Gå til innhold

Hva synes du om at foreldre er borte 3 uker fra 3-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren mi og mannen planlegger å dra til utlandet en uke og har spurt om jeg kan passe datteren deres mens de er borte. Å passe henne er helt greit, vi er mye sammen og har god kontakt. Hun er trygg på meg og liker seg hjemme hos meg.

Men én hel uke, er ikke det veldig lenge å børe borte fra begge foreldrene selv im hun er sammen med en hun kjenner godt? Hun er såvidt 3 år gammel og kommer selvsagt til å savne foreldrene mye. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser nå at jeg klarte å skrive TRE uker i tittelen mens det riktige er EN uke. Beklager! 

Skrevet

Skjønte ikke om det var en uke eller tre uker? Du skriver forskjellig i overskrift og i innlegget. Synes personlig at begge deler er lengre enn hva jeg selv hadde foretrukket, men er iallfall vesentlig stor forskjell på en og tre uker. Tre uker er uaktuelt her

Anonymkode: bd804...40c

Skrevet

Synes ikke noe om det. 

Anonymkode: 69d15...6f4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønte ikke om det var en uke eller tre uker? Du skriver forskjellig i overskrift og i innlegget. Synes personlig at begge deler er lengre enn hva jeg selv hadde foretrukket, men er iallfall vesentlig stor forskjell på en og tre uker. Tre uker er uaktuelt her

Det riktige er en uke...

Hvor lenge ville du synes var ok?

Skrevet
Eka skrev (1 minutt siden):

Det riktige er en uke...

Maks en langhelg, torsdag til søndag.

Anonymkode: 69d15...6f4

• Liker 3
Gjest Jentamedtekopp
Skrevet
Eka skrev (1 minutt siden):

Det riktige er en uke...

Personlig, 0. Med mindre man MÅ, typ operasjon eller døden nær. 

Skrevet
Eka skrev (2 minutter siden):

Det riktige er en uke...

Spørs jo litt på barnet, men tenker Max en langhelg, typ 4 dager

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er ok.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spørs jo litt på barnet, men tenker Max en langhelg, typ 4 dager

Barnet er trygt og sterkt. Men selvsagt veldig opptatt av foreldrene som alle småbarn. 

Hvor gammel synes du hun må være før en uke er ok? 

Skrevet

Én uke hos en trygg person er helt greit. Tre uker ville vært galskap!

Anonymkode: 14c13...c0d

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
12 minutter siden, Eka said:

Søsteren mi og mannen planlegger å dra til utlandet en uke og har spurt om jeg kan passe datteren deres mens de er borte. Å passe henne er helt greit, vi er mye sammen og har god kontakt. Hun er trygg på meg og liker seg hjemme hos meg.

Men én hel uke, er ikke det veldig lenge å børe borte fra begge foreldrene selv im hun er sammen med en hun kjenner godt? Hun er såvidt 3 år gammel og kommer selvsagt til å savne foreldrene mye. Hva synes dere?

Virker litt sketchy på overflaten. Er de oppegående og modne folk ellers?

Skrevet

1 uke er absolutt max hos en annen kjent omsorgsperson. 3 uker hadde vært uaktuelt!

• Nyttig 1
Skrevet
Akkarogg skrev (2 minutter siden):

Virker litt sketchy på overflaten. Er de oppegående og modne folk ellers?

Ja, det er såkalt ressurssterkt hjem. Stabile jobber, god økonomi og de bruker nye tid på barnet. Ingen rus eller tull. 

Skrevet
17 minutter siden, Eka said:

Folk må slutte å være så hysteriske for alt! Mener foreldrene det går bra, så er det ingen problem om det er 2 dager eller 8 uker!

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

En uke går da greit når barnet er sammen med noen som en føler seg trygg med. 

Anonymkode: 28dad...5c4

• Liker 5
Skrevet
Just now, Eka said:

Ja, det er såkalt ressurssterkt hjem. Stabile jobber, god økonomi og de bruker nye tid på barnet. Ingen rus eller tull. 

Det virker vel lovende.

Skrevet
Eka skrev (6 minutter siden):

Barnet er trygt og sterkt. Men selvsagt veldig opptatt av foreldrene som alle småbarn. 

Hvor gammel synes du hun må være før en uke er ok? 

5-6 år, men igjen, kommer an på barnet. Du sier barnet er trygt og sterkt, det gjør jo saken helt annerledes enn om dette var et redd og utrygt barn. Men man vet jo ikke hvordan barnet takler å være borte fra foreldre så lenge. 

• Liker 1
Skrevet

Det går nok helt fint. Er jo sammen en trygg nær person og barnet selv er trygt. Så skal du se at hun kan nyte godt av foreldre som ikke skiller seg fordi de evner å prioritere forholdet oppi det å ta godt vare på et barm ellers. Når barn blir altoppslukende så ryker det gjerne. 

Anonymkode: 2119c...914

• Liker 3
Skrevet

Synes det er for lenge. Max ei langhelg. Barnet skjønner jo ikke hvor lenge ei uke er. Den kan være ganske lang når barnet spør etter foreldrene hver dag. 2-3 overnattinger borte fra barnet er mer forståelig og tålelig.

Rart hvordan verden har blitt hvor selvrealisering og egentid alltid er viktigst.

Anonymkode: 275b6...d91

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...