Gå til innhold

Kjære jenta mi / gutten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn er blitt voksne og jeg tiltaler dem som oftest med navnene deres. Men som mor får jeg noen ganger lyst til å si "kjære jenta mi" eller "kjære gutten min". Jeg gjør det en sjelden gang, helst når jeg skriver melding til dem.

Er det helt ok å tiltale sine voksne barn sånn. Selvfølgelig bare når det gjelder private ting og på en måte som viser at jeg har omsorg for dem. 

Jeg vil gjerne høre hvordan andre mødre tiltaler sine voksne barn🤗

Anonymkode: 644fa...a24

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette virkelig en problemstilling? 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker det er helt innafor. Har vokst opp med en mor som aldri uttrykket noen form for kjærlighet. Jeg hadde likt å få en slik melding av min mor så synes det er fint at du ønsker å skrive det og det at du ikke vill gjøre de flau men si det under private ting og på en måte som viser omsorg ovenfor barna dine. Om du er veldig usikker så kan du jo spør de? Si at jeg vet dette kanskje er litt rart at jeg skrive kjære jenta mi / kjære gutten min, synes du det er rart? også forklare at det er fordi du er glad i de osv 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
kunstnerfluen skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker det er helt innafor. Har vokst opp med en mor som aldri uttrykket noen form for kjærlighet. Jeg hadde likt å få en slik melding av min mor så synes det er fint at du ønsker å skrive det og det at du ikke vill gjøre de flau men si det under private ting og på en måte som viser omsorg ovenfor barna dine. Om du er veldig usikker så kan du jo spør de? Si at jeg vet dette kanskje er litt rart at jeg skrive kjære jenta mi / kjære gutten min, synes du det er rart? også forklare at det er fordi du er glad i de osv 

Takk, det var godt å høre🥰

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mamma skriver det av og til. Synes det virker litt påtatt da jeg føler hun var sur hele barndommen og jeg kjente ikke på så mye kjærlighet fra henne da. Men tenker ikke noe negativt om det nå, tenker det er fint at hun prøver liksom, 

Anonymkode: 46fdd...55a

• Liker 3
Skrevet

Jeg er "jenta mi" eller "lille store jenta mi". Er 40+, gift, i lederstilling. 

Anonymkode: 45364...a91

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mine barn er blitt voksne og jeg tiltaler dem som oftest med navnene deres. Men som mor får jeg noen ganger lyst til å si "kjære jenta mi" eller "kjære gutten min". Jeg gjør det en sjelden gang, helst når jeg skriver melding til dem.

Er det helt ok å tiltale sine voksne barn sånn. Selvfølgelig bare når det gjelder private ting og på en måte som viser at jeg har omsorg for dem. 

"Hei bestevenn! Ha en fin dag på jobb i dag. Husk at jeg elsker deg mest i hele verden. Gleder meg til du kommer på fredag! ❤️

Skrevet

Jeg sier "gutten min" til mine tre voksne sønner. 

Sier det flere ganger i uken,  samtidig som jeg sier at jeg er glad i dem. 

Ingen av de har flyttet helt ut da. Veksler mellom å være hjemme eller hos kjæresten. Derfor jeg ser de ofte. 

Anonymkode: 65bd9...316

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Selvsagt er det greit å tiltale sine barn slik og det setter de nok pris på også. Mamma kaller fremdeles meg og broren min samme kjælenavn som hun brukte da vi var barn og det er bare koselig. :)  Barna mine syntes det var litt artig da de skjønte det, men samtidig tror jeg det er fint for dem å se at man er sine foreldres barn, og at morskjærligheten i aller høyeste grad fremdeles er til stede, også når barna er voksne. :) 

Endret av Arkana
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde vært glad om jeg hadde familie som sa det til meg. Her er det bare dritt. Så koslig det :)

Anonymkode: 869f6...c92

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er veslejenta til mor og far. Har fylt femti. Det er utrolig koselig. 

Anonymkode: d31a2...02a

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes bare det er koselig🥰 tante kaller meg fortsatt «pia mi»🥰

• Liker 1
Skrevet

Mamma kaller meg fremdeles lille bille. Det var en søt situasjon som ledet til at hun begynte med det når jeg var liten, nå nærmer jeg meg 40 og jeg syns det er kjempekoselig. 

Anonymkode: 1f099...643

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er litjpia til pappa enda, er 35 😅

Anonymkode: 605e8...f8e

• Liker 1
Skrevet

Om dere har den type prat hjemme, så kjør på-

Jeg som ikke har ett godt forhold til min mor hadde ikke satt pris på det i det hele tatt, og det hadde føltes som en hersketeknikk i min verden. 

Anonymkode: e2702...afb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Svigermor sier fortsatt det til «gutten sin» på 40 😊 Synes det bare er koselig 😊 De har et godt forhold da.

Anonymkode: 9a4c5...c58

• Liker 1
Skrevet

Åå, jeg savner pappa kalte meg jenta mi ❤️ han døde når jeg var 25 og jeg skulle så gjerne hørt det igjen. Så ikke slutt ❤️

Anonymkode: 74c73...065

• Hjerte 1
Skrevet

svigermor er ram på det der og det irriterer mannen min grenseløst når hun sier ting som "gutten min" eller omtaler han som "min sønn" for han er det en negativ greie og han har sagt det til henne men hun fortsetter ufortørnet videre.. :P

Anonymkode: fcda6...e53

• Liker 1
Skrevet

Jeg kosemose de ofte og kaller dem babyen min 😂 Det blir bare latter og god stemning. 

Anonymkode: 3178c...ff0

• Liker 1
Skrevet

tenker at hvis det er noe ikke sier muntlig, hvorfor gjøre det skriftlig? Det er noe rart med ting man kun gjør skriftlig. Det kan tenkes at om de ikke er vant med at du kaller de for det, kan de ta det som en umyndiggjøring. Men det kommer jo an på om de er vant til fra barndommen at du kaller de det.

Husker min mor plutselig i en epost skrev GID. Bare ehm... du har aldri sagt det til meg i hele mitt liv, og nå forkorta i en epost... null troverdighet.

Anonymkode: e8228...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...