Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2002 #1 Skrevet 9. november 2002 Har forstått at det er blitt mer og mer vanlig å kjøpe morgengave til mannen, praktiserer dere dette og hva gir dere ? Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gi i morgengave, ser ikke akkurat for meg å gi han et smykke som det står foreslått i noen Bryllupsblader. Noen som har noen gode ideer? Han er mer en type som ville satt pris på noe som gledet han og som han ville husket som et godt minne,enn at det må være noe veldig ekslusivt og dyrt. Vil gjerne høre hva andre evt. har gitt eller skal gi.
Badu Skrevet 9. november 2002 #2 Skrevet 9. november 2002 Hei.. Vet ikke helt hva jeg skal kjøpe selv, men smykker blir det ikke!! Har tenkt litt på å gi dykkerlappen (til oss begge), sykkel (trenger han sårt), en weekendtur (fotball kanskje?) eller noe i den duren. Han bruker verken smykker eller klokke, og vet at dette vil han bare legge i en skuff, så da må får jeg prøve å komme opp med noe annet.. Forslag mottas med takk her og..
Tusenfryd Skrevet 10. november 2002 #3 Skrevet 10. november 2002 Min mann fikk bunadskniv. Den ble bragt til ham på bryllupsdagen. En dag for tidlig, men siden vi skulle gifte oss i bunad, var det naturlig likevel.
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2002 #4 Skrevet 10. november 2002 Da vi skulle gifte oss i sommer, valgte han å bruke dress med slips. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe han en gull slipsnål, noe han ikke hadde. Jeg ga det til han dagen før, slik at han kunne bruke det på bryllupsdagen. Det falt virkelig i smak. :D Klem
lindus Skrevet 10. november 2002 #5 Skrevet 10. november 2002 Jeg kjøpte klokke til mannen min :D Den han hadde var svært slitt så da passet det fint å kjøpe det i morgengave.
Tyren Skrevet 10. november 2002 #6 Skrevet 10. november 2002 Tror faktisk ikke jeg skal kjøpe noe til min kommende mann. Ikke fordi jeg ikke vil, men det er først i de senere år det har blitt tradisjon.. Hvis jeg skulle kjøpe noe, så måtte det være fordi jeg kom på noe som han absolutt ville sette stor pris på. Slipsnåler, mansjettknapper o.l. har han fått så mye av meg tidligere, men det er morsomme gaver å gi bort synes jeg.
Imax Skrevet 10. november 2002 #7 Skrevet 10. november 2002 For min del blir det nok noe kunst! Vi er begge glade i å ha kunst på veggene, så får vi se hva lommeboken tillater. Har tenkt til å ta en telefon til en venninne av en kamerat for å høre om mulighetene for å "spesialbestille" noe, men hvis ikke kjøper jeg nok et litografi og får det pent rammet inn. Synes forresten at kvinner bør gi morgengave til mannen dersom mannen gir morgengave (synes det er ok å droppe hele greia dersom man synes alt blir for kostbart, men da må man være enige!). LIKESTILLING!!!!
diddi Skrevet 11. november 2002 #8 Skrevet 11. november 2002 Min mann hadde nok blitt veldig glad dersom jeg hadde fptt tak i det jeg hadde tenkt; et par fotballbiletter til Barcelona vs. Real Madrid. Han har alltid drømt om å se en kamp mellom storlag, på et stadium med vannvittig mange mennesker. Dessverre så fikk jeg ikke ordnet billettene, men kjøpte isteden en reisebok, og en spansk lagringsvin. Og sa at jeg skulle spandere en weekendtur til Barcelona for å se på fotball. Han ble kjempeglad. Vedlagt vinen lå det en lukket konvolutt, som inneholder små brevark, der utvalgte venner og familie som var i bryllupet, hadde skrevet hva de tror vi gjør på vår 5 års bryllupsdag (når vinen skal sprettes). Flere som syntes at det var en god ide. Nå viste det seg at den hemmelige bryllupsreisen gikk til nettopp Barcelona. Slik at vi har nå bestemt at fotballturen nok går til Paris, Roma, e.l.
Tvilling76 Skrevet 11. november 2002 #9 Skrevet 11. november 2002 Jeg har arvet et nydelig lommeur etter min tipp oldefar som skal pusses opp og inngraveres. Dette får min kommende mann vår siste kveld sammen. Dette vet han for det sa min bestefar mens han levde. En liten fleip vi har oss imellom er for at jeg skal være sikker på at han rekker frem til kirken i tide. :-)
Gjest lilletroll Skrevet 11. november 2002 #10 Skrevet 11. november 2002 Hihi...min mann fikk faktisk PS2!! Og han ble SUPERGLAD!!!! Det var AKKURAT det han vill ha!!!
Gjest Madden Skrevet 11. november 2002 #11 Skrevet 11. november 2002 Vi kjøper HVERANDRE bryllupsreise! og er veldig fornøyde med det!! :D
Augustbrud02 Skrevet 11. november 2002 #12 Skrevet 11. november 2002 Jeg hadde ordnet med morgengave til min mann, og han synes at det var koselig. 5 mnd før bryllupet tok jeg kontakt med ei som maler og fikk hun til å male et bilde av oss i størrelse 50*60. Hun brukte lang tid og det ble veldig fint. Akkurat nå holder vi på med siste finpuss på det, slik at min mann også skal bli lik seg på bildet (hun malte ham kun etter et bilde). Synes dette er en kjempegod ide til morgengave jeg og det er iallfall litt anderledes enn både mansjettknapper og slipsnål. Dessuten er det noe som kommende generasjoner kan ha glede av på en helt spesiell måte.
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #13 Skrevet 11. november 2002 Jeg kjøpte ikke noe morgengave til min mann. Etter å ha brukt så utrolig mye penger på bryllupet syns vi begge to at dette ikke var nødvendig. Dessuten er tradisjonen at det er "fruen" som skal få morgengave.
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 11. november 2002 #14 Skrevet 11. november 2002 VI kommer enten til å droppe morgengaven begge to, eller vi kommer til å gi en liten ting begge to. I disse likestillingstider syns jeg det er tåpelig at bare kvinnen skal få gave. Hva gaven evt. blir aner jeg ikke. Får se hvor mye penger jeg evt har å legge i det. Men jeg kommer til å gi noe som kan være et minne, men som samtidig vil bli brukt, tror jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #15 Skrevet 11. november 2002 Blir sprø av alt likestillingspratet. Har da ingenting med det å gjøre om bare kvinnen får morgengave???
Power Skrevet 11. november 2002 #16 Skrevet 11. november 2002 Jeg tenkte å gi ham bunadsskjorte - så kommer han liksom "i gang" med å skaffe seg bunad (jeg vet at han har lyst på bunad).
viwi Skrevet 11. november 2002 #17 Skrevet 11. november 2002 Jeg kjøpte han en BELLYBOAT da han er en ihuga fluefisker. Jammen falt det i smak også. :D Min mann er ikke glad i smykker og dill så det hadde aldri kommet på tale å kjøpe han ring eller smykke..
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2002 #18 Skrevet 12. november 2002 Hei Jeg kommer til å gi mannen min morgengave. Siden jeg skal få en fin diamantring til bryllupet mener jeg at jeg ikke trenger å få noen morgengave. Jeg synes at mannen min skal få noe til minne om bryllupet akkurat som min ring. Valget ble en klokke som jeg skal gravere bryllupsdatoen på. Jeg synes at det er viktig å huske at dette er en dag som er like viktig for begge to. Tiffany
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2002 #19 Skrevet 12. november 2002 Min mann fikk playstation 2 og jeg angrer! Nei da! var glad for at jeg gav han noe som han virkelig ønsket seg. En del av bryllupsgavene var vel mer rettet mot meg.. Men jeg skal love at jeg har vært forbannet på meg selv når han bare skal spille litt til... Kan jo ikke si så mye, det er jeg som har dratt det i hus.. 8)
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2002 #20 Skrevet 12. november 2002 Jeg kjøpte en fotballtur i morgengave til mannen min, fredag til mandag i Manchester. Han ble så utrolig glad for den, at han måtte slippe noen tårer. Har vært store drømmen i årevis. Min far ble også med på reisen, det ble bare prikken over i én ( for begge to).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå