Gå til innhold

Blir kvalm/ uvel når jeg vet jeg skal ut på noe, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste tiden føles alt så vanskelig ut for meg. Har en mild depresjon jeg går til psykolog for. 

Har et søsken som er profesjonell musiker, klassisk musikk. Nå skal hen ha 3 konserter på 4 dager. Jeg bor et stykke unna, så må overnatte hos far. Han er desverre dement, og det er veldig krevende å være der så mange dager..  men mitt søsken sover hos mor, og jeg får ikke sove der disse dagene. Er heller ikke så glad i konserter, da jeg sliter mye med irritabel tarm. Men jeg ønsker gå på de, og vet det betyr mye for vedkommende som spiller. 

Skal dra i morgen, men i dag kjenner jeg på en slags uvel følelse.. føles liksom. Som jeg ikke får puste ordentlig, og klump i halsen.. skjønner ikke hvordan jeg skal klare det liksom..

Andre som har det sånn? Hva hjelper deg?

Anonymkode: 0a41e...5a8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke laget flere tråder om dette? Jeg står av diareen og håper på bedre tider😄Får enten diare eller forstoppelse når det er noe ekstra🙄😬

Anonymkode: eafe7...323

Skrevet

Det er vanlig å få angst og depresjon sammen. Det høres it som angst. Det viktigste er at du må vite at dette ikke er farlig, du kommer ikke til å miste pusten helt. Det er bare ubehagelig. Du kan lære deg pusteteknikker som å puste i firkant som kan hjelpe med å roe nervesystemet. Eller puste inn gjennom nesen mens du teller til fire, deretter puste ut som gjennom et sugerør mens du teller til åtte. Når du tar kontroll på pusten forteller du kroppen at det ikke er farlig. Mens hvis du lar kroppen puste seg opp mot hyperventilering så tolker kroppen det som reell fare. Så anbefaler deg å øve på å puste rolig og dypt. Det å bo med en dement person kan nok være uforutsigbar og bidra til å øke stresset du føler på. Du kan bruke litt kognitive teknikker for å få tak i tankene dine og se om du finner alternative tanker. 

Anonymkode: 8d797...540

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du gruer deg til noe du vet blir tungt. ❤️

Anonymkode: 68e50...829

Skrevet

Ta deg en imodium. 

Det er bare angst

Anonymkode: c7d1a...90c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres ut som du gruer deg til noe du vet blir tungt. ❤️

Men det er akkurat det. Jeg gruer meg til konsert pga magen, men bortsett fra det liker jeg å være med familien min. Men jeg føler liksom ingen gode følelser lenger.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er akkurat det. Jeg gruer meg til konsert pga magen, men bortsett fra det liker jeg å være med familien min. Men jeg føler liksom ingen gode følelser lenger.. 

Du liker å være med familien din, men det er krevende å være flere dager hos far som har demens. At du har lite gode følelser er pga. depresjonen...

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Siste tiden føles alt så vanskelig ut for meg. Har en mild depresjon jeg går til psykolog for. 

Har et søsken som er profesjonell musiker, klassisk musikk. Nå skal hen ha 3 konserter på 4 dager. Jeg bor et stykke unna, så må overnatte hos far. Han er desverre dement, og det er veldig krevende å være der så mange dager..  men mitt søsken sover hos mor, og jeg får ikke sove der disse dagene. Er heller ikke så glad i konserter, da jeg sliter mye med irritabel tarm. Men jeg ønsker gå på de, og vet det betyr mye for vedkommende som spiller. 

Skal dra i morgen, men i dag kjenner jeg på en slags uvel følelse.. føles liksom. Som jeg ikke får puste ordentlig, og klump i halsen.. skjønner ikke hvordan jeg skal klare det liksom..

Andre som har det sånn? Hva hjelper deg?

Sosial angst

Anonymkode: c1c42...3eb

Skrevet

Kan du ikkje bu på hotell? 

Anonymkode: 61d01...e94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...