AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Jeg var på en date i helgen via et matchmakingselskap og jeg må bare dele min erfaring. Mulig det kan være nyttig for noen andre også. Vi hadde først blitt introdusert til hverandre digitalt hvor vi snakket med hverandre i 20 min. Så i ettertid fikk vi et skjema vi fylte ut og begge hadde skrevet at de ble nysgjerrige nok til en skikkelig date. Den daten hadde vi i helgen. Vi tok en kaffe. Daten var hyggelig men etterpå kjente jeg meg ganske tom. Det var liksom ikke noe der. Altså han var hyggelig, høflig, virket som om han har det bra i livet. En skikkelig normal og fin fyr. Sikkert en slik fyr som mange av mennene her inne er. Etter daten fikk vi et skjema igjen som vi fylte ut og jeg bestemte meg for å ikke møte han igjen. Grunnen var at jeg ikke så for meg at han var en fyr som går ut av komforsonen. Jeg trenger en mann med litt drive. Som er med på gøy. Som drar meg med på ting. Så liksom ikke det i han. I går hadde jeg møte med matchmaker som tok meg gjennom hvorfor hun hadde satt oss opp på date og hun ramset opp alle de tingene som jeg hadde sagt var viktig for meg i en langvarig relasjon. Tillitt. Åpenhet. Ærlighet. Trygghet. Jeg hadde beskrevet en fyr som var trygg og fin og som jeg kunne skape et hjem sammen med. Alt det denne fyren jeg nå hadde blitt introdusert til egentlig har av egenskaper. I tillegg forteller hun at det kan godt være at han her vil kunne overraske meg med spennende sider ved seg selv hvis jeg også vekker noe i han. At det ikke handler så mye om hvem man er når man møtes, men hvem man blir på grunn av det man opplever med den andre parten. At det er utrolig dumt å velge vekk en fyr som innehar de viktigste egenskapene for en fin og langvarig relasjon bare fordi han ikke virker spennende nok etter en kaffedate. Hun utfordret meg til å ta en date til. Hvor vi gjør en aktivitet og han får lov til å være i sitt element. Se om det får frem nye sider hos han som jeg ikke enda har oppdaget. For hvem oppdager egentlig alle sider av hverandre på en eneste date? Hvis vi som er single ikke gir potensielle relasjoner og potensielle personer en sjanse til å faktisk få vist hvem de er hvordan skal vi da kunne finne noen? Jeg kjente virkelig at Tinder har gjort noe med meg. At jeg er alt for rask til å hoppe videre og finne unnskyldninger for å lete etter noe som jeg håper vil ta meg med storm fra første stund. Samtidig sitter jeg her i en alder av "snart ikke mulig å få barn" og lurer på hvorfor jeg enda ikke har møtt noen som er rett. Jeg følte meg skikkelig dritt etter den samtalen, men samtidig motivert til å endre mønsteret mitt. Gleder meg faktisk til å bli bedre kjent med han og gjøre noe annet enn hva jeg har gjort de siste 5 årene. Bare måtte dele. Kanskje andre kjenner seg igjen. Anonymkode: 53a4b...977 24 4 13
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 Det er ikke sånn at alle som har gode egenskaper nødvendigvis er en god match for hver og en av oss. Hvis man skal date en fremmede bør det jo være noe der fra start. Trygghet men også en slags spenning. En match ikke bare på livsmål og verdier, men også personlighet- som feks graden av åpenhet for nye ting. Selv om han jeg dater er opptatt av sunne verdier er han spennende for meg. Han luktet godt på date. Hadde fin stemme og gode bevegelser. Snakket om ting som viste meg at vi tenker mye likt. Da han tok meg i handa og det kjentes naturlig, visste jeg at sex med ham kom til å bli deilig. Anonymkode: 87dd0...0c6 3 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 Du fikk lage smørbrødliste hos matchmaker og du er fremdeles misfornøyd når de finner en perfekt kandidat. Du bekrefter hvertfall stereotypen om at kvinner aldri blir fornøyd! 😂 Anonymkode: 863fd...ae1 11 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke sånn at alle som har gode egenskaper nødvendigvis er en god match for hver og en av oss. Hvis man skal date en fremmede bør det jo være noe der fra start. Trygghet men også en slags spenning. En match ikke bare på livsmål og verdier, men også personlighet- som feks graden av åpenhet for nye ting. Selv om han jeg dater er opptatt av sunne verdier er han spennende for meg. Han luktet godt på date. Hadde fin stemme og gode bevegelser. Snakket om ting som viste meg at vi tenker mye likt. Da han tok meg i handa og det kjentes naturlig, visste jeg at sex med ham kom til å bli deilig. Anonymkode: 87dd0...0c6 Han jeg dater nå kjente jeg absolutt ingenting for etter første date, men jeg hadde hørt mye bra om han og visste at vi så etter det samme med tanke på en relasjon. Det var det viktigste for meg. Jeg ville ikke bli betatt av nok en spennende fyr som tok meg med storm som jeg hadde deilig sex med, men som jeg ikke følte en trygghet i med tanke på noe langvarig. Ferdig med flings, ville ha noe ekte og varig. Jeg er veldig glad for at jeg gav han en sjanse, på tross av, for bedre sex har jeg aldri hatt, samtidig som jeg har masse mer energi, føler meg vakker, verdsatt, etc Han som jeg så på som kjedelig og litt for rolig for meg har vist seg å være spennende og alt jeg har drømt om. Anonymkode: 30984...7ff 7 1 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du fikk lage smørbrødliste hos matchmaker og du er fremdeles misfornøyd når de finner en perfekt kandidat. Du bekrefter hvertfall stereotypen om at kvinner aldri blir fornøyd! 😂 Anonymkode: 863fd...ae1 For min del handlet det nok mer om hvordan jeg vurderer noen. At jeg ikke klarer å se hva som egentlig er viktig. Fordi jeg har sveipet frem og tilbake i en katalog med potensielle partner i alt for mange år. Anonymkode: 53a4b...977 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han jeg dater nå kjente jeg absolutt ingenting for etter første date, men jeg hadde hørt mye bra om han og visste at vi så etter det samme med tanke på en relasjon. Det var det viktigste for meg. Jeg ville ikke bli betatt av nok en spennende fyr som tok meg med storm som jeg hadde deilig sex med, men som jeg ikke følte en trygghet i med tanke på noe langvarig. Ferdig med flings, ville ha noe ekte og varig. Jeg er veldig glad for at jeg gav han en sjanse, på tross av, for bedre sex har jeg aldri hatt, samtidig som jeg har masse mer energi, føler meg vakker, verdsatt, etc Han som jeg så på som kjedelig og litt for rolig for meg har vist seg å være spennende og alt jeg har drømt om. Anonymkode: 30984...7ff Dette gir meg håp! 😭😍 Anonymkode: 53a4b...977 3
TomBombadil Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter daten fikk vi et skjema igjen som vi fylte ut og jeg bestemte meg for å ikke møte han igjen. Grunnen var at jeg ikke så for meg at han var en fyr som går ut av komforsonen. Jeg trenger en mann med litt drive. Som er med på gøy. Som drar meg med på ting. Så liksom ikke det i han. I går hadde jeg møte med matchmaker som tok meg gjennom hvorfor hun hadde satt oss opp på date og hun ramset opp alle de tingene som jeg hadde sagt var viktig for meg i en langvarig relasjon. Tillitt. Åpenhet. Ærlighet. Trygghet. Jeg hadde beskrevet en fyr som var trygg og fin og som jeg kunne skape et hjem sammen med. Alt det denne fyren jeg nå hadde blitt introdusert til egentlig har av egenskaper. Anonymkode: 53a4b...977 Etter min erfaring, så er dette typisk tankegang hos kvinner som sliter med å finne seg sunne forhold. De sier at de vil ha en trygg man de kan stole på, men når de blir presentert for en slik en, blir de avfeid som kjedelige og prioritert bort for de mennene som ser veldig "spennende" ut. Som da gjerne følger med sine egne utfordringer, som gjør et trygt og stabilt samliv vanskelig. Du gjør nok lurt i å endre tankemønsteret ditt, i likhet med mange andre kvinner. 16 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #8 Skrevet 7. februar 2024 Jeg synes du har gjort en fin oppdagelse og tenker at flere burde være åpne for det samme. Altfor mange forventer altfor mye på bare én eller to dater. Alt skal føles riktig, man skal matche perfekt, det skal være sommerfugler og kriblinger og hvahardu med en gang. Sånn er ikke virkeligheten og man går glipp av veldig mange flotte mennesker hvis man skal dømme så raskt. De som er så kresne burde tenke mer over om de virkelig tror at hvorvidt man kan ha det godt sammen i mange år er noe man finner ut av på bare noen få timer. Anonymkode: 304c4...f5d 6
ennivk Skrevet 7. februar 2024 #9 Skrevet 7. februar 2024 TomBombadil skrev (32 minutter siden): Etter min erfaring, så er dette typisk tankegang hos kvinner som sliter med å finne seg sunne forhold. De sier at de vil ha en trygg man de kan stole på, men når de blir presentert for en slik en, blir de avfeid som kjedelige og prioritert bort for de mennene som ser veldig "spennende" ut. Som da gjerne følger med sine egne utfordringer, som gjør et trygt og stabilt samliv vanskelig. Du gjør nok lurt i å endre tankemønsteret ditt, i likhet med mange andre kvinner. Men så er det ikke en enkel sak å endre tankemønster. Man kan ikke bare bestemme seg for å finne en annen type mann interessant. Man må gå dypt i seg selv for å få gjort disse endringene. 1
TomBombadil Skrevet 7. februar 2024 #10 Skrevet 7. februar 2024 ennivk skrev (4 minutter siden): Men så er det ikke en enkel sak å endre tankemønster. Man kan ikke bare bestemme seg for å finne en annen type mann interessant. Man må gå dypt i seg selv for å få gjort disse endringene. Det er helt korrekt. Første steg er likevel å anerkjenne mønsteret, slik TS later til å ha gjort. 8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #11 Skrevet 7. februar 2024 Jeg var sammen med en mann i 10 år. Han var den trygge, stabile, men virket kjedelig. Men vi reiste og fant på veldig mye gøy i løpet av tiden vår sammen. For han ble jo med på alt, og storkoste seg og. Så det viktigste for meg, er å finne noen som er åpne for å reise og finne på ting. De trenger ikke å ha reist overalt. Jeg datet og en mann i 6 mnd, som har reist overalt, og reiser ofte. Men han viste seg å være veldig kjedelig. Mens der falt jeg for han, fordi han fortalte om alle reisene sine, og jeg trodde han var en spennende mann. Anonymkode: 10036...38d 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #12 Skrevet 7. februar 2024 41 minutter siden, TomBombadil said: Etter min erfaring, så er dette typisk tankegang hos kvinner som sliter med å finne seg sunne forhold. De sier at de vil ha en trygg man de kan stole på, men når de blir presentert for en slik en, blir de avfeid som kjedelige og prioritert bort for de mennene som ser veldig "spennende" ut. Som da gjerne følger med sine egne utfordringer, som gjør et trygt og stabilt samliv vanskelig. Du gjør nok lurt i å endre tankemønsteret ditt, i likhet med mange andre kvinner. Ikke enig. Det å være trygg og stabil og ute etter noe langsiktig trenger ikke være ensbetydende med å være kjedelig og tafatt. Noen damer vil sikkert ønske seg en rolig fyr som liker hjemmetilværelsen. Men det må være lov å ønske seg en fyr med litt tiltak og som liker å finne på ting, selv om han også skal være emosjonelt stabil. TS ser ut til å ønske det, og det må jo være legitimt. Anonymkode: e2c16...5a7 4 1
Engel Skrevet 7. februar 2024 #13 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du fikk lage smørbrødliste hos matchmaker og du er fremdeles misfornøyd når de finner en perfekt kandidat. Du bekrefter hvertfall stereotypen om at kvinner aldri blir fornøyd! 😂 Anonymkode: 863fd...ae1 Så dere menn blir alltid tiltrukket av en kvinne så lenge hun har noen av de egenskapene dere ønsker dere liksom? Det er ikke akkurat min erfaring. Opplever at menn er mer opptatt av kjemi og fysisk tiltrekning helt fra første date enn det kvinner er. TS: jeg tenker det er lurt at du gir det en sjanse til. Jeg har selv gjort det noen ganger, og innimellom blitt positivt overrasket. Mens andre ganger er det akkurat så dødt som man følte første gang også videre. Men da har man i det minste sjekket det ut. Og jeg er ikke i tvil om at datingapper har ødelagt mye her. Og at de fungerer dårlig for de fleste nettopp fordi folk hopper videre med en gang siden det er så mye å ta av der. (eller om ikke med en gang så forsvinner de ved første antydning til at vedkommende man dater ikke er perfekt...) Man oppfører seg annerledes overfor en man har blitt kjent med på en annen måte, feks via interesser eller jobb, når ikke dating var fokus på første møte. 4 3
Skogshuldra Skrevet 7. februar 2024 #14 Skrevet 7. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): I tillegg forteller hun at det kan godt være at han her vil kunne overraske meg med spennende sider ved seg selv hvis jeg også vekker noe i han. At det ikke handler så mye om hvem man er når man møtes, men hvem man blir på grunn av det man opplever med den andre parten. At det er utrolig dumt å velge vekk en fyr som innehar de viktigste egenskapene for en fin og langvarig relasjon bare fordi han ikke virker spennende nok etter en kaffedate. Anonymkode: 53a4b...977 Dette. Men folk har så dårlig tid, og unnskylder seg med typ/forkortet ned til: "jeg gidder ikke kaste bort tida mi om ikke alt stemmer fra første øyeblikk!" Det å "gå på oppdagelsesferd" i seg sjøl og hos andre , kan resultere i fantastiske ting - men det essensielle der er TID. Og om man ikke gidder å ofre den tiden, går man glipp av veldig mye. Men dagens samfunn er jo bygger opp på instant gratification - og det matcher jo dårlig med det å bli kjent med både seg sjøl og andre. Trist og ødeleggende . Endret 7. februar 2024 av Skogshuldra fremhevet 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #15 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du fikk lage smørbrødliste hos matchmaker og du er fremdeles misfornøyd når de finner en perfekt kandidat. Du bekrefter hvertfall stereotypen om at kvinner aldri blir fornøyd! 😂 Anonymkode: 863fd...ae1 Kjærlighet er forunderlige greier. Det er ikke bare en liste, det er ikke bare en følelse men en samhandling mellom mange ting, mye tilfeldig, og mye som fungerer, også ting ut av vår kontroll som at kroppen reagerer positivt å det på ting som lukt, stemme osv. Anonymkode: 51b5f...f06 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #16 Skrevet 7. februar 2024 Engel skrev (18 minutter siden): Så dere menn blir alltid tiltrukket av en kvinne så lenge hun har noen av de egenskapene dere ønsker dere liksom? Det er ikke akkurat min erfaring. Opplever at menn er mer opptatt av kjemi og fysisk tiltrekning helt fra første date enn det kvinner er. De gjør faktisk stort sett det - siden "egenskapene de ønsker seg" stort sett er "kropp som en undertøysmodell anno 1980, langt hår, dådyrøyne og superivrig etter å miste jomfrudommen". Anonymkode: d3126...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #17 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De gjør faktisk stort sett det - siden "egenskapene de ønsker seg" stort sett er "kropp som en undertøysmodell anno 1980, langt hår, dådyrøyne og superivrig etter å miste jomfrudommen". Anonymkode: d3126...a7e Virker som at det kan gjelde noen, men det gjelder ikke alle. Jeg tror ikke jeg personlig kjenner noen menn som er med kona/kjæresten kun for utsendet. Anonymkode: 51b5f...f06 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #18 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han jeg dater nå kjente jeg absolutt ingenting for etter første date, men jeg hadde hørt mye bra om han og visste at vi så etter det samme med tanke på en relasjon. Det var det viktigste for meg. Jeg ville ikke bli betatt av nok en spennende fyr som tok meg med storm som jeg hadde deilig sex med, men som jeg ikke følte en trygghet i med tanke på noe langvarig. Ferdig med flings, ville ha noe ekte og varig. Jeg er veldig glad for at jeg gav han en sjanse, på tross av, for bedre sex har jeg aldri hatt, samtidig som jeg har masse mer energi, føler meg vakker, verdsatt, etc Han som jeg så på som kjedelig og litt for rolig for meg har vist seg å være spennende og alt jeg har drømt om. Anonymkode: 30984...7ff Samme erfaring har jeg.. Var gift i 12 år, med ‘’min type’’ (Les: Badboy)🤦♀️ Ble separert, ville leie leilighet pga barna i nærheten, for å se hvordan meg og far samarbeidet før jeg kjøpte noe.. Vel…. Huseieren min (som var singel altså) synes jeg var en typisk ‘’snill mann’’ når jeg møtte han på visning og når vi skreiv kontrakt, herregud, så ‘’lite mann’’ han var tenkte jeg… Og det var helt ok altså, jeg var dritt lei menn uansett… Lang historie kort; Jeg og han er nå gift på 7 året🙈 Og jeg har ALDRI hatt det bedre!!! Han er en helt fantastisk mann, sex partner, venn, stefar, støtte for meg, svigersønn og alt mulig…Han er full pakke i mine øyne❤️ Eneste måten å forklare han på er; Hans myke siden gjøre meg mo i knærne, og han dominante side gjør meg våt😜😂🙈 Fy søren å mye bra menn jeg har ‘’gått glipp’’ av bare pga jeg var helt opphengt i at mannen min måtte ha ‘’ett par egenskaper’’, og så jeg ikke de umiddelbart, så var det uaktuellt for meg å bli bedre kjent🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: a5867...425 3 2
ennivk Skrevet 7. februar 2024 #19 Skrevet 7. februar 2024 TomBombadil skrev (33 minutter siden): Det er helt korrekt. Første steg er likevel å anerkjenne mønsteret, slik TS later til å ha gjort. Ja, men så er det ganske mange flere steg på veien mot å faktisk bli tiltrukket av en annen type mann. 1
TomBombadil Skrevet 7. februar 2024 #20 Skrevet 7. februar 2024 ennivk skrev (8 minutter siden): Ja, men så er det ganske mange flere steg på veien mot å faktisk bli tiltrukket av en annen type mann. Jeg har ikke påstått noe annet. Jeg opplever at du slåss mot vindmøller her. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå