Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. 

Jeg har et spørsmål… ikke heng meg for dette, men jeg kjenner jeg kjenner på litt sjalusi…. 

Min ganske nye kjæreste har tidligere hatt et slags intimt forhold med en kollega over en lang stund stund…. Før vi møttes altså… Han sier han ville ikke noe mer med henne så hun slettet han på sosiale medier osv… (det er hans versjon…) Eneste er at det hender at de jobber ganske tett ellers sammen… De skal snart på jobbreise sammen. De er rundt 20-30 stk som reiser… Jeg støtter han absolutt i å reise, men inni meg føler jeg på en slags sjalusi som ikke forsvinner…  

Huff…. Bekymrer jeg meg unødig mon tro? Noen gode råd om hvordan ha full tillit. (Han har ikke gjort noe mot meg som tilsier at det er grunn for å være usikker) Jeg er bare naturlig litt dårlig på den tillitbiten av tidligere erfaringer.

Anonymkode: c9b06...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har det å si at de jobbreiser sammen- og det med 20-30 andre? Vil han være utro får han det til uansett.
Det du kan gjøre er å snakke med han om din usikkerhet. Er han er god fyr vil han gjøre alt for å betrygge deg. Og du må jobbe med deg selv. Han har valgt deg.
Er det noe han gjør som får deg til å bli usikker? Selvfølgelig kan han være en slask, men tror du det, da bør du gå

Anonymkode: 396fb...bec

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har valgt deg, og det må du stole på. 

Om han er en utro slask som vingler frem og tilbake er det like greit at han får fristelsene nå når forholdet er relativt ferskt. 

Anonymkode: 63024...556

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva har det å si at de jobbreiser sammen- og det med 20-30 andre? Vil han være utro får han det til uansett.
Det du kan gjøre er å snakke med han om din usikkerhet. Er han er god fyr vil han gjøre alt for å betrygge deg. Og du må jobbe med deg selv. Han har valgt deg.
Er det noe han gjør som får deg til å bli usikker? Selvfølgelig kan han være en slask, men tror du det, da bør du gå

Dette er feil.

Forskning viser at det IKKE handler om en person har det i seg å være utro eller ikke. Miljø og muligheter har derimot mye å si. Så den der vil han være utro, så får han til det uansett greia du kommer med er ganske enkelt feil. 

Anonymkode: 98bce...d32

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jobbreise, alkhol folk gjør dumme ting.. Forståelig når han har hatt ett sånt forhold til henne. Men tror nok han liker deg bedre når han sletter hun fra sosiale medier.  Snakk med han!

Anonymkode: 49c2f...836

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobbreise, alkhol folk gjør dumme ting.. Forståelig når han har hatt ett sånt forhold til henne. Men tror nok han liker deg bedre når han sletter hun fra sosiale medier.  Snakk med han!

Anonymkode: 49c2f...836

Hun slettet han...

Anonymkode: 2f2f6...b75

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Dette er feil.

Forskning viser at det IKKE handler om en person har det i seg å være utro eller ikke. Miljø og muligheter har derimot mye å si. Så den der vil han være utro, så får han til det uansett greia du kommer med er ganske enkelt feil. 

Du har selvfølgelig rett. Finnes en flott dansk studie på korrelasjon mellom skilsmisse og hvor mange kolleger av motsatt kjønn man har (skikkelig store tal, så vi kan stole på studien). Dem som møter flere kolleger av motsatt kjønn, dem gjennomgår oftere samlivsbrudd enn dem som ikke gjør det. 

Men sånn kunnskap hjelper ikke TS. Hun trenger nå å føle seg trygg, nå nærmest koblet til når kjæresten skal reise på tur med alkohol og hotellovernatting sammen med enn ex. Som er helt normalt, det vil si å føle noe utrygghet hvis man er i situasjonen til TS. 

Rådet mitt til TS er å fortell hvordan du føler til kjæresten, så skal du kunne forvente at han kommer med forslag på hva han kan gjøre for at både du skal føle deg trygg, og for at han ikke skal gjøre noe dumt med hun andre.

- Brytte med mønster hvordan han er i den sosiale delen på kvelden. Bli kjent med kolleger som han ikke kjenner så godt, og så videre. 

- Drikk innenfor det han kan kontrollere. 

- Gi TS bekreftelser, gjerne med selfier. 

Og så videre... 

Skrevet

TS her! 

Tusen takk for svar og råd dere fine mennesker! ❤️ 

Jeg snakker med han om min usikkerhet! 

Anonymkode: c9b06...eaf

• Liker 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Du har selvfølgelig rett. Finnes en flott dansk studie på korrelasjon mellom skilsmisse og hvor mange kolleger av motsatt kjønn man har (skikkelig store tal, så vi kan stole på studien). Dem som møter flere kolleger av motsatt kjønn, dem gjennomgår oftere samlivsbrudd enn dem som ikke gjør det. 

Men sånn kunnskap hjelper ikke TS. Hun trenger nå å føle seg trygg, nå nærmest koblet til når kjæresten skal reise på tur med alkohol og hotellovernatting sammen med enn ex. Som er helt normalt, det vil si å føle noe utrygghet hvis man er i situasjonen til TS. 

Rådet mitt til TS er å fortell hvordan du føler til kjæresten, så skal du kunne forvente at han kommer med forslag på hva han kan gjøre for at både du skal føle deg trygg, og for at han ikke skal gjøre noe dumt med hun andre.

- Brytte med mønster hvordan han er i den sosiale delen på kvelden. Bli kjent med kolleger som han ikke kjenner så godt, og så videre. 

- Drikk innenfor det han kan kontrollere. 

- Gi TS bekreftelser, gjerne med selfier. 

Og så videre... 

Er enig med dine råd, men uenig i at ikke kunnskap hjelper ts. Kommentaren om miljø og muligheter er/var relatert til denne floskelen om at utroskap er noe du gjør / ikke gjør uavhengig av tid, sted, miljø og muligheter. Det er ganske enkelt feil.

Derfor; først må ts anerkjenne at slike jobbreiser ER en saklig grunn til å tro at sjansen for utroskap øker. Deretter som du sier fortelle hva man føler og hvordan han kan trygge henne underveis. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...