Gå til innhold

Dere som har hunden med i kabinen på fly -hvilken rase/mix har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg en hund som jeg kan ta med meg når jeg besøker familie med fly.

Forstår ikke helt dette med Max høyde på flyselskapene. Det står 23 cm, men er dette i mankehøyde eller hodehøyde?

Anonymkode: 8914d...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange flyselskap har maks 8 kilo inkl bur/bag i kabin. Da skal hunden innenfor definerte mål på kabinbur under setet foran kunne ha det veldig greit og snu seg rundt og sitte oppreist om jeg husker rett. Google litt hundeforum og du vil få bedre svar. Så vekt og hvor stort bur de ulike selskapene tillater. Det ER mindre plass på de minste Widerøe-flyene enn på store jetfly

Anonymkode: 9e372...63b

Skrevet

Har reist både innenlands og utenlands med min jack russell, hun veier ca 6 kg/28 cm på manken😄

Anonymkode: a559a...4bd

• Hjerte 1
Skrevet

Dette var et kriterie da jeg skaffet hund for noen år siden, da jeg bodde langt unna familie og ofte fløy hjem. Jeg landet på jack russell terrier, den har vært med i kabinen mange ganger. Dog kan en del jack'er bli for store til å bli med i kabinen, det er individuelt. Vil du være helt sikker, se på raser som chihuahua, yorkshire terrier og slike størrelser. (Men tenk at det viktigste er at rasen passer deg, ikke nødvendigvis størrelsen). 

23 cm er høyden på reiseveska. Altså må hunden være komfortabel med å være innestengt i en veske som er 23 cm høy over lengre tid. Om hundens mankehøyde da er 23 cm blir det alt for trangt og den må krøke seg sammen under hele turen... 

Anonymkode: 96420...8e8

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en blanding mellom yorkshire terrier og papillon for noen år siden. Han var vel 7 kg. Det gikk fint. 

Nå har jeg puddel/cocker spaniel og hun blir for stor. Men skal ikke fly noe mer med henne uansett. 

Anonymkode: 4d738...646

Skrevet

Affenpinscher.

Anonymkode: 6e9e8...aff

Skrevet

Yorkshire terrier. Som regel sjekkes hverken bag eller vekt i innsjekk. Så litt større bag går i de fleste tilfeller fint, men det er en risiko å ta. men de fleste selskaper godtar en litt større bag så lenge den kan klemmes sammen til målene. 
Kriteriene er at hunden skal kunne stå og snu seg inni bagen. 

Anonymkode: a36b3...43c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...