AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Vært deprimert siden i høst, samt 100% sykmeldt av den grunn. Prøvde allikevel å leve som normalt, hadde rutiner, gikk turer, fant glede i enkelte ting og hadde noe overskudd. Ved juletider følte jeg meg såpass bra at jeg bestemte meg for å begynne så smått og jobbe igjen i januar. Begynte med 20% i en uke, deretter 30% uken etter. Tenkte deretter å øke til 40% uken etter der, men da sa kroppen stopp, og jeg klarte ikke mer enn 20%. De 20% har vært to halve dager i uken, og etter jobb disse to halve dagene blir jeg svimmel, jeg får hetetokter, hodepine og blitt ekstremt sliten. Nå de siste to ukene har jeg følt meg dårlig, og så sliten at jeg ikke har orket å lage min egen mat og kun dusjet en gang på to uker. Forrige uke var jeg allikevel de to halve dagene på jobb, men denne uken klarer jeg ikke. Jeg føler meg verre og verre, sover ekstremt mye og orker ingenting. Blir forferdelig lei meg over dette, da jeg trodde jeg endelig var på vei tilbake til jobb og et vanlig liv igjen. Hvorfor skjer dette? Noen erfaringer eller råd? Er helt knust… Anonymkode: c6875...3da 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Skjønner at dette er kjipt. Høres ut som du trenger mer tid før du øker? Anonymkode: a4717...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner at dette er kjipt. Høres ut som du trenger mer tid før du øker? Anonymkode: a4717...2d3 Ja, virker som om kroppen stritter i mot, men føler meg jo egentlig klar og bra i hodet… Anonymkode: c6875...3da 1
Lill3My Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 (endret) Har du utelukket at det ikke er noe somatisk som kan påvirke energinivået og humøret?! Dersom dub ikke allerede har gjort det, ville jeg bedt om ø sjekket stoffskifte Edit; samt skjelle jern-nivå og D-vitamin Endret 6. februar 2024 av Lill3My 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Lill3My skrev (1 minutt siden): Har du utelukket at det ikke er noe somatisk som kan påvirke energinivået og humøret?! Dersom dub ikke allerede har gjort det, ville jeg bedt om ø sjekket stoffskifte Edit; samt skjelle jern-nivå og D-vitamin Ja, tok prøver rett før jul og alt så bra ut Anonymkode: c6875...3da
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #6 Skrevet 6. februar 2024 Det kan ikke være Longcovid? Har du vert utmattet/ trøtt etter smitte ?! Anonymkode: c7432...315 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #7 Skrevet 6. februar 2024 Du økte jo alt for fort. Jeg foreslår en måned på hvert "trinn" slik at du får kjenne på om du klarer det, før du øker til neste. Anonymkode: 0e7b6...299 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #8 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan ikke være Longcovid? Har du vert utmattet/ trøtt etter smitte ?! Anonymkode: c7432...315 Har ikke hatt covid siden 2021, så er nok ikke det Anonymkode: c6875...3da
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du økte jo alt for fort. Jeg foreslår en måned på hvert "trinn" slik at du får kjenne på om du klarer det, før du øker til neste. Anonymkode: 0e7b6...299 Formulerte meg kanskje litt dårlig. Jobbet 20% en uke, 30% andre uken, også gikk jeg tilbake til 20% (gjort nå i tre uker). Hadde tenkt å øke til 40%, men klarte ikke mer enn 20%. Så har jo egentlig ikke økt så fort, har jobbet 4 uker nå i 20% og 1 i 30% Anonymkode: c6875...3da
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Formulerte meg kanskje litt dårlig. Jobbet 20% en uke, 30% andre uken, også gikk jeg tilbake til 20% (gjort nå i tre uker). Hadde tenkt å øke til 40%, men klarte ikke mer enn 20%. Så har jo egentlig ikke økt så fort, har jobbet 4 uker nå i 20% og 1 i 30% Anonymkode: c6875...3da Det er ikke rart at det føles belastende å øke - noen ganger er det riktig å stå i det, andre iganger ikke. Snakk med den som sykemelder deg. Anonymkode: a4717...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke rart at det føles belastende å øke - noen ganger er det riktig å stå i det, andre iganger ikke. Snakk med den som sykemelder deg. Anonymkode: a4717...2d3 Ja, men følte det gikk bra og plutselig går det ikke bra, selvom jeg ikke har økt, jeg reduserte jo igken.. Jobber fortsatt 20% og nå klarer jeg ikke det heller… er helt forferdelig og føler meg totalt mislykket. Skal til lege på torsdag, og gruer meg til å fortelle hvordan jeg har det, for planen nå var egentlig at jeg skulle være oppi 50%… Anonymkode: c6875...3da
Irak Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vært deprimert siden i høst, samt 100% sykmeldt av den grunn. Prøvde allikevel å leve som normalt, hadde rutiner, gikk turer, fant glede i enkelte ting og hadde noe overskudd. Ved juletider følte jeg meg såpass bra at jeg bestemte meg for å begynne så smått og jobbe igjen i januar. Begynte med 20% i en uke, deretter 30% uken etter. Tenkte deretter å øke til 40% uken etter der, men da sa kroppen stopp, og jeg klarte ikke mer enn 20%. De 20% har vært to halve dager i uken, og etter jobb disse to halve dagene blir jeg svimmel, jeg får hetetokter, hodepine og blitt ekstremt sliten. Nå de siste to ukene har jeg følt meg dårlig, og så sliten at jeg ikke har orket å lage min egen mat og kun dusjet en gang på to uker. Forrige uke var jeg allikevel de to halve dagene på jobb, men denne uken klarer jeg ikke. Jeg føler meg verre og verre, sover ekstremt mye og orker ingenting. Blir forferdelig lei meg over dette, da jeg trodde jeg endelig var på vei tilbake til jobb og et vanlig liv igjen. Hvorfor skjer dette? Noen erfaringer eller råd? Er helt knust… Anonymkode: c6875...3da Har det skjedd noen drastiske endringer i livet ditt? Hvordan trives du på jobb feks? Hvordan er hjemmesituasjonen din? Du beskriver hvordan du har det bra, likevel så mangler det en del informasjon her for å kunne klare å se hele bildet.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 Er du deprimert eller utbrent? Jeg er utbrent på 18. måneden, fremdeles hjemme. Og det høres på symptomene dine ut som det kan handle om utbrenthet primært, heller enn omvendt. Depresjon kan også være et symptom. Dette tar tid. Du er viktig og verdifull uansett om du ikke greier å stå i jobb akkurat nå. Du er nok akkurat som du er. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe som gjorde situasjonen din bedre. Jeg skal holde et håp inni meg for deg og din bedring. Kanskje veien ikke ser ut slik som du håper. ❤️ Anonymkode: dd5b8...1ac 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 Jobb er slitsomt for ALLE. Enda mer om du er deprimert. Og jo lengre du er borte fra arbeidslivet, jo vanskeligere blir det å komme i gang igjen. Hva sier behandleren/legen din? Bedre å ta det med ditt faktiske behandlingsapparat enn hos folk som ikke kjenner deg eller din situasjon. Anonymkode: 432c7...918
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #15 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, men følte det gikk bra og plutselig går det ikke bra, selvom jeg ikke har økt, jeg reduserte jo igken.. Jobber fortsatt 20% og nå klarer jeg ikke det heller… er helt forferdelig og føler meg totalt mislykket. Skal til lege på torsdag, og gruer meg til å fortelle hvordan jeg har det, for planen nå var egentlig at jeg skulle være oppi 50%… Anonymkode: c6875...3da Får du behandling for depresjonen, da? Anonymkode: a4717...2d3 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #16 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jobb er slitsomt for ALLE. Enda mer om du er deprimert. Og jo lengre du er borte fra arbeidslivet, jo vanskeligere blir det å komme i gang igjen. Hva sier behandleren/legen din? Bedre å ta det med ditt faktiske behandlingsapparat enn hos folk som ikke kjenner deg eller din situasjon. Anonymkode: 432c7...918 Jeg vet at jobb er slitsomt for alle, har vært i arbeidslivet i mange år, men dette er ikke sammenlignbart i det hele tatt. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Får du behandling for depresjonen, da? Anonymkode: a4717...2d3 Nei, dessverre. Avslag på DPS og psykisk helse i kommunen. Skulle få oppfølging av fastlege, men fastlegen har aldri tid til annet enn å skrive ny sykmelding. Irak skrev (35 minutter siden): Har det skjedd noen drastiske endringer i livet ditt? Hvordan trives du på jobb feks? Hvordan er hjemmesituasjonen din? Du beskriver hvordan du har det bra, likevel så mangler det en del informasjon her for å kunne klare å se hele bildet. Har ikke skjedd noen drastiske endringer nå, men var jo det som utløste depresjon i utgangspunktet i høst. Trives godt på jobb og har det fint hjemme Anonymkode: c6875...3da 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #17 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vet at jobb er slitsomt for alle, har vært i arbeidslivet i mange år, men dette er ikke sammenlignbart i det hele tatt. Nei, dessverre. Avslag på DPS og psykisk helse i kommunen. Skulle få oppfølging av fastlege, men fastlegen har aldri tid til annet enn å skrive ny sykmelding. Har ikke skjedd noen drastiske endringer nå, men var jo det som utløste depresjon i utgangspunktet i høst. Trives godt på jobb og har det fint hjemme Anonymkode: c6875...3da AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, dessverre. Avslag på DPS og psykisk helse i kommunen. Skulle få oppfølging av fastlege, men fastlegen har aldri tid til annet enn å skrive ny sykmelding. Anonymkode: c6875...3da Da må det enten sendes en ny, og bedre henvisning, eller så før du få søke hjelp privat. Anonymkode: a4717...2d3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #18 Skrevet 7. februar 2024 Om du har møtt veggen så kan det gi utslag i mye fysisk også utmattelse, høres ut som du trapper opp for fort i såfall. Anonymkode: 2b621...731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå