Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Law of attraction type greier, eller andre folk sine lignende tanker, om å få det man tenker og føler på. Ibo følelsen av å allerede ha det, og alt det der. 

Del om alle måtene det har fungert for deg på? ❤️ 

Anonymkode: 63d1f...944

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du finner ut av det og får det til, så bør du tipse fattige folk i Afrika, Sør-Amerika osv. Hvis manifestering fungerer så har man jo løst fattigdomsproblematikken i verden.

Anonymkode: 11687...f17

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ser at mange har et fokus på å manifestere drømmehuset, drømmejobben, og mye penger osv. Det gir meg avsmak, da jeg synes vi har et ganske kaldt, egoistisk og materialistisk samfunn. Hvorfor ikke forsøke å manifestere slutt på sult i verden? Slutt på krig?

Hvorfor er Norge og Danmark så høyt oppe på lista over depresjon dersom vi har “velfungerende samfunn”? Folk har mistet fellesskapsfølelsen, og foluserer på materielle goder og seg selv. Mange har mistet kontakten med Gud/universet/kjærlighet/kall det hva du vil, og går rundt og tror st vi ikke har en sjel engang. Veldig trist. 

Anonymkode: bb201...0e8

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du finner ut av det og får det til, så bør du tipse fattige folk i Afrika, Sør-Amerika osv. Hvis manifestering fungerer så har man jo løst fattigdomsproblematikken i verden.

Anonymkode: 11687...f17

Jeg tror ikke kollektive problemer løses av at individer alene manifesterer, tror du? Sånn om du hadde trodd på manifestering, og ikke trodde det var hokkpokk og pølsevev 😅

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser at mange har et fokus på å manifestere drømmehuset, drømmejobben, og mye penger osv. Det gir meg avsmak, da jeg synes vi har et ganske kaldt, egoistisk og materialistisk samfunn. Hvorfor ikke forsøke å manifestere slutt på sult i verden? Slutt på krig?

Hvorfor er Norge og Danmark så høyt oppe på lista over depresjon dersom vi har “velfungerende samfunn”? Folk har mistet fellesskapsfølelsen, og foluserer på materielle goder og seg selv. Mange har mistet kontakten med Gud/universet/kjærlighet/kall det hva du vil, og går rundt og tror st vi ikke har en sjel engang. Veldig trist. 

Jeg tror at det handler om muskler. Det krever mindre manifesteringsmuskler å manifestere drømmehuset enn slutt på sult i verden. Jeg tror at de som manifesterer også forsøker å tiltrekke seg slutt på sult i verden. Når jeg er lykkelig har jeg enda mer kjærlighet til de rundt meg, og sprer mer glede til de rundt. Samme greia. 

Jeg er enig med deg i andre avsnitt. For meg er manifestering en del av det guddommelige. I Sverige derimot har de mye mer åpent syn på det alternative f.eks. 

Driver du med manifestering selv? 

TS

Skrevet

Jeg tror at hvis det er en manifestering som er knyttet til egoet (som f.eks materielle ting) så fungerer det ikke. Det må være noe man virkelig brenner for og tror på, slik at de rette vibrasjonene skal sendes ut. 

Anonymkode: 3c9fa...91b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror at hvis det er en manifestering som er knyttet til egoet (som f.eks materielle ting) så fungerer det ikke. Det må være noe man virkelig brenner for og tror på, slik at de rette vibrasjonene skal sendes ut. 

Interessant. Jeg tror også at man må ha den tilsvarende følelsen som tankene om hva man vil ha. Dette er jo kjent i manifesteringsverden, at tanker og følelsen må "align". Men ser ingen grunn til at det ikke skal fungere på materielle ting, hvorfor tror du det? 

TS

Skrevet

Manifestering funker når du er istand til å bryte selvdestruktive mønstre som holder deg igjen fra å leve det livet du ønsker deg. Also known as hard/målrettet arbeid.

Anonymkode: c9b84...ed5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror at det handler om muskler. Det krever mindre manifesteringsmuskler å manifestere drømmehuset enn slutt på sult i verden. Jeg tror at de som manifesterer også forsøker å tiltrekke seg slutt på sult i verden. Når jeg er lykkelig har jeg enda mer kjærlighet til de rundt meg, og sprer mer glede til de rundt. Samme greia. 

Jeg er enig med deg i andre avsnitt. For meg er manifestering en del av det guddommelige. I Sverige derimot har de mye mer åpent syn på det alternative f.eks. 

Driver du med manifestering selv? 

TS

Spørsmålet er: hvor lykkelig blir man av drømmehuset egentlig? De jeg kjenner som har fått det drømmer bare videre om hytte på fjellet osv. i en evig runddans om at materielle goder er det som skal gi lykke. Uten at de virker mye lykkeligere enn andre av den grunn. Lykken må man finne i seg selv først, og så kommer ting ut i fra hvilken frekvens man opererer på/hva man skal lære i dette livet. Jeg tror også på skjebne, og at det ikke er meningen for alle å sitte der steinrik uten å måtte løfte en finger. Hvor er utviklingspotensialet og motivasjonen da? 

Jeg tror man har større manifesteringsmuskler når det kommer til å manifestere en bedre verden å leve i for alle, og ikke kun ha fokus på seg selv og egne materielle goder. Tenk på alle som sitter hjemme og forsøker å manifestere seg til rikdom, hva tror du hadde hendt om de brukte mer av energien på å manifestere en bedre verden?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Interessant. Jeg tror også at man må ha den tilsvarende følelsen som tankene om hva man vil ha. Dette er jo kjent i manifesteringsverden, at tanker og følelsen må "align". Men ser ingen grunn til at det ikke skal fungere på materielle ting, hvorfor tror du det? 

TS

Fordi det er noe egoet ditt vil og ikke sjelen. Jeg tenker derfor også at manifestering ikke fungerer hvis det står i motsetning til din sjelskontrakt. Man kan bryte sjelskontrakten dog og heller ta det i et annet liv, men det er jo en helt annen greie igjen og kompliserer det hele. Mye av dette forklares i "ånd og vitenskap"-podcasten.

• Nyttig 1
Skrevet

Spørsmålet er: hvor lykkelig blir man av drømmehuset egentlig? De jeg kjenner som har fått det drømmer bare videre om hytte på fjellet osv. i en evig runddans om at materielle goder er det som skal gi lykke. Uten at de virker mye lykkeligere enn andre av den grunn. Lykken må man finne i seg selv først, og så kommer ting ut i fra hvilken frekvens man opererer på/hva man skal lære i dette livet. Jeg tror også på skjebne, og at det ikke er meningen for alle å sitte der steinrik uten å måtte løfte en finger. Hvor er utviklingspotensialet og motivasjonen da? 

Jeg tror man har større manifesteringsmuskler når det kommer til å manifestere en bedre verden å leve i for alle, og ikke kun ha fokus på seg selv og egne materielle goder. Tenk på alle som sitter hjemme og forsøker å manifestere seg til rikdom, hva tror du hadde hendt om de brukte mer av energien på å manifestere en bedre verden?

Du sier "de som har fått det" er det folk som har fått det som følge av manifestering, eller bare ellers? 

Mange mennesker som ikke driver med noe spirituelt sitter jo godt i det. Det er deres lidelse i den materielle verden. Deres utfordring er å bryte ut av hamsterhjulet av hedonistisk jag etter "mer, mer, mer". 

Jeg tror vi ser manifestering på ulike måter. Manifestering krever innsats, både internt og eksternt. Ingen får en million som faller i henda på dem. 

Det som hadde hendt om folk begynte med å manifestere en bedre verden var at de hadde skrudd på nyheten og tenkt at "dette nytter ikke". Der som jeg gjør det litt etter litt, først manifesterer hyggelige relasjoner, 10 000 kr, forfremmelse på jobb, så ser jeg at det fungerer, da tror jeg enda mer på min makt, og kan vende fokus mot verden. 

TS

Skrevet

Tråden er ryddet for selvmordstanker og svar til dette. Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. 

Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen.

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Skrevet

Jeg så en gang en sånn "manifest your eks back" greie på YouTube, satt hver kveld med driten i ei uke, så ringer en rar eks fra 15 år tilbake og lurer på om jeg har tenkt på ham og i det siste. Skulle vel sagt navnet høyt også. 🤷‍♀️

Anonymkode: 4dd33...5a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg så en gang en sånn "manifest your eks back" greie på YouTube, satt hver kveld med driten i ei uke, så ringer en rar eks fra 15 år tilbake og lurer på om jeg har tenkt på ham og i det siste. Skulle vel sagt navnet høyt også. 🤷‍♀️

Hahahaha! Wow, det er imponerende da! Du får det du spør om. ❤️ Har du prøvd mer senere, du er jo mektig kvinne! 

TS

Skrevet

Hahahaha! Wow, det er imponerende da! Du får det du spør om. ❤️ Har du prøvd mer senere, du er jo mektig kvinne! 

TS

Haha nei etter det så ga jeg meg, tenkte at dette funker ikke, men jeg satt hver kveld og kjente det i hver pore av kroppen hvor haaaaaaardt jeg ønsket den fyren tilbake, jeg var like sliten etterpå som etter en god økt på spenst, men det var det å rette det riktig da hehe

Skrevet

Et lite tips ang. manifestering er å finne grunnen og motivasjonen bak at du ønsker deg det du ønsker.

F.eks. penger vil jo for de fleste bety mer frihet. Frihet til å jobbe mindre, mer fritid til å være med familie, til hobbyer/lidenskap. Og så når man har funnet motivasjonen bak ønsket om penger, fokuser på om det kan være andre veier til å oppnå frihet. Bytte jobb? Bo mindre og billigere? Dyrke mat selv? osv. 

Mange ønsker også naturligvis penger for å slippe å bekymre seg for egen helse, og ha råd til god og sunn mat f.eks. Da tar man de grepene man kan ta hver dag for litt bedre helse. Flere turer i naturen, kutte ut en dårlig vane, osv.

Samme med takknemlighet. Klarer man ikke å være takknemlig for det man allerede har, så er veien til å skape seg et bedre liv lang og kanskje umulig. Jeg er takknemlig for å bo i Norge, ha funnet kjærligheten, dyrene mine, at de fleste jeg er glad i er friske, og at jeg har råd til økologisk melk og kjøtt, f.eks. Ved å hele tiden ha fokuset på noe der fremme, så opplever vi i hvert fall  mindre lykke. Når mange av oss tross ulike utfordringer faktisk er veldig heldige sammenlignet med store deler av verden.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du sier "de som har fått det" er det folk som har fått det som følge av manifestering, eller bare ellers? 

Det aner jeg virkelig ingenting om. Manifestering skjer ikke alltid bevisst heller. Men har jo en mistanke om at de som sitter godt i det og fortsatt er ulykkelige ikke har skjønt greia. Da er et stort og fint hus helt bortkastet - om man ikke er lykkelig. Det kommer også mer ansvar med et stort og fint hus, mer rengjøring, vedlikehold og mye mer utgifter, og det er ikke alltid like rosenrødt som det ser ut til... jeg ønsker heller å bruke tiden min på andre ting, som faktisk gjør meg lykkelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det som hadde hendt om folk begynte med å manifestere en bedre verden var at de hadde skrudd på nyheten og tenkt at "dette nytter ikke". Der som jeg gjør det litt etter litt, først manifesterer hyggelige relasjoner, 10 000 kr, forfremmelse på jobb, så ser jeg at det fungerer, da tror jeg enda mer på min makt, og kan vende fokus mot verden. 

Jeg på min side tror ikke at det er enten/eller, eller først seg selv, så andre (spesielt ikke med materialistiske ting). Man kan fint manifestere begge deler :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Haha nei etter det så ga jeg meg, tenkte at dette funker ikke, men jeg satt hver kveld og kjente det i hver pore av kroppen hvor haaaaaaardt jeg ønsket den fyren tilbake, jeg var like sliten etterpå som etter en god økt på spenst, men det var det å rette det riktig da hehe

Var jeg deg ville jeg fortsatt. Tenker du er veldig mektig om du får en eks fra 15 år tilbake til å ringe! 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var jeg deg ville jeg fortsatt. Tenker du er veldig mektig om du får en eks fra 15 år tilbake til å ringe! 

TS

Har ikke tenkt slik på det, kanskje jeg skal prøve igjen med noe bedre, fant med tiden ut at ingen av de eksene var verdt å få tilbake 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...