer slik som andre i div leire Det hefter dessuten et kontrovers rundt hvem som egentlig var jøder. Var f.eks en polsk soldat med jødiske aner og som døde i strid en jøde. Slike ble ikke definert som jøder før krigen, men de gjorde det etter krigen ← Selvfølgelig døde nok mange på grunn av mangelsykdommer og andre sykdommer som er vanlig å dø av når du er underernært og ingen gidder å ta vare på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå