Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva om man tviler på holocaust eller betviler at så mye som 6 millioner jøder ble drept (noe det er en viss grunn til å gjøre).

En kritikk av holocaust når det gjelder antallet drepte jøder er 100 ganger mer legitimt i yttringsfrihetens ånd enn de omtalte muhammed-tegningene, men alikevel har historikere (som i årevis har forsket på temaet) blitt fengslet - og det i Vest Europa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva om man tviler på holocaust eller betviler at så mye som 6 millioner jøder ble drept (noe det er en viss grunn til å gjøre).

En kritikk av holocaust når det gjelder antallet drepte jøder er 100 ganger mer legitimt i yttringsfrihetens ånd enn de omtalte muhammed-tegningene, men alikevel har historikere (som i årevis har forsket på temaet) blitt fengslet - og det i Vest Europa

Den gode muslim Ahmadinejad betviler jo dette. Han ser på det hele som propoganda fra vesten. Ikke hørt om så mange boikottaksjoner fra andre muslimer mot Iran på grunn av dette.

Skrevet
Den gode muslim Ahmadinejad betviler jo dette. Han ser på det hele som propoganda fra vesten. Ikke hørt om så mange boikottaksjoner fra andre muslimer mot Iran på grunn av dette.

det er egentlig utenfor saken. Faktum er at dette er en legitim kritikk - det å stille spørsmål rundt antallet drepte jøder i holocaust. Særlig når historikere, som har forsket på temaet i åresvis, betviler antallet

Skrevet

Jeg trodde det bare gjaldt Tyskland og Østerrike?

Skrevet
det er egentlig utenfor saken. Faktum er at dette er en legitim kritikk - det å stille spørsmål rundt antallet drepte jøder i holocaust. Særlig når historikere, som har forsket på temaet i åresvis, betviler antallet

Joda, det blir dumt hvis man forsøker å fortie mulig forskning på dette.

Men synes nå uansett at den frie ytringen til Ahmadinejad vær litt verre enn tegningen av Mohammed. Men han må så klart få lov til å mene det.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, Angus.

Mener du at det ikke er akseptert å ytre tvil om antallet døde under Holocaust? Og hva har i så fall det å si for karikaturene av Muhammed?

Endret av Ciara
Skrevet

Finnes det bevis for at det ikke stemmer så for all del kom med det!

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt hva du mener, Angus.

Mener du at det ikke er akseptert å ytre tvil om antallet døde under Holocaust? Og hva har i så fall det å si for karikaturene av Muhammed?

Jeg mener at karikaturene av muhammed kun var en provokasjon for provokasjonens skyld og derfor illegitim (selv om den kanskje ikke juridisk sett var det)

Når det gjelder kritikken av tallet 6 millioner drepte jøder (som det påståes ble drept) så er dette en type kritikk som er 100% legitim, men som faktisk ut i fra loven i enkelte Vest-Europeiske land ikke er det

Skrevet
Finnes det bevis for at det ikke stemmer så for all del kom med det!

det er blitt en til dels kjent sak etterhvert (til tross for tauseheten i toneangivende media) at antallet drepte jøder i Auswitch for ca 15 år siden ble redusert fra 4 millioner til ca 1 million

Skrevet
det er blitt en til dels kjent sak etterhvert (til tross for tauseheten i toneangivende media) at antallet drepte jøder i Auswitch for ca 15 år siden ble redusert fra 4 millioner til ca 1 million

Vær så snill: ikke kom med link til vigrid denne gangen også.

Skrevet
Når det gjelder kritikken av tallet 6 millioner drepte jøder (som det påståes ble drept) så er dette en type kritikk som er 100% legitim, men som faktisk ut i fra loven i enkelte Vest-Europeiske land ikke er det

Er det ulovlig i noen Vest-europeiske land å hevde at antallet drepte jøder er for høyt? Det visste jeg ikke.

Det kan godt hende det var færre enn seks millioner jøder som ble drept, men det er jo uansett en kjensgjerning at det var ufattelig mange som faktisk ble drept. Hvilken betydning har det om det var 5.5 eller 6 millioner?

Skrevet
Er det ulovlig i noen Vest-europeiske land å hevde at antallet drepte jøder er for høyt? Det visste jeg ikke.

"Public denial of the Holocaust is a criminal offence in Austria, Belgium, Czech Republic, France, Germany, Israel, Lithuania, Poland, Romania, Slovakia and Switzerland, and is punishable by fines and jail sentences."

http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_revisionism

Skrevet (endret)
"Public denial of the Holocaust is a criminal offence in Austria, Belgium, Czech Republic, France, Germany, Israel, Lithuania, Poland, Romania, Slovakia and Switzerland, and is punishable by fines and jail sentences."

Det er jo ikke det samme som å hevde at antallet drepte er for høyt ...

Endret av Lilith
Skrevet
Det er jo ikke det samme som å hevde at antallet drepte er for høyt ...

Nå er det gjerne snakk om å hevde at tallene var rundt 1-2 millioner, og de færreste i konsentrasjonsleire. Å hevde at få ble drept i konsentrasjonsleire tipper jeg ansees som å nekte for holcaust.

Skrevet

Jeg må spørre: Grunnen til at dette tallet er så viktig, er det for "den historiske korrekthets skyld", eller fordi du/dere har noe i mot jøder?

Skrevet
Jeg må spørre: Grunnen til at dette tallet er så viktig, er det for "den historiske korrekthets skyld", eller fordi du/dere har noe i mot jøder?

Jeg antar folk vil vite det av historiske grunner. Er det ikke bedre å leve på sannheter enn livsløgner? Ikke det at jeg personlig tror Holocaust er en livsløgn.

Skrevet

1 eller 4 millioner er like ille for min del - det minsker ikke ugjerningen.

Skrevet

ante ikke en gang at det var så mange land. Viste at det var forbudt å stille spørsmål rundt holocaust i Østerrike og Tyskland

Skrevet
1 eller 4 millioner er like ille for min del - det minsker ikke ugjerningen.

jo det gjøre det, og hvis tallene på antall drepte må reduseres drastisk så er det et spørsmål om man i heletatt kan kalle det for et holocaust

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...