Gå til innhold

Hvordan få prioritert trening med små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med små barn (min er 10 mnd), og er i full jobb, ammer og lite søvn - hvordan klarer dere og prioritere trening? Når på dagen gjør dere det? Nå når jeg jobber kjenner jeg veldig på at jeg burde være med gutten min når han er våken og jeg er hjemme. Samtidig er jeg så sliten etter en lang dag på jobb og ofte en dårlig natt; at sofaen og litt kjærestetid frister mest på kvelden😅

Anonymkode: 791a6...5e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør treningen med barnet. Gå tur med vogn/sele. Ta knebøy når du bretter klær osv. Gjør øvelser med barnet rundt deg, f.eks planke.  Bare vær litt kreativ, man MÅ ikke ut av huset og på treningsstudio for bra trening.

Anonymkode: 94f2a...c96

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis dere tar legging annenhver kveld: tren en av de hverdagene du ikke har legging, akkurat når partneren din setter i gang med leggerutinen. Når det blir en vane, begynner du å gjøre det samme den andre hverdagen i uka du ikke har legging. 

Så må du sikkert prioritere trening over noe annet. Sannsynligvis over husarbeid.

Anonymkode: af23d...7b2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjør treningen med barnet. Gå tur med vogn/sele. Ta knebøy når du bretter klær osv. Gjør øvelser med barnet rundt deg, f.eks planke.  Bare vær litt kreativ, man MÅ ikke ut av huset og på treningsstudio for bra trening.

Anonymkode: 94f2a...c96

Enig i dette. 
Tenk hverdagsaktivitet. Når jeg bærer en full skittentøyskorg to etasjer ned, så teller det som trening. 
Samme med skrubb av dusj, snømåking, rask gange for å hente i bhg, kjapp opprydning av leker i stua, etc. 

Du kan også gjøre enkle øvelser på stuegulvet. Sjekk Funkygine på insta.

Man må ikke på treningssenter.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg orket ikke å begynne å trene før jeg fikk sove natten gjennom. Ca da barnet var 1,5 år. Begynte med å sykle til og fra jobb. Nå på vinteren er det treningssenter før jobb eller etter at barnet er lagt. 

Anonymkode: 9a775...4f8

Skrevet

Hva er ambisjonsnivået ditt, da? Hvor ofte tenker du at du skal trene? Jeg har funnet ut at litt av cluet er å ha et realistisk ambisjonsnivå. To treninger i uka bør jo være greit hvis du i tillegg triller noen turer? Mer enn det kan vente til barnet blir større, for min del. Jeg er av de som ikke helt klarer å tenke på hverdagsaktivitet som trening (jeg forstår at all aktivitet teller, men liker liksom å sette av ei bestemt tid til trening). Jeg hat brukt noe av Funkygine sine videoer. Hun har noen helt ned i 10 minutter som duger greit innimellom. Ellers er det rett og slett å presse det inn en kveld i ukedagene og kanskje en ettermiddag i løpet av helga (i helgene har vi jo mye tid sammen og da føles det ikke så ille å bruke litt tid på trening). For min del funker jogging bra siden det krever lite tid (får bra trening på 30 Min).

Anonymkode: 5104c...fcd

Skrevet

Trente «sammen» med barnet i vogn/sele. Eksempel: Løpe til butikken for et ærend, med barnet i vogn. Eller til helsestasjonen, barnehagen, tur for turens skyld. 

Anonymkode: 37da1...397

Skrevet

Har en på 7 måneder her. Vi investerte i mølle hjemme, så jeg løper på den en times tid mellom 3-5 dager i uken. Jeg og mannen har også en kveld hver i uken som kan brukes til egentid, da trener vi begge på studio og det fungerer veldig fint! Nå er jeg ekstremt heldig som kan løpe hjemme, men det koster faktisk ikke så mye med en mølle hjemme på gjesterommet. Anbefales! 

Anonymkode: b6cad...14c

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg måtte bare få det inn som en vane. Det frister å legge seg når ungene er lagt, men jeg måtte bare bestemme meg for å gidde å dra på trening. Etter noen ganger var det ikke noe problem å komme seg ut døren, fordi jeg vet at jeg føler meg mer opplagt når jeg først har komt meg dit.

Hverdagsaktivitet er viktig, men jeg må dra på trening for å trene

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere med små barn (min er 10 mnd), og er i full jobb, ammer og lite søvn - hvordan klarer dere og prioritere trening? Når på dagen gjør dere det? Nå når jeg jobber kjenner jeg veldig på at jeg burde være med gutten min når han er våken og jeg er hjemme. Samtidig er jeg så sliten etter en lang dag på jobb og ofte en dårlig natt; at sofaen og litt kjærestetid frister mest på kvelden😅

Anonymkode: 791a6...5e5

Det finnes mor og barn trening der du bærer babyen osv.

Anonymkode: f393e...bfa

Skrevet

Vi trener på kvelden etter at barna er i seng/mens barnet legges. To-tre kvelder i uka hver.

Mannen går til treningssenteret og synes det fungerer topp.

Jeg behøver en fast og forpliktende avtale for å komme meg over dørstokken. Så jeg har tatt opp min gamle lagidrett og melder meg også på kurs. 

Det aller viktigste for oss begge å aldri sette seg ned i sofaen på kvelden før vi har tenkt oss ut. Så fort vi tar noen minutter der slukner vi helt, og kan bare glemme å komme oss ut den dagen.

Anonymkode: 95466...219

• Liker 1
Skrevet

Trener når barnet er i seng. 3-5 ganger i uken

Anonymkode: 33cd5...6d3

Skrevet

Fortsatt i permisjon (delvis, jobber og litt) med min på 10 mnd da, så trening er eneste pausen jeg har. 
Men kommer til å ta det til leggetid når jeg jobber fult, har gjort det med de andre og. Drar for å trene når barnet skal legges. Prioriterer det fordi det er gøy, viktig, bra for helsa (både fysisk og psykisk), bra for barnet at jeg tar vare på meg selv, og får jo mer energi og overskudd. 

Anonymkode: f16be...127

• Nyttig 1
Skrevet

Sykler til jobb, det blir rundt 3 mil til dag. Har gjort underverker for kropp og helse. Dusjer på jobb

Anonymkode: 53542...55a

Skrevet

Trening trenger ikke alltid å være så tidkrevende. 

Sier som flere her, bytt på leggingen å ta trening når pappaen legger. 

Jeg trener f.eks HIIT tre ganger per uke. Tar ca 35-45 minutter. Da får jeg både høy puls og styrketrening. Dette gjør jeg hjemme. Følger en treningsdame på snap/insta og hun legger ut økter hver mandag, onsdag og fredag live, men man kan trene opptak også. 
Har gjort dette et år nå, og har fått så sjukt mye overskudd til å takle dårlige netter.

Anonymkode: d687d...15c

Skrevet

Kjøpte nordic cab, syklet tur, jogget med den, brukt den som pulk om vinteren. Finnes et baby sete til den. Hverdagsaktivitet f eks til og fra jobb. Med tiden Sykkeltur med barna. Hoppe trampoline, dra på badeland, klatrepark med barna. Hjemmetrening. Kjapp løpetur om kvelden - mye er gjort ved 5 min oppvarming og 15 min bakkeintervall (baby call og bakke utenfor huset, evt flatmark). Treningssenter med barnepass da de var i bhg og tidlig skole alder. (Alene med barn)

hvis dere er to, bytte på

Anonymkode: 46e5a...c22

Skrevet

Kan du trene (gå(løpe/sykle) hele eller deler av veien til eller fra jobb?

Det er veldig effektivt å slå sammen transport- og treningstid, og treningen er unnagjort når du kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...