AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Hei. Jeg har skikkelig emetofobi, tåler ikke å se eller høre om noen har det uten å få panikk. Nå har det seg slik at typen har vært nær noen som har hatt det. Hvor lenge skal jeg holde han ut av huset? Hvor lenge bør jeg holde han ute av huset for å sjekke om han er smittet? Og hvor lenge etter om han blir smitta? Man skiller jo fortsatt ut etter 48 timer, så hvor lenge skal jeg holde han unna før jeg kan klemme/kysse/sove med han? Hva med klærne, bilen etc? Hilsen ekstremt hysterisk menneske som verken sover eller spiser Anonymkode: 1c05b...eeb 1
Pondus72 Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Dette her er jo ditt problem. Hvorfor skal mannen ut av huset fordi du har et problem? Om du har problemer med dette får vel heller du ta deg en uke på hotell eller lignende og la typen bo der han bor. 2
Adrenalina1 Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Skjønner deg godt TS. Å ha omgangssyke er et sant helvete. Jeg blir dødssyk. Heldigvis går det mange år mellom hver gang fordi jeg er flink med håndhygiene. Men å kaste mannen ut av huset, var i drøyeste laget synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #4 Skrevet 7. februar 2024 Har barnehagebarn som tar med seg omgangssyke hjem av og til. Vi voksne har klart å unngå det hver gang bortsett fra én: Torsdag: Barnet dårlig. Natt til mandag: Jeg dårlig. Tirsdag: Mannen dårlig. Vi var i bursdag søndag ettermiddag/kveld, altså bare noen timer før jeg ble dårlig og mer enn 48 timer siden siste oppkast på barnet, og ingen ble smittet der. Anonymkode: 41c6d...b39
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #5 Skrevet 7. februar 2024 Pondus72 skrev (12 timer siden): Dette her er jo ditt problem. Hvorfor skal mannen ut av huset fordi du har et problem? Om du har problemer med dette får vel heller du ta deg en uke på hotell eller lignende og la typen bo der han bor. Han har to steder han bor, så akuratt det er ikke et problem. Anonymkode: 1c05b...eeb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 Adrenalina1 skrev (12 timer siden): Skjønner deg godt TS. Å ha omgangssyke er et sant helvete. Jeg blir dødssyk. Heldigvis går det mange år mellom hver gang fordi jeg er flink med håndhygiene. Men å kaste mannen ut av huset, var i drøyeste laget synes jeg. Jeg blir nemlig syk i flere uker, det er ikke bare et par dager.. Mannen har to steder og bo, så akuratt det er det minste problemet. Anonymkode: 1c05b...eeb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 Jon Inge skrev (12 timer siden): Uff. Gi meg heller en uke med influensa og 40 i feber enn omgangssyke. Hver gang jeg har hatt omgangssyke i livet så har jeg ligget og bedt om å bare få dø. Verste sjuka jeg vet. Har heldigvis ikke hatt den på over 10 år. Bank i bordet! Ikke bekymre deg for bilen og klær etc. Fryktelig liten smittefare der i hvertfall. Har han ikke fått symptomer innen 48t går det bra. Jeg blir nemlig sjuk i flere uker, ikke bare 2-3 dager... Har nemlig hørt at folk kan bli syke etter 48 timer, så er redd jeg må holde han ut av huset ekstra lenge. Han har ett til sted og bo så det er jo det minste problemet. Han skal trossalt sitte i bil med vedkommende som er sjuk i et par timer, og er redd han da blir smittet uansett om han vil eller ikke. Anonymkode: 1c05b...eeb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #8 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har barnehagebarn som tar med seg omgangssyke hjem av og til. Vi voksne har klart å unngå det hver gang bortsett fra én: Torsdag: Barnet dårlig. Natt til mandag: Jeg dårlig. Tirsdag: Mannen dårlig. Vi var i bursdag søndag ettermiddag/kveld, altså bare noen timer før jeg ble dårlig og mer enn 48 timer siden siste oppkast på barnet, og ingen ble smittet der. Anonymkode: 41c6d...b39 Det er dette jeg er redd for, at selvom han er frisk i 48 timer kan jeg fortsatt bli smittet, eller at han er blitt smitta selvom det tar over 48 timer før han merker noe. Anonymkode: 1c05b...eeb
katties Skrevet 7. februar 2024 #9 Skrevet 7. februar 2024 Håndhygiene er det viktige her. Altså: du tar deg ikke i ansiktet med uvaskede hender, deler ikke håndkle, og han er veldig påpasselig med håndhygiene hvis han tar i mat du skal spise eller kjøkkenbestikk.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #10 Skrevet 9. februar 2024 Klor ned alt. Har lest at klor funker bedre enn antibak på sånt. Har ofte klart å unngå det selvom barnet har vært syk her. Hvordan har det gått ts? Anonymkode: a72f8...7ad
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #11 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Klor ned alt. Har lest at klor funker bedre enn antibak på sånt. Har ofte klart å unngå det selvom barnet har vært syk her. Hvordan har det gått ts? Anonymkode: a72f8...7ad Han har ikke kommet hjem enda. Han kommer hjem ikveld. Ingen symptomer. 48 timer siden han var med den syke, som ikke kasta opp den dagen, men dagen før. Så håper det skal gå bra. Anonymkode: 1c05b...eeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå