Gå til innhold

Alltids vær forberedt på at partneren blir utro. Enig?

Alltids vær forberedt på at partneren blir utro. Enig?  

114 stemmer

1. 1. Er du enig i dette?

• Nei
      71
    • Ja
      39
    • Annet (utdyp i kommentar)
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du at dette tankesettet er noe en burde ha?
Og at man alltids burde til en viss grad, forvente at det verste kan skje?

Med andre ord: ydmyk pessimisme

Anonymkode: 2cbdf...661

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan aldri stole 100% på andre enn seg selv, ikke venner, ikke kjæreste og ikke familie, å tro noe annet er ekstremt naivt. Men man kan velge å stole på noen 

Anonymkode: 40153...531

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Hvis man ikke kan være trygg på at partneren ikke er utro, så er det ikke liv laga 

• Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Akkarogg
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du at dette tankesettet er noe en burde ha?
Og at man alltids burde til en viss grad, forvente at det verste kan skje?

Med andre ord: ydmyk pessimisme

Jeg lagde en poll på KG med hundrevis av deltagere hvor 45% sa at de har vært utro, så det ville være naivt å utelukke muligheten. 

Endret av Akkarogg
  • Liker 1
Skrevet

Hva mener du med forberedt da? Er det spesielle ting man bør gjøre?

Anonymkode: d68db...906

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med forberedt da? Er det spesielle ting man bør gjøre?

Man kan være delvis emosjonelt "detached". Altså at man holder tilbake
en del av følelsene og kjærligheten, og ikke deler ALL info om seg selv med personen

Skrevet (endret)

.

Endret av Akkarogg
Skrevet
Akkarogg skrev (1 minutt siden):

80% emosjonelt tilknyttet? Er det en grei middle ground kanskje?

Du er sjefen over deg selv

Skrevet

Nei. Jeg går altså ikke inn i et forhold med holdningen om å være forberedt på utroskap. 

Jeg går inn med hud, hår, hjerte og resten av meg med holdningen om at jeg stoler på henne og at hun ikke kommer til å være utro.

Kjærlighet gjør jeg ikke halvveis. Så får det bare briste eller bære, jeg står han av hvis det brister.

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

en del av følelsene og kjærligheten, og ikke deler ALL info om seg selv med personen

Det høres slitsomt ut. Man skal altså ikke gå all in med noen? Men hele tiden være på alerten? Da er vel brudd bare et tidsspørsmål uansett. Uavhengig av utroskap.

• Liker 7
Skrevet

Tja. Jeg er ikke personlig redd for utroskap, har aldri vært det og ikke opplevd det. Men jeg tror det er fordi eksene er så konfliktsky og opptatt av ryktet sitt at de ikke ville gjort noe som var lett å bruke mot dem, mer enn noen intens lojalitet til meg og oss. 

Jeg tror ikke det finnes garantier i livet. Men jeg tror heller ikke det går an å elske uten å gjøre seg sårbar. Det er lett å spille tøff. Men elsker vi noen, er de fleste av oss redde for å miste dem, på et eller annet plan. Til utroskap, brudd, jobben eller ny livsfase. Man må finne en slags balanse. For meg er jeg skikkelig paranoid 12-13 dager i året, dvs første dagen av mensen. Da mistror jeg all slags dritt av kjæresten: at han vil ut men vil at jeg skal slå opp med han osv. De andre dagene i måneden har jeg mer tro på ham. Han er tross alt nesten sykelig opptatt av ærlighet og det genuine, og sladrer gjerne på seg selv om dårlige ting fordi det jo var sant - og det å snakke sant er for ham viktigste enn om jeg tror godt om ham. En sær, men fin kvalitet som er nesten sexy i seg selv. 

Anonymkode: 2a7a0...5c8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Utroskap kan skje, men det å gå rundt med en følelse av at partner kan være utro for mye er dumt. En gang i blandt kan det skje, om noen nye begynner på jobben å du vet jo at mye skjer på jobb foreksempel så er det naturlig om tanken streifer, men å ha en vondt følelse ovenfor at det er stor sjangse for spesifikt din partner, det blir jo ikke noe godt samliv. 

Hadde veldig sjeldent redsel om at exn skulle være utro, han var til å stole på. Men jeg spurte noen ganger også fordi jeg er nyskjerrig sånn generelt hva folk tenker om ting og når vi var slutt spurte jeg også. Han hadde ikke noe imot det, vet noen har så skal tenke på det til siden har blitt bortskjemt med at åpenhet er greit i en større mengde enn det som kanskje er vanlig? 

Anonymkode: 3f196...c4a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo nettopp sånn oppførsel som får folk til å holde igjen. At de merker at den andre holder igjen. Det blir bare et teit kappløp om å ikke åpne seg. 

• Liker 5
Skrevet

Tja. Jeg har ingen tanker om at min mann kommer til å være utro. Egentlig er jeg 100% sikker og er aldri sjalu eller usikker. Vi har vært sammen i snart 30 år og har vært gjennom så utrolig mye, at om han var lei av meg hadde han funnet en vei ut for lenge siden😂 Stoler på ham på alle vis, og hadde lagt livet mitt i hans hender i alle tilfeller.

Samtidig er jeg opptatt av å kunne klare meg selv, så om han hadde vært det så hadde det vært brudd med en gang og jeg hadde klart å leve ett godt liv videre - også økonomisk, men vi begge er klare på at vi har det best sammen❤️

Samme tanken har jeg forøvrig om han skulle dø av noe, men da hadde selvsagt sorgen vært det aller verste.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror det kan være greit å ha i bakhodet at alle, inkludert partner, kan være feilbarlige. Det betyr ikke at man skal gå rundt og til enhver tid være redd for, misstenke eller forberede seg på det verste.

Endret av Alice123
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo nettopp sånn oppførsel som får folk til å holde igjen. At de merker at den andre holder igjen. Det blir bare et teit kappløp om å ikke åpne seg. 

Kommer ann på hvor sneaky og flink du er til å skjule det.
Jeg er personlig eksepsjonell til slik. Jeg sier ofte jeg ville gjort det bra i spionasje :fnise:

Skrevet

En slik tanke vil via ubevisste signaler fra deg til partner tilrettelegge og muliggjøre det du er redd for. 

Det du tror blir veldig ofte sant, så du må velge hva du vil tro. Å tro det vil skje vil heller ikke beskytte deg på noen som helst måte. En person som velger å tro at alt vil gå bra vil ha det veldig mye bedre enn en person som tror motsatt. Og begge vil ha det ille om de blir bedratt. 

Anonymkode: 1799c...056

• Liker 1
Skrevet

Nei det kommer jeg ikke til å bruke ett sekund på. Vi har satt et gjensidig premiss. Jeg tvinger ikke min parter til å dele sitt liv med meg, det er valgfritt om han velger å være med noe andre,så gjør han det. Konsekvensen er da med noen andre uten meg. 

I mellomtiden har vi det så bra vi kan. Skal man klare det, så er ikjemistwnksomhet, eiersyke, sjalusi osv endel av den pakka

Anonymkode: 7dbc5...0a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En person som velger å tro at alt vil gå bra vil ha det veldig mye bedre enn en person som tror motsatt

Anonymkode: 1799c...056

Kanskje det er slik det fungerer for deg ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...