Gå til innhold

Utleier har allergi mot katt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å skaffe meg en liten pus i leiligheten jeg leier. Har vokst opp med katt og hatt katt hele livet. Problemet er at utleier er veldig allergisk. Han har sagt at vi kan prøve å se om han reagerer. Det eneste som skiller oss er en dør(som er relativ tett) har også tettet den med gaffa nederst😂 Tror dere han vil reagere på katten? Er det håp? Jeg bor i kjellerleiligheten hans. 

Anonymkode: f72ee...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ønsket godt, men det hadde jeg aldri tatt sjansen på. Hva gjør du etter to måneder, om huseier sier det ikke går lenger? Allergenene vil spre seg i huset (og uteområdet), og vil helt sikkert nå huseier på ett eller annet tidspunkt. Siden huseier er veldig allergisk, er det dømt til å gå galt... 

Begynn heller å se deg om etter en leilighet hvor katt er tillatt, før du skaffer katten. 

Anonymkode: 277ff...19e

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vil jo oppholde seg ute og rundt huset/ hagen/ terrasse etc. Tror jeg ikke ville tatt sjansen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor allergisk er han? Type blir pottetett og sliter eller havner på legevakta og kan dø?

her er situasjonen omvendt. Kjæresten er kjempeallergisk mot katt og huseieren har katt. Det går helt fint inne (felles gang), men alt av puter osv på verandaen må legges inn så pus ikke legger seg på det. 

Anonymkode: 92897...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg heller ikke tatt sjansen på. Katter sprer allergener overalt, og de er vanskelig å bli kvitt. Er selv allergisk mot katt, og jeg blir allergisk om noen som har katt har sittet i en sofa i et hjem uten katt to uker tidligere, fordi allergener overføres fra klær til møbler. Hva gjør du om det ikke funker for utleier og du må kvitte deg med katten etter én måned? 

Anonymkode: e3fd9...967

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot katt og hund og er en av disse raringen som nesten hopper unna bare jeg ser dem på gata. 

Jeg merker det når katter har vært innom hagemøblene våre😑

Er det et nyere hus med ventilssjonsanlegg?

Anonymkode: d0088...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 20.34):

Jeg har veldig lyst til å skaffe meg en liten pus i leiligheten jeg leier. Har vokst opp med katt og hatt katt hele livet. Problemet er at utleier er veldig allergisk. Han har sagt at vi kan prøve å se om han reagerer. Det eneste som skiller oss er en dør(som er relativ tett) har også tettet den med gaffa nederst😂 Tror dere han vil reagere på katten? Er det håp? Jeg bor i kjellerleiligheten hans. 

Da får du flytte til et sted hvor du vet med helt sikkerhet at den katten du tar deg ikke må bytte hjem pga allergi.

Anonymkode: 06885...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor allergisk er han? Type blir pottetett og sliter eller havner på legevakta og kan dø?

her er situasjonen omvendt. Kjæresten er kjempeallergisk mot katt og huseieren har katt. Det går helt fint inne (felles gang), men alt av puter osv på verandaen må legges inn så pus ikke legger seg på det. 

Anonymkode: 92897...682

Tror ikke han ville tillatt det hvis det var snakk om liv og død. Vi har egen inngang på baksiden av huset og deler ingenting med utleier. Er heller ikke noe utemøbler her. Katten vil og kun være inne det første året.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...