Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan funker dette? Jeg har nettopp født, og pga skader i etterkant må jeg sykmeldes for at mannen skal kunne være hjemme og hjelpe meg en liten stund. Men blir hele permisjonen vår totalt kortete da, for da må vel han begynne å ta ut sin? Hadde lagt en perfekt plan for permisjon og ferie, for at det skulle gå opp til barnehagestart august 2025, men da ryker vel det! 😖

Anonymkode: f0bf2...161

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sykemeldes, så pauses permisjonen din. Da må far ta ut sin del av permisjonen frem til du er friskmeldt. Like lang permisjon, men han får flyttet litt av sin permisjon til nå når du er sykemeldt. 

Anonymkode: f82cf...35e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du må sykemeldes, så pauses permisjonen din. Da må far ta ut sin del av permisjonen frem til du er friskmeldt. Like lang permisjon, men han får flyttet litt av sin permisjon til nå når du er sykemeldt. 

Anonymkode: f82cf...35e

Okey, så total permisjon blir like lang, da er det ikke like krise heldigvis! Gir jeg bare beskjed til arbeidsgiveren min om at jeg kommer tilbake et par uker senere enn forventet da? 
Også får jeg sykepenger istedetfor foreldrepenger den perioden? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan funker dette? Jeg har nettopp født, og pga skader i etterkant må jeg sykmeldes for at mannen skal kunne være hjemme og hjelpe meg en liten stund. Men blir hele permisjonen vår totalt kortete da, for da må vel han begynne å ta ut sin? Hadde lagt en perfekt plan for permisjon og ferie, for at det skulle gå opp til barnehagestart august 2025, men da ryker vel det! 😖

Dersom du er sykemeldt i din permisjon, kan 1 av 2 ting skje:  enten så pauser de din permisjon, og far begynner å benytte sin, ellers så kan den delen av din permisjon som du er sykemeldt overføres far, slik at han bruke av din felles del. 

Du vil få sykepenger ja, istedenfor permisjonspenger. 

Jeg gikk sykemeldt 8 uker, fikk forskjøvet dem, så jeg kom da 8 uker senere tilbake i jobb enn først planlagt. 

Anonymkode: fe653...9a6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dersom du er sykemeldt i din permisjon, kan 1 av 2 ting skje:  enten så pauser de din permisjon, og far begynner å benytte sin, ellers så kan den delen av din permisjon som du er sykemeldt overføres far, slik at han bruke av din felles del. 

Du vil få sykepenger ja, istedenfor permisjonspenger. 

Jeg gikk sykemeldt 8 uker, fikk forskjøvet dem, så jeg kom da 8 uker senere tilbake i jobb enn først planlagt. 

Anonymkode: fe653...9a6

Tusen takk❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...