AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Er i et lite dilemma. Er det vanlig å be x tanter/onkler i konfirmasjon. De har vært i barnets liv til de var 9år. Anonymkode: b2926...66a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2 Skrevet 7. februar 2024 Hva er x tanter/onkler? Anonymkode: 955c1...7d1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #3 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er x tanter/onkler? Anonymkode: 955c1...7d1 Ekskonen til min bror Anonymkode: b2926...66a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ekskonen til min bror Anonymkode: b2926...66a Da er svaret nei, ikke vanlig å be tanter og onklers tidligere partnere. Unntak hvis dette er noen dere omgås, og derfor også har en annen relasjon til. Anonymkode: 955c1...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da er svaret nei, ikke vanlig å be tanter og onklers tidligere partnere. Unntak hvis dette er noen dere omgås, og derfor også har en annen relasjon til. Anonymkode: 955c1...7d1 Tanten har vært i barnets liv siden hun var født. Barna hennes er også min barns kusiner. Min bror har fått ny kjæreste men vi tenkte å invitere hennes også. Men nei vi har ikke hatt mye kontakt siden skilsmissen. Anonymkode: b2926...66a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 Nei ikke om de ikke har hatt kontakt med dere/barnet siden barnet var 9 år, det er noen år siden… Hugser enda at min x-tante ble invitert siden hun var fadder på meg. Endte med at min onkel ikke kom. Dette er en onkel som jeg så veldig opp til og som var verdens beste onkel gjennom barndommen. Jeg var så lei meg og nok en smule skuffet over han. Han sa han dessverre måtte jobbe. Som voksen forstår jeg han, men som ungdom - nei. Så tenk iallfsll over hvordan relasjonen mellom konfirmant og evt tidligere onkler/tanter er; vil der være et tap at de ikke kommer? og hvordan er det i forhold til din bror? Ved fine brudd er det jo sjeldent problem og samles etterpå ☺️ Men om dere ikke har hatt kontakt på 5-6 år hadde jeg ikke invitert. Anonymkode: 2ec3e...6e4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei ikke om de ikke har hatt kontakt med dere/barnet siden barnet var 9 år, det er noen år siden… Hugser enda at min x-tante ble invitert siden hun var fadder på meg. Endte med at min onkel ikke kom. Dette er en onkel som jeg så veldig opp til og som var verdens beste onkel gjennom barndommen. Jeg var så lei meg og nok en smule skuffet over han. Han sa han dessverre måtte jobbe. Som voksen forstår jeg han, men som ungdom - nei. Så tenk iallfsll over hvordan relasjonen mellom konfirmant og evt tidligere onkler/tanter er; vil der være et tap at de ikke kommer? og hvordan er det i forhold til din bror? Ved fine brudd er det jo sjeldent problem og samles etterpå ☺️ Men om dere ikke har hatt kontakt på 5-6 år hadde jeg ikke invitert. Anonymkode: 2ec3e...6e4 Det er barnet selv som ønsker å invitere tanten sin, min bror sier det går fint for han. Hans kjæreste vet jeg ikke men hun er jo invitert hun og. Kan jo være en fin anledning for de og møtes og Anonymkode: b2926...66a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #8 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er barnet selv som ønsker å invitere tanten sin, min bror sier det går fint for han. Hans kjæreste vet jeg ikke men hun er jo invitert hun og. Kan jo være en fin anledning for de og møtes og Anonymkode: b2926...66a Hvis det er dette konfirmanten vil, og alle synes det er ok, spiller det vel ingen rolle om det er vanlig eller ikke. Anonymkode: 955c1...7d1
Arkana Skrevet 7. februar 2024 #10 Skrevet 7. februar 2024 Jeg tenker at det kommer an på hva barnet vil. Hvis barnet ønsker å inkludere dem hadde jeg gjort det, så jeg hadde spurt hva de ville. Hva som er vanlig er jo ikke vesentlig. Vi inviterte f.eks. konfirmantens grandtante og hennes datter (min manns søskenbarn). Det er jo ikke spesielt vanlig, men vi har mye kontakt med dem og det var helt naturlig at de var med i konfirmasjonen.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #11 Skrevet 7. februar 2024 Ja enig, det trenger ikke være vanlig. Konfirmanten får velge, hun er tross alt tanten og nye kjæresten har ikke en slik relasjon til barnet Anonymkode: b2926...66a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #12 Skrevet 9. februar 2024 Ny kjæreste syns visst det var litt for rart at eksen skulle være med, og ønsker at de to går sammen, altså ekstanten og min bror. Ble visst surr dette. Anonymkode: b2926...66a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #13 Skrevet 9. februar 2024 Er det du eller noen andre som skal konfirmeres? Jeg tenker det naturlige er å høre med konfirmanten hva hen ønsker. Anonymkode: 01687...cf3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #14 Skrevet 9. februar 2024 Jeg inviterer ikke min brors ekskone.. Han kommer med ny samboer og alle sine barn, men jeg har ikke invitert ekskona. De har vært skilt i 3 år, minimal kontakt siden da. Ser ingen grunn for å invitere. Samme med min søsters eksmann.. Anonymkode: 15047...8e4
Kristin70 Skrevet 9. februar 2024 #15 Skrevet 9. februar 2024 37 minutter siden, AnonymBruker said: hadde forsåvid ikke giddet og ha komf hvis barnet ikke før mer en 60 tusen Anonymkode: f844d...d6e Du holder konfirmasjon motivert av øknomisk overskudd, hvor mye skal du ha for å feire bursdag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå