AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Forkjølet og hoster mye. Spiser Doc drops for halsen/hosten. Får veldig urolig mage av det med mye luft. Har pleid å få det før også. Noen som har effektive drops som ikke gir like mye luft i magen? Anonymkode: d451a...4be
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 Øh, vet ikke hva som skjedde med overskriften, men skulle selvfølgelig stå hostestillende drops i overskriften. Ts Anonymkode: d451a...4be
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 Begynte å lure på om du hadde svelget noen suspekte drops du hadde fått eller funnet på et hostell 😂 Det er ikke drops og jeg vet ikke om du vil reagere på det også, men hva med hostesaft? Står på nett, vet ikke om du kan stole på det, at doc og andre sukkerfrie pastiller er lakserende, fordi det ikke brytes ned i tarmen eller noe lignende. Spesifikke i store mengder, nå vet ikke jeg hvor mange du spiser men jeg bruker å spise en del når jeg er i gang 😅 Å spesielt om hosten din ikke blir bedre. Kan jo være repsils er bedre? Håper du finner noe som fungerer, god bedring 😊 Anonymkode: 20bd0...281
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 Problemet er den kunstige søtningen som maltitol eller liknende. Kjøp drops med sukker, ikke sukkerfrie altså, så løser det problemet seg med en gang. Anonymkode: 9724a...a29 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 Jeg spiser jo en del drops nå. Hoster til jeg brekker meg. Tørrhoste. Får kjøpe hostesaft iløpet av dagen. Repsil kan jeg prøve, men den kan man vel ikke spise mange ganger om dagen? Det er sikkert den kunstige setningen, selv om kroppen min burde være vant til det pga cola zero drikking, som jeg ikke reagerer på. Hvilke sukkerholdige drops anbefaler dere for hostelindrende effekt? Ts Anonymkode: d451a...4be
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 Eksperter har jo uttalt seg om at det bare er tull. Men om du er sår i halsen og desperat etter å prøve noe, sverger folk på TikTok at marshmallows er tingen 😅 Anonymkode: 94543...b10
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 Det er vel strengt talt ingen av dropsene som er hostelindrende, men det føles sånn fordi du svelger noe og det lindrer. Drikk heller vann. Med ingefær, sitron, chili og kanel. Anonymkode: afbb9...5c1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #8 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel strengt talt ingen av dropsene som er hostelindrende, men det føles sånn fordi du svelger noe og det lindrer. Drikk heller vann. Med ingefær, sitron, chili og kanel. Anonymkode: afbb9...5c1 Ja, skjønner det er fordi jeg svelger, og drikker nå da mye vann + te med honning, men trenger et sugedrops alternativ så jeg får smurt halsen, når jeg ikke hele tiden kan svelge unna te og vann, som feks liggende i senga. Anonymkode: d451a...4be
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #9 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg spiser jo en del drops nå. Hoster til jeg brekker meg. Tørrhoste. Får kjøpe hostesaft iløpet av dagen. Repsil kan jeg prøve, men den kan man vel ikke spise mange ganger om dagen? Det er sikkert den kunstige setningen, selv om kroppen min burde være vant til det pga cola zero drikking, som jeg ikke reagerer på. Hvilke sukkerholdige drops anbefaler dere for hostelindrende effekt? Ts Anonymkode: d451a...4be Repsils inneholder vel ikke noe som gjør at man i prinsippet ikke kan fortære en hel pakke om dagen, men mulig du blir kvalm og uggen i magen av søtstoffer i dem hvis du gjør det. Strepsils, som ikke selges i Norge, inneholder antiseptiske stoffer og skal ikke inntas i store mengder. Anonymkode: d0757...ff0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #10 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg spiser jo en del drops nå. Hoster til jeg brekker meg. Tørrhoste. Får kjøpe hostesaft iløpet av dagen. Repsil kan jeg prøve, men den kan man vel ikke spise mange ganger om dagen? Det er sikkert den kunstige setningen, selv om kroppen min burde være vant til det pga cola zero drikking, som jeg ikke reagerer på. Hvilke sukkerholdige drops anbefaler dere for hostelindrende effekt? Ts Anonymkode: d451a...4be Man reagerer ulikt på ulike søtningstoffer. Jeg kan drikke ubegrensete mengder sukkerfri brus og merker ingenting, men spiser jeg en liten sjokolade med maltitol blir jeg kjempedårlig. Det er ikke dropsene i seg selv som gir den lindrende effekten, det er spyttproduksjonen som starter når du suger på noe. Du kan med andre ord kjøpe en kjærlighet på pinne, og ha samme effekt. Men pass på tennene hvis du skulle brukt slik over lengre tid da. Doc er bare et produkt noen vil tjene penger på, det er ikke medisin. Repsils er helt greit, det er Strepsils (kjøpt i utlandet med antibiotika) du ikke skal spise for mye av. Anonymkode: 9724a...a29
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #11 Skrevet 7. februar 2024 Fribol som du kjøper på apoteket. https://www.boots.no/search/result/?q=fribol Har det alltid tilgjengelig da det er det eneste som hjelper på skikkelig hostekuler. Anonymkode: 58277...242
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå