AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Jeg, som er nevrotisk, tør nesten ingenting. Jeg tør ikke fly, jeg tør ikke svømme, jeg tør ikke kjøre bil eller å snakke i forsamlinger. Har et familiemedlem som har verre diagnose enn meg, og som har vært psykotisk. Og vedkommende hadde aldri problem med noe av det jeg er redd for. Hvorfor er nevrotisisme så hemmende? Anonymkode: 2d3d3...5ab 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Har du prøvd betablokkere? Jeg er også redd for de tingene, og skjelver lett, får fullstendig panikk av ting som andre folk takler fint. Men betablokkere har hjulpet så mye for meg. For nå slipper jeg de voldsomme kroppslige reaksjonene. Selv om tankene er der, så får jeg ikke panikk. For når kroppen går på auto når noe skjer, varsler alle lamper på innsiden og man går inn i fight-or-flight, men ikke når man er på betablokkere. Man må uansett venne seg til litt og litt av gangen, så vil man bli sterkere på sikt! Anyway.. Du må prøve å minne deg selv på alt det du faktisk TØR🥰 Det er nok med deg som med meg, at det har vært flere traumatiske hendelser som har formet oss som voksne. Man kan ikke bare børste det av seg. Men vi skal for det om klare å leve gode liv og se fremover! Man må bare ta litt av gangen som sagt. Anonymkode: f3cab...1e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå