Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt en magefølelse på at dere får et av kjønnene, når kom magefølelsen og stemte det?

Anonymkode: 73272...bf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første kom magefølelsen på jente med en gang jeg fant ut av graviditeten, og det stemte. Nå er jeg gravid igjen, og magefølelsen på gutt kom et par uker før ordinær ultralyd, og den stemmer (med mindre 2 ultralyden har vist feil)

Skrevet

Fikk magefølelse på jente med nr 1, var gutt. Hadde ikke trodd det faktisk.  Med nr 2 følte jeg det var jente igjen og det stemte (skjønte det pga ulike symptomer).

Anonymkode: 4c39f...4a9

Skrevet

Ganske tidlig. Fikk beskjed om motsatt kjønn på TUL, men jeg var skeptisk (de var ikke sikre heller da). Jeg følte veldig sterkt hvilket kjønn det var. Jordmor på OUL var veldig interessert i å høre om jeg hadde en følelse, for det stemte visst veldig ofte. Samtlige jeg kjenner som har hatt STERK magefølelse på kjønn har hatt rett. 

Anonymkode: a0454...8b2

Skrevet

Var heilt sikker på jente denne gangen også, magefølelsen var heilt feil, utan tvil ein gut i magen 😅

Anonymkode: 293e4...07f

• Liker 1
Skrevet

Var bombesikker på gutt, ble jente 😅

Anonymkode: de73e...81e

Skrevet

Første barn: magefølelse på jente, ble gutt

Gravid nå: magefølelse på gutt, men venter jente 😅  helt like svangerskap

Anonymkode: a3e22...bc2

• Liker 1
Skrevet

Hadde ingen magefølelse på kjønn første graviditet.

Veldig tidlig i graviditet nr 2 kom tanken; "dette er gutt", og det stemte.

Anonymkode: fdc79...7ca

Skrevet

Hatt veldig sterk magefølelse helt fra starteb begge gangene. Følte jeg «visste». Stemte begge gangene. 

har en veldig sterk følelse denne gangen også, så blir spennende om det stemmer denne gangen også. I følge alle myter så stemmer magefølelsen også😂

Anonymkode: 1ff87...8ab

Skrevet

Første svangerskap: magefølelse på jente, men langt fra sikker. Ble jente. 

Andre svangerskap: skråsikker på gutt, så sikker at jeg ikke trodde på beskjed om jente i uke 13. Men var visst jente det også. 😅

Det er jo 50% sannsynlighet for å treffe, men etter min egen opplevelse kan jeg ikke si at jeg stoler veldig på magefølelsen.😜

Anonymkode: 51528...f87

• Liker 1
Skrevet

Spennende å lese deres erfaringer. Jeg har nemlig fått «stempel» som synsk i vennegjengen når det kommer til kjønn 😅 har alltid følt veldig sterkt hvilket kjønn de rundt meg får og dette har alltid stemt! Men nå som jeg selv er gravid er jeg helt lost og aner faktisk ikke. 🙈ts

Anonymkode: 73272...bf7

Skrevet

Med første så var jeg mentalt bombesikker på at det var gutt, da vi er en real guttefamilie, med nevøer, fettere, onkler, brødre... men følelsesmessig klarte jeg ikke slå meg til ro med at jeg mentalt trodde gutt. Følelsesmessig var jeg sikker på jente, nemlig. Det var jente. 

Med andremann var jeg litt som med første, var noenlunde sikker på gutt, for to jenter kunne umulig skje i denne guttefamilien. Jeg hadde ikke like sterk følelse for hvilket kjønn i dette svangerskapet, men litt. Men også da var jeg følelsesmessig usikker, og innerst inne holdt jeg en knapp på jente. Det var jente.

Anonymkode: 51268...c12

Skrevet

Første svangerskap trodde jeg at det var jente helt fra start. Det var det. Andre gang var jeg enda mer sikker på at det var en gutt. Under ultralyd i uke 12 fikk vi beskjed om at det var vanskelig å se, men mest sannsynlig gutt. Og jeg var ikke fryktelig kvalm som første gang, det bidro også til å overbevise meg. Det var jente. 

Anonymkode: 8e958...afa

Skrevet

Var helt sikker på gutt med nummer 1, det stemte. Var usikker med nummer 2. ble gutt det og 💙💙

Anonymkode: df745...b91

Skrevet

Bommet på begge😅 

Skrevet

Trodde gutt med nr 1, var riktig. Trodde jente med nr 2, var feil.

Anonymkode: 96faf...297

Skrevet

Jeg er gravid nå og jeg kajennpeppar meg sikker på at det blir gutt. Samboer er sikker på jente😅 

Jeg skal ta NIPT neste uke så det blir spennende 

Skrevet

Har bommet fire av fire ganger. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hatt rett fem av fem ganger. Magefølelsen kommer tidlig. 

Anonymkode: 13864...4ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hatt rett fem av fem ganger. Magefølelsen kommer tidlig. 

Anonymkode: 13864...4ef

….og er tilfeldig….

Jeg har tatt feil alle 3 gangene, selv om jeg var «overbevist». Magefølelse er tilfeldig, men noen ganger vinner man i Lotto ;) 

Anonymkode: 9446f...efb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...