AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Mine foreldre kjøpte hytte for noen år siden og ønsker å samle hele familien støtt og stadig. Problemet er at vi (meg og min mann) synes det er så ufattelig slitsomt. Hytten er ikke stor, så man kommer veldig tett på hverandre. Min søster har tre barn som er høyt og lavt. Vår datter på 3 år blir helt overstimulert av settingen, og alt blir generelt kjipt. I tillegg er vi vidt forskjellig, vi liker rolige kvelder inne, de vil ha alkohol foran bålpannen. Nå er det mas om at vi bør samles i påsken. Vanligvis kommer vi med unnskyldninger og lurer oss unna, men ønsker egentlig å være ærlig framover. Hvordan formulere seg uten å fornærme hele familien? Anonymkode: bd981...70c 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Som vi sier til svigers som inviterer på hytta hver sommer som da ligger i ingenstedsland, verken fugl eller fisk med tanke på beliggenhet. Vi har ikke lyst til å være på hytta, er for langt å kjøre og det er ingenting å gjøre. Så vi kommer ikke. Det var deres valg å kjøpe hytta, deres valg at de reiser dit 6 mnd hvert år og vi har aldri vist interesse for dette stedet fra dag en. Så vi sier bare nei, vi kommer ikke. Dere får heller komme til oss hvis dere vil se oss. De ble litt snurte i begynnelsen, de hadde nok en drøm om familieidyll. Den får de ha i fred. Anonymkode: 4f93e...0ac 4 2 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Det tror jeg ikke er så lett, ærlighet er ofte noe andre blir fornærmet over for det du sier er jo at du heller vil gjøre noe annet uansett hvordan du formulerer deg så enten må du våge være dønn ærlig og si at du ikke syns bålpanne og drikking etter at ungene har vært høyt og lavt hele dagen er deres greie eller så får du nesten fortsette legge andre planer. Personlig ville jeg vært dønn ærlig og stått i det. Anonymkode: 3f698...c2e 4
Macro Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 Du forklarer det slik du forklarte det til oss på KG😊 Er hytta så nært at dagsbesøk er aktuelt? 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Macro skrev (1 minutt siden): Du forklarer det slik du forklarte det til oss på KG😊 Er hytta så nært at dagsbesøk er aktuelt? Ikke i påsken, da det er et stykke å gå til hytten i snø. Om sommeren har vi kommet oss unna med dagstur. Anonymkode: bd981...70c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #6 Skrevet 6. februar 2024 Så hyggelig de vin være med fanilien, tenker dere fint klarer koen dager Anonymkode: 8fae0...66d 4 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #7 Skrevet 6. februar 2024 Spør om dere kan dele opp påsken. For eksempel at dere er på besøk hos foreldrene første halvdelen, søster med familie siste halvdelen, og at dere er sammen alle en dag på midten? Anonymkode: e6fdd...7f6 14 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #8 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så hyggelig de vin være med fanilien, tenker dere fint klarer koen dager Anonymkode: 8fae0...66d Vi var samlet hele gjengen en overnatting forrige påske, og jeg tenker fortsatt tilbake på det med gru. Jeg er introvert og totalt annerledes enn mine foreldre og min søster. Anonymkode: bd981...70c 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 er ikke ei hytte i nærheten dere kan leie? evt sette opp en lavvo? jeg har brent meg på dette både påska og høstferien i fjor, hos noen i svigerfamilien. det skjer ikke igjen. alt for liten plass, ikke noe mulighet for space, med mindre man ville vandre til skogs i drittvær. Anonymkode: e2711...e55 3
KaraThrace Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 Livet er for kort til å gjøre alle fornøyde. Stå i det, si helt ærlig at både du og barnet ditt blir mer slitne enn uthvilte av en sånn tur, og at dere er litt lei av å trenge «ferie fra ferien». Noen mennesker får energi av å være blant andre, noen tappes for energi. Sånn er det bare. ❤️ 9 3
Macro Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke i påsken, da det er et stykke å gå til hytten i snø. Om sommeren har vi kommet oss unna med dagstur. Anonymkode: bd981...70c Si det som det er er. Det er fullstendig meningsløst at dere tre skal ”pines” hele påska for å gjøre andre fornøyd. De klarer veldig godt å kose seg uten dere der. EDIT, ikke bruk ordet ”pines”. Det var min forklaring til deg😅 Endret 6. februar 2024 av Macro 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 Jeg korter ned og tar ett par overnattinger. Alle vet at jeg ikke fordrar overfylte hus og blir sliten hvis det er for mye folk. Det er ikke noe jeg gidder å legge skjul på. Samtidig er det jo hyggelig for en kort periode, der jeg gjerne bare tar en overnatting eller dagstur. Anonymkode: 6ca3c...8f0 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 I år så kommer vi ikke, vi synes det blir litt for fullt og for trangt der. I år tenkte vi å ta en Hjemmepåske. Riv av plasteret!! Anonymkode: 58ce0...c5b 2 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 Du må bare si det rett ut; Det er for trangt og slitsomt for de få feriedagene dere har. Men dere kommer gjerne et-par uker senere når det ikke er fullt hus. De blir fornærmet der og da. Men det er eneste løsningen på lengre sikt. Anonymkode: e00ea...cec 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #15 Skrevet 6. februar 2024 «Vi har andre planer». Anonymkode: 9605e...675 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #16 Skrevet 6. februar 2024 34 minutter siden, AnonymBruker said: Du må bare si det rett ut; Det er for trangt og slitsomt for de få feriedagene dere har. Men dere kommer gjerne et-par uker senere når det ikke er fullt hus. De blir fornærmet der og da. Men det er eneste løsningen på lengre sikt. Anonymkode: e00ea...cec Dette her. Mine svigerforeldre og svigersøster med familie kunne sikkert bod på ett rom i to uker uten å plages. De klarer ikke å forstå at det ikke er likt for oss. Så klar tale må til.. Nå har de vel akseptert at vi trenger mer armslag, om de så ikke forstår det Anonymkode: 3e554...c35 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #17 Skrevet 6. februar 2024 Hadde nok bare sagt "vi har andre planer, kos dere masse ❤️ " Og sagt til en av de på tomannshånd at dere ikek syntes det er noe hyggelige når det er mange på en trang plass, og at dere vil kose dere og ikke bare "holde ut lidende" for å dekke andres sosiale ønsker, men at tanken er god, men at dere velger noe litt roligere. Anonymkode: 74b4d...07e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #18 Skrevet 6. februar 2024 Bestill dere en annen tur, eller si at det blir hjemmepåske i år. Anonymkode: 142e6...ff9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #19 Skrevet 6. februar 2024 "Det er veldig hyggelig å møtes og det gjør vi gjerne. Men akkurat alle på hytta synes vi blir litt for trangt og kav med så mange voksne og så mange små barn over flere dager. Men vi kan gjerne komme ut for en dagstur på hytta i sommer. :)" Anonymkode: 035e8...a18 3 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #20 Skrevet 6. februar 2024 «Mange folk på lite plass fungerer dårlig for oss. Men dere må ha en koselig påske.» Anonymkode: 12f16...a32 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå