AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Jeg er i en dårlig spiral med to sykdommer som påvirker meg, en sjef fra helvete som lager problemer for meg og prøver å presse meg ut. Jeg har alvorlig ting som skjer i familien og er helt på randen. Likevel klarer jeg ikke gå til legen. Jeg går på autopilot på en måte, samtidig som jeg har fått en noe ubrukelig legevikar som ligner utseendemessig på en overgriper jeg var utsatt for, og jeg sliter derfor max med å ha han som legevikar. Jeg burde altså bremse, men jeg klarer ikke og iallfall ikke med å gå til denne legen. Hjelp meg, hva skal jeg gjøre??? Anonymkode: 54257...60f 1
Stoltskeiv Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 Får du gått til privatlege frem til legen din er tilbake? ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 Stoltskeiv skrev (3 minutter siden): Får du gått til privatlege frem til legen din er tilbake? ❤️ Nei, det blir for dyrt og det er ikke privatleger her heller. Anonymkode: 54257...60f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 Før noen foreslår å bytte fastlege, så går det ikke da alle har enten årelange ventelister eller låste lister. Men er det noen som har erfaring med å bytte innad på samme legekontor for en periode? Jeg har hatt andre fastleger der tidligere. Men hvordan i huleste skal jeg komme med det argumentet liksom, og til hvem. Og jeg trenger jo også hjelp nå, ikke om en stund. Anonymkode: 54257...60f 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 Når jeg ringer legekontoret mitt for noe trivielt, men haster, spør de om det er greit at jeg kan gå til noen som har tid fremfor fastlegen. Kan du ringe legekontoret ditt og be om time, og be om en annen lege enn denne vikaren? Hvis de sa nei, ville jeg faktisk vært helt ærlig om hvorfor du ikke vil gå til ham. Hvis de fremdeles sier nei ville jeg spurt hva som skulle til for å komme inn på et annet legekontor (f.eks. i en annen kommune). Anonymkode: 788a3...b51 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 Du kan ikke ringe å si du trenger time, men ønsker en kvinnelig lege? Hvis man ikke får det må du kanskje bare bite tennene sammen og dra til legen din. Lell om han ligner, så er han ikke overgriperen din. Så prøv å minne deg selv på det. At du nå trenger hjelp og må prøve å skyve de tankene litt til side nå. Anonymkode: 39368...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det blir for dyrt og det er ikke privatleger her heller. Anonymkode: 54257...60f Reis til en annen by/bygd. Anonymkode: 5d9b9...69b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #8 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Reis til en annen by/bygd. Anonymkode: 5d9b9...69b Nei, jeg tilhører et veldig bra legesenter og bytter det ikke vekk for 1,5 år med denne vikarlegen. Det er dessuten krise over hele fjøla. Ikke mye bedre i nabokommunene. Anonymkode: 54257...60f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #9 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan ikke ringe å si du trenger time, men ønsker en kvinnelig lege? Hvis man ikke får det må du kanskje bare bite tennene sammen og dra til legen din. Lell om han ligner, så er han ikke overgriperen din. Så prøv å minne deg selv på det. At du nå trenger hjelp og må prøve å skyve de tankene litt til side nå. Anonymkode: 39368...cc8 Jeg har prøvd, det funker ikke. Jeg trenger ikke en blanding av retraumatisering og eksponeringsterapi når jeg er hos fastlegen. Anonymkode: 54257...60f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #10 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har prøvd, det funker ikke. Jeg trenger ikke en blanding av retraumatisering og eksponeringsterapi når jeg er hos fastlegen. Anonymkode: 54257...60f Skjønner. Da har jeg nesten ikke andre tips, men håper det ordner seg! Anonymkode: 39368...cc8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #11 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner. Da har jeg nesten ikke andre tips, men håper det ordner seg! Anonymkode: 39368...cc8 🩷 Anonymkode: 54257...60f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #12 Skrevet 7. februar 2024 Ja du ber om å få en time hos en annen lege når du ringer og bestiller timen. Spør de hvorfor så er du bare dønn ærlig. Anonymkode: 94b98...d93 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #13 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja du ber om å få en time hos en annen lege når du ringer og bestiller timen. Spør de hvorfor så er du bare dønn ærlig. Anonymkode: 94b98...d93 Jeg skal prøve å kvinne meg opp til i morgen og gjøre det. Anonymkode: 54257...60f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå