Gå til innhold

Positivitet når man er omringet av negative mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

De sier at du skal omringe deg med positive mennesker og holde deg unna negativitet siden det påvirker psyken. Men hva om du jobber tett med folk som er kronisk negative? Eller er i familie med slike? Folk du ikke bare kan fjerne deg fra i hverdagen. 

Kanskje har du tatt det opp med dem også. Hvordan holde positiviteten oppe når du er stuck med negative mennesker?

Anonymkode: 51a6e...755

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg lurt på også. Veldig enkelt å si man må omgi seg med positive mennesker, når noen i nærmeste familie er kronisk negative og til dels aggressive. Jeg får besøk av et slikt menneske i dag, og har ikke sovet ett sekund i natt🙂Er kronisk syk og dette tar på🫣

Anonymkode: 05b03...f2e

• Hjerte 1
Skrevet

Det lurer jeg også på. Det eneste jeg har kommet frem til så langt, er at de positive menneskene blir desto viktigere å holde en god relasjon til. Og så kan man jo prøve å "be the change you want to see"/gå foran med godt eksempel og være positiv selv etc. Men det også er jo krevende å vedlikeholde, da. 

Anonymkode: 27e59...817

Skrevet

Det er alltid mulig å sette grenser på en eller annen måte. Vanskelig når det gjelder jobb, men ikke umulig å prøve å bytte jobb f.eks.

Anonymkode: 918c8...5f8

• Nyttig 2
Skrevet

Har det litt slik i jobb. Egentlig er jeg en positiv person og smilet sitter løst. Men da jeg ikke helt får igjen for det så mye som jeg kanskje var vant med, i forrige jobb, så har jeg valgt å løse det ved å rett og slett bare være litt mindre blid og ikke gi noe særlig mer enn jeg får igjen for det. Det har faktisk spart meg for unødig energitapping. Er ikke noe galt med jobben i seg selv. Bare omringet av litt for mange som legger hovedvekten på det negative. 

Anonymkode: c57db...531

Skrevet

Problemet er ikke negative mennesker, men at du ikke klarer å sette grenser for deg selv. Dette problemet har aldri oppstått for meg, fordi jeg setter tydelige grenser og håndhever dem. Du må si ifra, tydelig, og forklare hvor grensene dine går. Det er selvsagt lettere med familie enn kolleger, men kolleger må opptre profesjonelt.

Anonymkode: d2851...c6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...