AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #1 Skrevet 7. februar 2024 Jeg er veldig sliten, har en veldig krevende jobb og er mye alene med barnet mitt fordi ektemannen jobber turnus, det er 1-2 kvelder i uka, samt annenhver helg. Det er veldig krevende å være med 3 åringen alene, tapper meg for energi. Barnet vårt er full av energi og krever at du er veldig påkoblet når du er sammen med han. Dette er nok veldig vanlig for mange med småbarn, men jeg sliter meg helt ut. Det er så ille at jeg går til psykolog og er i ferd med å bli utbrent i følge psykologen. Nå har jeg snart en uke fri fra jobben, og lurer på om jeg skal reise vekk helt alene og gjøre akkurat det jeg vil. Jeg har snakket med mannen min om det og han synes det er greit. Barnet skal uansett i barnehagen og mine foreldre kan passe barnet de dagene han jobber kveld. Jeg har veldig lyst til å reise vekk og bare være alene en uke. Føler det kan være veldig godt nå. Men er det greit? Eller er det egoistisk? Anonymkode: b58c8...d43 1 10
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 Det er selvsagt helt greit og absolutt ikke egoistisk. Mannen min jobber i Nordsjøen og er dermed mye borte og jeg alene med barna. To ganger i året reiser jeg bort en uke alene og det er helt fantastisk! Noen ganger reiser jeg bare på hytta, andre ganger til København f.eks. Reis! Anonymkode: dbd5b...dbb 11 2 5
fru Alving Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 Vet du, noen ganger er det lov for mødre å ta hensyn til seg selv. Grunnen til at du er i ferd med å bli utbrent er jo at du for lenge har satt andres behov først. Du har rett og slett forstrukket deg for å få hverdagen til å gå opp. Reis bort, ta deg en uke fri og drit i hva andre måtte mene og tenke. 9 3
Al34n0nym1 Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 Vedder på at denne tråden vil ende med full støtte til mor(noe jeg også gjør) Men det å sende barna i barnehagen når man har fri for avkobling og unngå at man havner der Ts har kommet, det skal man ikke få lov til. Dobbelmoralskt på sitt beste! 7 1
Sydvesta Orkana Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 Reis bort med god samvittighet! Ønsker deg ei fin uke 😊 2
I Grosny Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er veldig sliten, har en veldig krevende jobb og er mye alene med barnet mitt fordi ektemannen jobber turnus, det er 1-2 kvelder i uka, samt annenhver helg. Det er veldig krevende å være med 3 åringen alene, tapper meg for energi. Barnet vårt er full av energi og krever at du er veldig påkoblet når du er sammen med han. Dette er nok veldig vanlig for mange med småbarn, men jeg sliter meg helt ut. Det er så ille at jeg går til psykolog og er i ferd med å bli utbrent i følge psykologen. Nå har jeg snart en uke fri fra jobben, og lurer på om jeg skal reise vekk helt alene og gjøre akkurat det jeg vil. Jeg har snakket med mannen min om det og han synes det er greit. Barnet skal uansett i barnehagen og mine foreldre kan passe barnet de dagene han jobber kveld. Jeg har veldig lyst til å reise vekk og bare være alene en uke. Føler det kan være veldig godt nå. Men er det greit? Eller er det egoistisk? Anonymkode: b58c8...d43 Ja takk begge deler, det er greit og det er egoistisk. Du bør være såpass egoistisk at du tar vare på deg selv slik at du kan leve godt med barnefamilie i mange tiår. Når det kommer til stykket er det til både far og barnets beste at du tar de feriene og pausene du trenger . Ta ansvar for din egen psykiske og fysiske helse og vær litt egoistisk. 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 Al34n0nym1 skrev (1 time siden): Vedder på at denne tråden vil ende med full støtte til mor(noe jeg også gjør) Men det å sende barna i barnehagen når man har fri for avkobling og unngå at man havner der Ts har kommet, det skal man ikke få lov til. Dobbelmoralskt på sitt beste! Du skjønner vel det at de fleste foreldre ikke havner der ts er selv om de har barna hjemme når de har fri? Anonymkode: c78f0...800 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #8 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skjønner vel det at de fleste foreldre ikke havner der ts er selv om de har barna hjemme når de har fri? Anonymkode: c78f0...800 Du skjønner vel at det ikke var det som var poenget? Det er stadig tråder her der foreldre som sender barna i barnehagen når de selv har fri blir dømt nord og ned. Denne tråden er et godt eksempel på at så snart man kjenner historien bak blir man mindre fordømmende. Det er noe å ta med seg neste gang man føler for å skrive noe nedlatende om hva «folk» gjør. Ts, ta deg fri. Anonymkode: 79fed...9f9 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #9 Skrevet 7. februar 2024 Al34n0nym1 skrev (3 timer siden): Vedder på at denne tråden vil ende med full støtte til mor(noe jeg også gjør) Men det å sende barna i barnehagen når man har fri for avkobling og unngå at man havner der Ts har kommet, det skal man ikke få lov til. Dobbelmoralskt på sitt beste! Kanskje TS egentlig må se på hva som gjør hverdagen så krevende i utgangspunktet? Og det er jo det jeg opplever at er temaet i de andre trådene også. At familien først og fremst må se på hvilke grep de kan gjøre for å gjøre hverdagen mer overkommelig og ikke se på barnehagen som første og beste løsning. Uroen dere opplever fra barnet som gjør det krevende å være sammen med det, kommer som regel nettopp fra barnehagen. Da er ikke løsningen at barnet skal tilbringe enda mer tid i barnehagen. Anonymkode: c0801...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #10 Skrevet 7. februar 2024 I min omgangskrets, der mange reiser i jobb, er det helt vanlig at mor er borte noen dager, opp mot en uke, allerede fra ett-års alderen. Så dette hadde jeg ikke reagert på overhodet, selv om det er fri. Anonymkode: a99bb...852 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #11 Skrevet 7. februar 2024 TS, reis. 😊 Samtidig er jeg veldig misunnelig, er 100 % alene med barnet mitt som også er veldig aktivt. En uke avlastning hadde vært et himmelrike på jord. Anonymkode: 01100...b13 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #12 Skrevet 7. februar 2024 You go girl! Nå tar du ansvar for egen helse framfor å være hjemme fordi noen andre evt mener det er egoistisk. Egenpleie kan være det viktigste du gir til din mann og barn, tenk på det! Flott du har en mann som støtter deg, du trenger egentlig ikke at KG gjør det Anonymkode: bf57b...f6f 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #13 Skrevet 7. februar 2024 Skulle tatt seg ut om alle mødre dro fra barna sine en uke fordi de var slitne. Han jobber 1 - 2 kvelder i uken. Og du har et barn?! Da må det barnet jammen være krevende! Her i huset jobber mannen kveld , hver kveld hver 3 uke, og helg hver 3. uke. Jeg er hjemmeværende med et barn på 1 og et på snart 3. De har ikke startet i bhg enda, og det er full rulle hver dag. Minstemann er fremdeles mye våken på nettene. Klart jeg er sliten, men jeg drar ikke fra barna mine av den grunn. Jeg har fått de for å passe på de. Å ja, å putte barn i bhg når man selv har fri, som f eks romjulen er en skam. Og man burde ikke ha barn. Anonymkode: a5b3f...e58 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #14 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skulle tatt seg ut om alle mødre dro fra barna sine en uke fordi de var slitne. Han jobber 1 - 2 kvelder i uken. Og du har et barn?! Da må det barnet jammen være krevende! Her i huset jobber mannen kveld , hver kveld hver 3 uke, og helg hver 3. uke. Jeg er hjemmeværende med et barn på 1 og et på snart 3. De har ikke startet i bhg enda, og det er full rulle hver dag. Minstemann er fremdeles mye våken på nettene. Klart jeg er sliten, men jeg drar ikke fra barna mine av den grunn. Jeg har fått de for å passe på de. Å ja, å putte barn i bhg når man selv har fri, som f eks romjulen er en skam. Og man burde ikke ha barn. Anonymkode: a5b3f...e58 Hvis jeg kunne velge mellom foreldre som av og til prioriterte seg selv og foreldre som snakker om andre mennesker slik du gjør hadde jeg glatt tatt det første. Anonymkode: 79fed...9f9 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #15 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er selvsagt helt greit og absolutt ikke egoistisk. Mannen min jobber i Nordsjøen og er dermed mye borte og jeg alene med barna. To ganger i året reiser jeg bort en uke alene og det er helt fantastisk! Noen ganger reiser jeg bare på hytta, andre ganger til København f.eks. Reis! Anonymkode: dbd5b...dbb Her og, kos deg! Anonymkode: 61693...82b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #16 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje TS egentlig må se på hva som gjør hverdagen så krevende i utgangspunktet? Og det er jo det jeg opplever at er temaet i de andre trådene også. At familien først og fremst må se på hvilke grep de kan gjøre for å gjøre hverdagen mer overkommelig og ikke se på barnehagen som første og beste løsning. Uroen dere opplever fra barnet som gjør det krevende å være sammen med det, kommer som regel nettopp fra barnehagen. Da er ikke løsningen at barnet skal tilbringe enda mer tid i barnehagen. Anonymkode: c0801...8eb Jeg ville bare legge til en oppklaring til TS: jeg synes du skal dra hvis du føler behov for det, absolutt. Men det kan være nyttig å bruke tid på en liten kartlegging av hva som er krevende i hverdagen. Prøve å gjøre tiltak for de tingene du kan gjøre noe med og aksepterer det du ikke kan gjøre noe med. Anonymkode: c0801...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #17 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skulle tatt seg ut om alle mødre dro fra barna sine en uke fordi de var slitne. Han jobber 1 - 2 kvelder i uken. Og du har et barn?! Da må det barnet jammen være krevende! Her i huset jobber mannen kveld , hver kveld hver 3 uke, og helg hver 3. uke. Jeg er hjemmeværende med et barn på 1 og et på snart 3. De har ikke startet i bhg enda, og det er full rulle hver dag. Minstemann er fremdeles mye våken på nettene. Klart jeg er sliten, men jeg drar ikke fra barna mine av den grunn. Jeg har fått de for å passe på de. Å ja, å putte barn i bhg når man selv har fri, som f eks romjulen er en skam. Og man burde ikke ha barn. Anonymkode: a5b3f...e58 Det er kjempefint at du har valgt å være hjemme med barna dine på heltid, og da ikke jobbe 👍 Tommel opp til deg, det valget respekterer jeg fult ut. Det å være hjemme med 2 barn, på 1 og 3 er krevende, og du er tøff som orker det. Samtidig som du har valgt vekk jobb og tar konsekvensene av å stå utenfor arbeidslivet noen år. Jeg håper du også respekterer mitt valg om å ha barnet mitt i barnehage fra 17 måneders alderen. Jeg holdt på å bli gal det året jeg var hjemme med barnet, jeg trenger jobb, struktur og de rammene en heltidsjobb innebærer. Barnet mitt har hatt det kjempefint i barnehagen fra dag 1. Han har ingen søsken, så barnehagen er den eneste arenaen han har for sosialisering med jevnaldrende, lære seg sosialt samspill og sosiale koder. Det er ingen her i området som er hjemme utover mammapermisjon så jeg tror det hadde vært kjempevanskelig å sosialisere barnet mitt med jevnaldrende uten barnehagen. Jeg har også fått barn for å passe på og være sammen med dem. Men det gjør jeg selvom han har barnehageplass og er i barnehagen. Anonymkode: b58c8...d43 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #18 Skrevet 7. februar 2024 Mannen min jobber på fiskebåt og er borte 5 uker om gangen. Jeg tar en uke ferie i året og reiser uten mann og barn, med god samvittighet 😇 Anonymkode: cbf9d...eb9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #19 Skrevet 7. februar 2024 Ikke noe galt i å ta en uke fri fra mann og barn, men hvis du er i ferd med å bli utbrent av å kombinere jobb med å være alene med barnet ditt to kvelder i uken, samt annenhver helg, så bør du mulogens se på helheten og hvilke forventninger og krav du stiller til deg selv og livet. Aner ikke hvordan du lever livet ditt men ser rundt meg at mange forventer at de skal få tid til alt de gjorde før de fikk barn, og der går ikke opp. Anonymkode: 3ac88...d7e 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #20 Skrevet 7. februar 2024 Det høres sunt og bra ut! Reis!! Hent energi og overskudd, sov og slapp av. Dette er deg vel unt. Barnet er 3 år og far er der, så dette høres kun positivt ut. Anonymkode: 9f491...2e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå