Gå til innhold

Kløe på ene siden av indre kjønnsleppene (ikke sopp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig  irriterende å klø konstant der i løpet av en travel hverdag🙈 Og aner ikke hva det kan være. Har hatt sopp infeksjoner flere ganger før, men det klør ikke  i skjeden eller rundt. Kun et lite punkt. Har sett med speil og forventet å se et sår/prikk, men ser ingenting. Kanskje bare litt rødt (sikkert etter å ha klødd meg).

Har hatt flere herpes utbrudd tidligere og går fast på forebyggende medisiner. Minner kanskje litt om kløen i herpessår, men er ikke sårt/ømt/smertefullt som herpessår ofte kan være. Kun kløe. Hatt det i 4 dager nå og det blir verken verre eller bedre. 

Barberer meg ca 1-2 ganger i mnd. Har sett at hårene etterhvert har begynt å vokse ganske tett inn mot indre kjønnslepper. Kan det være en sammenheng kanskje? Ser derimot ingen hår eller innegrodde hår akkurat der det klør. Men kanskje hår på gang likevel? Kan det kjennes slik ut da?

Det er ikke så ille at jeg føler jeg må gå til legen med det. Håper jo det bare forsvinner av seg selv snart. Men håper noen på KG kjenner igjen dette og/eller har forslag til hva det kan være i mellomtiden.

Anonymkode: 43374...611

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går også på forebyggende slik som du og begynte å klø.. Ikke sopp, herpes eller hår, men Lichen. Så nå er det Dermovat-krem fast også 😑

Gå til legen og ta prøver hvis det ikke gir seg.

Anonymkode: da639...a4d

Skrevet

«Symptomer på lichen sclerosus

Kvinner har ofte sterk kløe på kjønnslepper, på klitoris eller området rundt endetarmen. Huden kan bli hvitlig farget og kan etter hvert bli tynn, stiv og sigarettpapiraktig. Huden kan bli rød og irritert, av og til med små hudblødninger. Noen får små rifter. Ubehandlet kan sykdommen gi arrdannelse, huden i genitalområdet kan vokse sammen, og anatomien kan bli endret.« 

Anonymkode: 9a083...b4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

«Symptomer på lichen sclerosus

Dette virker for meg som å google seg til en "alvorlig" diagnose. Vær så snill, ikke vær en google-doktor her inne!

Kjønnsleppene har svært tynn hud så de kan dessverre bli fort irriterte. Det kan være hårstubbene/barberhøvelen, friksjon fra klær, allergi/reaksjon på stofftyper/bind/truseinnlegg, fukt/svette eller selve kløingen. 

Prøv å holde det tørt og luftig ei stund, og se om det hjelper. Du kan evt smøre med noe, men husk da å velge noe som er ment for underlivet. (Jeg bruker av og til canesten som fuktighetskrem der nede, selv om jeg ikke har sopp)

Er forresten allergisk mot noen typer bind/truseinnlegg og enkelte typer stoff, så det er heller ikke uvanlig med slikt.

Anonymkode: 0b3c2...cea

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 1.07):

Jeg går også på forebyggende slik som du og begynte å klø.. Ikke sopp, herpes eller hår, men Lichen. Så nå er det Dermovat-krem fast også 😑

Gå til legen og ta prøver hvis det ikke gir seg.

Anonymkode: da639...a4d

Tror du kan ha rett. Har  en rar hvitaktig hud og i samme område og hatt det i mange år. Syns det ligner på bilder jeg ser på nett. Har bare ikke tatt det med lege  pga det ikke har plaget meg. Ingen smerter eller kløe. Men får noen ganger lett rifter som av og til blør. Syns det er flaut å gå til legen med  underlivsplager, men skal få tatt noen prøver om det ikke gir seg ja😕

Anonymkode: 43374...611

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...