AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Jeg har begynt å klø så utrolig i hodebunnen. Har ikke byttet sjampo, og nei - jeg har ikke lus. Jeg har sjekket nøye flere ganger 😅 Jeg skyller ut sjampoen godt hver gang for jeg tenkte kanskje det er det, men det klør fortsatt... Begynte på noe medisiner for en måned siden, men det skal ikke være en av bivirkningene... Tips ? Anonymkode: 94ad2...35c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 Psoriasis kanskje, det klør Anonymkode: c3163...8b5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 Jeg begynte å reagere på sjampoen jeg hadde brukt i årevis, ikke plutselig, men snikende, så jeg ikke skjønte at det kunne være den før jeg hadde irritert meg over kløe i lang, lang tid. Så ille kløe at jeg klødde meg til blods og det ble klumper i hodebunnen. Og håret ble fett på 1-2 dager. Det fungerte over all forventning å bytte. Ikke for det - forventningen var temmelig dyster, for jeg trodde jo at jeg allerede brukte den beste sjampoen. Så jeg nølte lenge med å bytte. Men glad for at jeg gjorde det. Ingen kløe lenger. Og håret holder seg som nyvasket i 4-6 dager nå. Anonymkode: fd983...dac
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 Jeg fikk elveblest av medisiner og det begynte som kløe i hodebunnen. Anonymkode: 3c1f5...639
jegerrinne Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 Eksem eller psoriasis. Jeg har fått eksem i hodebun etter at jeg hadde korona. Så fikk en væske jeg ska ha i hodebun 1 ganger om dagen
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 Når det er kaldt ute og jeg går med lue, får jeg ofte flass. Da begynner jeg også å klø veldig! Pleier å funke å bruke flassjampo i noen dager/uker. Kanskje teste det? Anonymkode: 431b0...84d
Stoltskeiv Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 Ganske tørr vinterluft nå, så kan bare være det
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #8 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når det er kaldt ute og jeg går med lue, får jeg ofte flass. Da begynner jeg også å klø veldig! Pleier å funke å bruke flassjampo i noen dager/uker. Kanskje teste det? Anonymkode: 431b0...84d Får prøve det først , takk for tips 😀😀 Anonymkode: 94ad2...35c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #9 Skrevet 7. februar 2024 Jeg klødde i hodebunnen da jeg brukte shampo fra dagligvare butikker. Nå bruker jeg frisørshampo eller shampobar fra Boblehuset, og har ikke klødd i hodebunnen på mange år. Anonymkode: 7f46b...fda
Tobias001 Skrevet 7. februar 2024 #10 Skrevet 7. februar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har begynt å klø så utrolig i hodebunnen. Har ikke byttet sjampo, og nei - jeg har ikke lus. Jeg har sjekket nøye flere ganger 😅 Jeg skyller ut sjampoen godt hver gang for jeg tenkte kanskje det er det, men det klør fortsatt... Begynte på noe medisiner for en måned siden, men det skal ikke være en av bivirkningene... Tips ? Anonymkode: 94ad2...35c Stor sansynlighet for at det er lus! Har du vært på apoteket å sjekket? Det er vanskelig å sjekke seg selv for lus. Ta å sjekk deg ordentlig før du smitter andre
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #11 Skrevet 7. februar 2024 Jeg klør lett i hodebunnen, og ville prøvd å bytte shampo! Brukte butikk-shampo før som tørket ut hodebunnen helt, nå bytter jeg mellom en fra Redken og en som er velegnet for tørr hodebunn, mener å huske at merket heter Neccin. Hjalp mye. Verdt å prøve:) Er heller ikke unaturlig at man klør mer i hodebunnen på denne tiden av året mtp. den kalde vinterlufta, og at man kanskje bruker lue, som for min del gjør meg svett og klam i hodebunnen. Anonymkode: eb228...823
Gjest Hoia Skrevet 7. februar 2024 #12 Skrevet 7. februar 2024 Jeg klør masse i hodebunnen, har sånt belegg hele tiden. Det er fordi jeg tar så mye badstu, og jeg orker ikke å vaske håret hver gang. Jeg har uansett håndkle/eller noe tøy i håret, for beskyttelse. Jeg tenker det bare er sunt, jeg. Naturlige oljer i hodebunnen.
Gjest Hoia Skrevet 7. februar 2024 #13 Skrevet 7. februar 2024 Hoia skrev (Akkurat nå): Jeg klør masse i hodebunnen, har sånt belegg hele tiden. Det er fordi jeg tar så mye badstu, og jeg orker ikke å vaske håret hver gang. Jeg har uansett håndkle/eller noe tøy i håret, for beskyttelse. Jeg tenker det bare er sunt, jeg. Naturlige oljer i hodebunnen. Jeg innbiller meg at det å klø i hodebunnen er sunt for blodsirkulasjonen, jeg. De dyreste sjampoeene finnes det alltid rimeligere alternativer til.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #14 Skrevet 7. februar 2024 Cutrin Bio+ hjalp meg. Finnes som sjampo og et serum man tar direkte i hodebunnen. Serumet var umiddelbart kløestillende på meg. Anonymkode: 82281...4a0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #15 Skrevet 7. februar 2024 Alle bør bytte shampo i blant. Redken sin Scalp Relief pleier å fungere på alle med hodebunnsplager. Anonymkode: 25d1a...a72
Gjest Hoia Skrevet 7. februar 2024 #16 Skrevet 7. februar 2024 (endret) Jeg innbiller meg at en utsetter gråningen ved å klø litt i hodebunnen. Kroppen har en super evne til å beskytte seg selv. En spyttklyse rundt øynene er supert serum. Endret 7. februar 2024 av Hoia
Gjest Hoia Skrevet 7. februar 2024 #17 Skrevet 7. februar 2024 Hoia skrev (4 minutter siden): Jeg innbiller meg at en utsetter gråningen ved å klø litt i hodebunnen. Kroppen har en super evne til å beskytte seg selv. En spyttklyse rundt øynene er supert serum. Det lærte jeg av en eldre kvinne.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #18 Skrevet 7. februar 2024 Jeg har Psoriasis i hodebunnen, og bruker denne som har Salisylsyre i seg: https://lyko.com/no/oribe/oribe-serene-scalp-balancing-shampoo Den er dyr, men drøy i bruk. Med denne så holder jeg det i sjakk, og det er lenge siden jeg har hatt behov for å bruke salisylolje til å løsne opp noe i hodebunnen. Butikksjampo kan jeg bare glemme. Anonymkode: 3a857...81b
Gjest Hoia Skrevet 7. februar 2024 #19 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har Psoriasis i hodebunnen, og bruker denne som har Salisylsyre i seg: https://lyko.com/no/oribe/oribe-serene-scalp-balancing-shampoo Den er dyr, men drøy i bruk. Med denne så holder jeg det i sjakk, og det er lenge siden jeg har hatt behov for å bruke salisylolje til å løsne opp noe i hodebunnen. Butikksjampo kan jeg bare glemme. Anonymkode: 3a857...81b Har ikke salisylolje litt for sterk effekt? Det tørker ut huden?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #20 Skrevet 7. februar 2024 Jeg klør av å ha fett hår. Ca 30-36 timer etter hårvask begynner jeg å klø. Så fort jeg vasker det gir kløen seg. Jeg har brukt div sjampoer som har grei effekt sånn at jeg kan drøye hårvasken. Bla har Fungobase dry and sensitive scalp fra apoteket fungert bra, men får dårligere effekt etter et par mnd og jeg må ta en pause og prøve noe annet. Har også prøvd andre fra apoteket, men opplever det samme som med Fungobase, dårligere effekt etter en stund. De siste 6 mnd har jeg brukt The Scalpologist sensitive scalp sjampo fra Normal og har knapt kjent kløe siden. Så den har vært overraskende bra. Anonymkode: 76f6b...c8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå