Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Damen min snorker så mye at det går ut over søvnen min. Snorker riktig nok litt jeg også, men hun er ikke så plaget av min lille snorking som jeg er av hennes. Jeg prøver å sove med støydempende øreplugger, sov i ro, dynen over hodet, pute, men det hjelper ikke. Jeg pleier å legge meg på et annet rom hvis det blir for ille. Problemet er at hun blir så lei seg når hun våkner og skjønner at jeg måtte sove et annet sted. Samme hvis jeg tar opp snorkingen. Vet derfor ikke hva jeg skal gjøre. Det går jo ut over søvnen min. Sliter med å konsentrere meg og blir fortere irritert og sur når jeg ikke får sove godt.

Har prøvd å si at hun ikke må bli lei seg hvis jeg legger meg på et annet rom. At det er mange som gjør det samme hvis noen snorker. De fleste dagene klarer jeg å sove på samme rom, men det er noen dager som er helt uutholdelige. Siden hun blir lei seg får jeg dårlig samvittighet og tør nesten ikke å forlate rommet fordi jeg ikke vil såre henne. Noen gode tips? Finnes det noe jeg kan bruke som holder støyen bedre ute? 

Anonymkode: 3fef0...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Taes opp med legen som henviser til søvnlab på sykehuset. Sjekkes for apne.

Anonymkode: 967a8...4da

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er den parten som snorker, og hater at det går ut over henne, så noen ganger legger jeg meg på sofaen midt på natten, kommer noen ganger til et punkt hvor hun bare gir opp å sove, nesten overrasket over at det er så sjelden hun lar irritasjonen gå ut over meg, men vet det koker innvendig, slikt er jo lett å bli frustrert av.

Som er nevnt er det lurt å sjekke hos lege om det er ille, selv tenkte jeg teste ut munnstykke som visstnok skal hjelpe, selv om jeg ikke har stor tro på det, funker ikke det, så blir det nok tur til legen. Det er jo potensielt farlig, og søvnkvalitet blir mye dårligere med snorking 

Anonymkode: ea0f2...861

Skrevet

Mener hun seriøst at du ikke skal få sove fordi hun blir lei seg?

Vi sover på hvert vårt rom. Eneste måten å få sove på. Mannen vet at jeg elsker han, og han unner meg å sove!

Anonymkode: 180ae...7ac

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Aner ikke om jeg snorker blir det for irriterende så kan du klype hu lett over nesa så våkner hu :) sånn som han gjorde i Flåklypa 

Skrevet

Har hun sjekket seg for allergier? 

Skrevet

Si hun kan velge mellom å være lei eller singel. 

Anonymkode: d28da...c72

Skrevet

Er hun sjekket for polypper i nesa? 

Skrevet

Hun må unne deg søvn! Å bli sur fordi du vil sove, er latterlig.

Skrevet

Mulig hun blir lei seg, men er du tydelig nok så hun forstår alvoret? 
Her må du ta en ordentlig prat m henne og ikke la hennes såre følelser få styre utfallet. 
Hun har et problem, og å la det gå ut over deg uten å forsøke å løse det konstruktivt blir bare for dumt! 

Anonymkode: f13a6...55f

Skrevet

Hva sier legen hennes, og hva har hun prøvd for å redusere snorkingen?

Anonymkode: ef99b...64c

• Liker 1
Skrevet

Ta deg en tur på apoteket og kjøpe snoreeze halsspray til henne, det virket veldig bra på meg, dama hadde ingen problemer med å sove etter at jeg begynte med det.

Skrevet

Alle mennesker har RETT til å sove. Også pårørende til snorkere. Hvis snorkeren er glad i deg, så unner han deg søvn.

Samboeren min snorker. Jeg får ikke sove i bråk, så da kan jeg ikke sove i samme rom som han. Å dikte opp manglende følelser fordi jeg tar vare på min egen helse er ikke greit. Jeg klarer ikke å sove med musikk på ørene eller ørepropper. Uansett så er det skadelig for hørselen å ha musikk på ørene hele natten, og ørepropper dytter inn ørevoksen akkurat som Q-tips, så dette bruker jeg kun på konsert.

Anonymkode: 180ae...7ac

• Nyttig 3
Skrevet

Det er sikkert flaut for henne men da er det bedre å finne ut hvorfor hun snorker og fikse dette :) Er det noe arvelig? Hvis ikke kan det kan jo være en enkel løsning! Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 5ae7b...d8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...