Gå til innhold

Reise med barn til egypt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om noen har erfaring om resort  i Egypt. Har noen vært der med barn? Lurte på hvordan det er med all inklusive. Og hvordan er temperaturen i mars?

Anonymkode: 81c53...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det å reise til Norge i mars? Hvordan er det å ta med barn dit? Hvilke muligheter har man for all inclusive? Og hvordan er temperaturen da? 

Beklager, men så åpent er spørsmålet ditt. Du må nok snevre litt inn hva du egentlig spør etter før du skal få konstruktive svar. 

Anonymkode: 0d407...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville generelt ikke gjort det. Og særlig ikke hvis du har en datter som er i eller nærmer seg puberteten. 

Anonymkode: 5d707...825

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Lurer på om noen har erfaring om resort  i Egypt. Har noen vært der med barn? Lurte på hvordan det er med all inklusive. Og hvordan er temperaturen i mars?

Anonymkode: 81c53...cd9

Ville ikke reist til Egypt med barn 

Anonymkode: 20107...12b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i fjor. Vi bodde på de beste hotellene. Tror nok ikke vi kommer til å gjøre det på en stund igjen. Vi bodde på de beste hotellene. det var veldig fint på hoteller, men alt utenom resort var trist å se. Fattigdom og skittent overalt. Ingenting fint å se. Maten var så som så. Vi er glad i god mat, og kan ikke si at det er et sted vi kommer til å reise tilbake for å spise og drikke godt. Servicen var fantastisk. Vi tipset masse da vi syntes synd på de som jobber der. Vi er familie på 5, og kun minste barnet på 10 ble magesyk. Hun ble ganske dårlig dagen vi skulle reise. Var redd vi måtte bli igjen, men gikk bra. Vi reiser mye, men er eneste stedet hvor barnet ble syk. 

Hvis du skal dit så anbefaler jeg å lese deg opp og velge de beste hotellene, mtp renhold, hygiene og matforgiftning.

Anonymkode: 8b89b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 22.14):

Ville generelt ikke gjort det. Og særlig ikke hvis du har en datter som er i eller nærmer seg puberteten. 

Signerer denne. Det er trakassering og ubehag hvor det er menn, og mye fattigdom utenfor hotellområdene. Hadde samme problem med mennene i Tyrkia. Måtte faktisk passe på dattera vår som da var 12. Seksualiseringen de driver med der nede er sjokkkerende. 

Anonymkode: 0bb88...6fb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke reist nå med så mye uroligheter i Midtøsten. Da hadde jeg spandert på meg en en annen destinasjon. 

Ekstra betent nå som Israel går inn i Rafah mot grensen til Egypt og om de irriterer for mye og presser palestinere over. 

Anonymkode: dc10c...efe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 22.18):

Ville ikke reist til Egypt med barn 

Anonymkode: 20107...12b

Fordi?

Anonymkode: 21232...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Signerer denne. Det er trakassering og ubehag hvor det er menn, og mye fattigdom utenfor hotellområdene. Hadde samme problem med mennene i Tyrkia. Måtte faktisk passe på dattera vår som da var 12. Seksualiseringen de driver med der nede er sjokkkerende. 

Anonymkode: 0bb88...6fb

Ja, det er en kvinnefiendtlighet som er svært problematisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri reist dit som kvinne, med eller uten barn. Følte meg som et sexobjekt som de snakket seksualisert til og kunne ta på, selv når jeg kom sammen med en mann. Når jeg kom alene ble jeg fysisk forsøkt dratt inn i butikkene deres og kalt ekle ting. Følte meg generelt utrygg. Maten var heller ingen høydare. 

Anonymkode: 116c5...e1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri reist til Egypt med barn. Enten må dere bare være på resorten (og selv der er det stor fare for matforgiftning), eller så vil du føle deg utrygg hvor enn du går. Med mindre "barna" er tenåringer og det spesifikt er arkeologi som er trekkplasteret, så er det så mange andre steder du kan reise.

Anonymkode: ae7dd...714

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste til sharm el sjeik med ei venninne som 20-åring. To blondiner. Allerede i taxi fra flyplassen til hotellet begynte taxisjåføren å klå meg på puppene. Det har skjedd i Trondheim også, men gjorde noe med meg. Følte det nesten som ett overgrep, og slet med angst resten av ferien

Anonymkode: 39c99...3e6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med barn i Egypt for 15 år siden, bodde på All Inclusive. Var fint så lenge vi bare holdt oss på hotellet. Utenfor hotellet var det ukomfortabelt å gå med en liten blond jente, faktisk.

Hadde ikke reist med barn til Egypt i dag. 

Anonymkode: 358d1...b39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bra så lenge dere bare er på hotellet. Fantastiske snorklemuligheter.

Anonymkode: 4e840...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...