AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #41 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og barnet har samsovet i fem år fordi jeg kun har en 2-roms leilighet. Vi leier for 9000 kr. Dette er mye penger når jeg kun har 25.000 kr å leve for per måned. Faste utgifter kommer i tillegg. Men jeg føler virkelig at han bør få sitt eget rom når han begynner på skolen og etterhvert får venner på besøk. Det står en stor dobbelt seng midt i rommet liksom. Nå er soverommet i leiligheten egentlig et barnerom med leker og dinosaur innredning, så det er jo i praksis hans rom. Vi deler kun garderobeskap. Men jeg kan jo aldri invitere en mann hjem fordi jeg ikke har mitt eget soverom. Så jeg føler jeg kommer til å være singel for alltid. Leiligheten er stor og fin, men det er ikke plass til noe seng i stuen for å si det slik pga. planløsningen. Jeg kan ikke jobbe helger eller kvelder, fordi jeg har barnet 100 % og lite avlastning. Jeg kan kun jobbe 8-16 mandag til fredag. Foreldrene mine har ikke mulighet til å være kausjonist. Jeg vet ikke om det finnes en jobb man kan gjøre hjemmefra etter barnet har lagt seg? Jeg vet ikke om hva som skal til for å få lån fra Husbanken? Jeg har ikke fast jobb en gang, men et vikariat som går ut om noen måneder. Anonymkode: 69ef4...4df Du sover i stuen. Barnet ditt får rommet! Selvfølgelig. Hadde jeg gjort. Anonymkode: f6101...8eb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #42 Del Skrevet 6. februar 2024 Har selv knappe 25K i lønn. 14K går til renter og avdrag på huset, resten til strøm og mat. Har to gutter med eget soverom. Hatt delt omsorg på dem i 17 år. Soverom var prioritert ved huskjøp. Du får det nok til skal du se. Anonymkode: c0b60...da1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #43 Del Skrevet 6. februar 2024 Ja som folk skriver her så må du tenke ut løsninger ts. Å sove på en sovesofa i stuen eller en madrass på gulvet til og med kan være en løsning. Mange som gjør det som er i din situasjon. Eller om du har mulighet å få deg en bedre betalt jobb eller jobbe hjemme med en tilleggsjobb. Anonymkode: 2442d...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. februar 2024 #44 Del Skrevet 6. februar 2024 Hvor gammelt er barnet? Det står at dere har samsovet i 5 år. Er barnet 5 år, trenger det ikke eget rom, men fra skolealder ville jeg forsøkt meg på en løsning der barnet fikk rommet og jeg sov i stua. Du burde kunne spare noe med den inntekten. Har du søkt om bostøtte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #45 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg svarer felles her. Beløpet jeg oppga er inkludert barnetrygd, barnebidrag og bostøtte. Overgangsstønad har jeg ikke krav på. Jeg har redusert barnehagepris. Jeg har selvfølgelig ikke besøk av en mann når barnet er her. Jeg ligger på sofaen støtt og stadig, men det er ikke plass til to voksne på sofaen. Så om jeg skal ha overnatting av en mann, så må vi ligge på barnerommet som jeg vet er turn off for noen menn. Etter 5 år som single, så vil også jeg finne kjærligheten igjen. Jeg ønsker ikke å være alenemor for alltid, uten noe form for intimitet, nærhet og kjærlighet. Jeg sitter mye alene på kveldene. Men det jeg lurte på var egentlig kun tips. Jeg er vant med eget soverom, villa, hage og trampoline fra barndommen. Jeg synes det var så deilig å trekke meg tilbake på eget rom. Jeg vet barnet mitt hadde satt pris på det også. Men så fort man. skal ha 3-roms så må man opp i flere tusen. Vi bor i en blokk 1 time fra Oslo. Ja, jeg har gjeld på 600.000 kr for et dumt valg jeg gjorde da jeg var yngre. Så jeg må ut med 4000 kr ekstra hver måned. Anonymkode: 69ef4...4df 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #46 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg svarer felles her. Beløpet jeg oppga er inkludert barnetrygd, barnebidrag og bostøtte. Overgangsstønad har jeg ikke krav på. Jeg har redusert barnehagepris. Jeg har selvfølgelig ikke besøk av en mann når barnet er her. Jeg ligger på sofaen støtt og stadig, men det er ikke plass til to voksne på sofaen. Så om jeg skal ha overnatting av en mann, så må vi ligge på barnerommet som jeg vet er turn off for noen menn. Etter 5 år som single, så vil også jeg finne kjærligheten igjen. Jeg ønsker ikke å være alenemor for alltid, uten noe form for intimitet, nærhet og kjærlighet. Jeg sitter mye alene på kveldene. Men det jeg lurte på var egentlig kun tips. Jeg er vant med eget soverom, villa, hage og trampoline fra barndommen. Jeg synes det var så deilig å trekke meg tilbake på eget rom. Jeg vet barnet mitt hadde satt pris på det også. Men så fort man. skal ha 3-roms så må man opp i flere tusen. Vi bor i en blokk 1 time fra Oslo. Ja, jeg har gjeld på 600.000 kr for et dumt valg jeg gjorde da jeg var yngre. Så jeg må ut med 4000 kr ekstra hver måned. Anonymkode: 69ef4...4df Hvor koster det så mye en time fra Oslo???? Anonymkode: 8fcf3...045 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #47 Del Skrevet 6. februar 2024 25.000 utbetalt inkludert dobbel barnetrygd, barnebidrag og bostøtte? Hva tjener du da i måneden? Jobber du 100%? Anonymkode: 4d9e5...c55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #48 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg svarer felles her. Beløpet jeg oppga er inkludert barnetrygd, barnebidrag og bostøtte. Overgangsstønad har jeg ikke krav på. Jeg har redusert barnehagepris. Jeg har selvfølgelig ikke besøk av en mann når barnet er her. Jeg ligger på sofaen støtt og stadig, men det er ikke plass til to voksne på sofaen. Så om jeg skal ha overnatting av en mann, så må vi ligge på barnerommet som jeg vet er turn off for noen menn. Etter 5 år som single, så vil også jeg finne kjærligheten igjen. Jeg ønsker ikke å være alenemor for alltid, uten noe form for intimitet, nærhet og kjærlighet. Jeg sitter mye alene på kveldene. Men det jeg lurte på var egentlig kun tips. Jeg er vant med eget soverom, villa, hage og trampoline fra barndommen. Jeg synes det var så deilig å trekke meg tilbake på eget rom. Jeg vet barnet mitt hadde satt pris på det også. Men så fort man. skal ha 3-roms så må man opp i flere tusen. Vi bor i en blokk 1 time fra Oslo. Ja, jeg har gjeld på 600.000 kr for et dumt valg jeg gjorde da jeg var yngre. Så jeg må ut med 4000 kr ekstra hver måned. Anonymkode: 69ef4...4df Barnet skal selvfølgelig uansett få soverommet alene. Når du dater drar dere hjem til mannen. Anonymkode: 7aecc...a12 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #49 Del Skrevet 7. februar 2024 Her var det mange arrogante bedrevitere. Synes dere seriøst det er et godt svar å skrive ting som at dette burde hun tenkt på før hun fikk barn? Ikke skriv på forum om dere ikke har noe nyttig eller hyggelig å si. Til TS: Jeg vet ikke hvordan leiligheten din ser ut, men det finnes sikkert muligheter hvis du tenker litt alternativt. Har du mulighet til å bytte sofaen i stua med en sovesofa, evt en dagseng hvor du kan ha masse puter og annet som gjør den til en sofa på dagtid, og så kan barnet få soverommet? Er det mulighet for å dele av soverommet med en lettvegg? Her forstår jeg at du sannsynligvis vil få et problem i forhold til vindu, men å lage et bittelite vindusløst soverom til deg selv som bare akkurat har plass til en liten dobbeltseng (du kan fremdeles ha klær og andre ting i barnets skap evt i andre skap i leiligheten) kan kanskje være mulig? Har du separat kjøkken? Har du i så fall råd til (enten med oppsparte midler, litt mer lån eller hjelp fra foreldre) til å i stedet lage kjøkkenkrok i stua og gjøre kjøkkenet om til soverom? Dette trenger ikke være så dyrt som det kan høres ut som, særlig hvis kjøkkenkroken ligger i nærheten av eksisterende rør (bad eller gammelt kjøkken). Det vil til og med øke verdien av boligen da treroms er mer attraktivt enn toroms. Jeg skjønner at disse forslagene kanskje ikke passer for din leilighet eller din økonomi, men jeg vil bare vise at det kan finnes muligheter man ikke nødvendigvis har tenkt på. Anonymkode: e078b...d09 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #50 Del Skrevet 7. februar 2024 Det burde du kanskje tenkt på FØR du fikk barn? Nå er det for sent. Hvor er far? Anonymkode: ee466...e6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 7. februar 2024 #51 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her var det mange arrogante bedrevitere. Synes dere seriøst det er et godt svar å skrive ting som at dette burde hun tenkt på før hun fikk barn? Ikke skriv på forum om dere ikke har noe nyttig eller hyggelig å si. Til TS: Jeg vet ikke hvordan leiligheten din ser ut, men det finnes sikkert muligheter hvis du tenker litt alternativt. Har du mulighet til å bytte sofaen i stua med en sovesofa, evt en dagseng hvor du kan ha masse puter og annet som gjør den til en sofa på dagtid, og så kan barnet få soverommet? Er det mulighet for å dele av soverommet med en lettvegg? Her forstår jeg at du sannsynligvis vil få et problem i forhold til vindu, men å lage et bittelite vindusløst soverom til deg selv som bare akkurat har plass til en liten dobbeltseng (du kan fremdeles ha klær og andre ting i barnets skap evt i andre skap i leiligheten) kan kanskje være mulig? Har du separat kjøkken? Har du i så fall råd til (enten med oppsparte midler, litt mer lån eller hjelp fra foreldre) til å i stedet lage kjøkkenkrok i stua og gjøre kjøkkenet om til soverom? Dette trenger ikke være så dyrt som det kan høres ut som, særlig hvis kjøkkenkroken ligger i nærheten av eksisterende rør (bad eller gammelt kjøkken). Det vil til og med øke verdien av boligen da treroms er mer attraktivt enn toroms. Jeg skjønner at disse forslagene kanskje ikke passer for din leilighet eller din økonomi, men jeg vil bare vise at det kan finnes muligheter man ikke nødvendigvis har tenkt på. Anonymkode: e078b...d09 Kanskje du skal ta ditt eget tips, siden du foreslår ombygging av en bolig hun leier? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #52 Del Skrevet 7. februar 2024 TomBombadil skrev (10 minutter siden): Kanskje du skal ta ditt eget tips, siden du foreslår ombygging av en bolig hun leier? Snakk om å lese med vrangbriller. Du så kanskje ikke at det stod nyttig ELLER hyggelig? Ditt innlegg var for øvrig ingen av delene. Anonymkode: e078b...d09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 7. februar 2024 #53 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Snakk om å lese med vrangbriller. Du så kanskje ikke at det stod nyttig ELLER hyggelig? Ditt innlegg var for øvrig ingen av delene. Anonymkode: e078b...d09 Kan du forklare hvordan ditt innlegg var nyttig for TS? Det er jo ikke videre nyttig å foreslå ombygging i en leid leilighet. Det virker ikke som du leste HI. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #54 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg svarer felles her. Beløpet jeg oppga er inkludert barnetrygd, barnebidrag og bostøtte. Overgangsstønad har jeg ikke krav på. Jeg har redusert barnehagepris. Jeg har selvfølgelig ikke besøk av en mann når barnet er her. Jeg ligger på sofaen støtt og stadig, men det er ikke plass til to voksne på sofaen. Så om jeg skal ha overnatting av en mann, så må vi ligge på barnerommet som jeg vet er turn off for noen menn. Etter 5 år som single, så vil også jeg finne kjærligheten igjen. Jeg ønsker ikke å være alenemor for alltid, uten noe form for intimitet, nærhet og kjærlighet. Jeg sitter mye alene på kveldene. Men det jeg lurte på var egentlig kun tips. Jeg er vant med eget soverom, villa, hage og trampoline fra barndommen. Jeg synes det var så deilig å trekke meg tilbake på eget rom. Jeg vet barnet mitt hadde satt pris på det også. Men så fort man. skal ha 3-roms så må man opp i flere tusen. Vi bor i en blokk 1 time fra Oslo. Ja, jeg har gjeld på 600.000 kr for et dumt valg jeg gjorde da jeg var yngre. Så jeg må ut med 4000 kr ekstra hver måned. Anonymkode: 69ef4...4df Du bør selge dobbeltsenga. Se om du får tak i en dagseng, som du kan bruke istedenfor sofa i stua. Eller et annet sted. Eller en sovesofa. Og gjerne en dagseng eller køyeseng inne på rommet til barnet ditt. En mann som liker deg vil se forbi om du sover på stua. En mann som liker barn vil tenke at det er bra at du prioriterer rom til barnet. En mann som er omsorgsfull og smart vil synes det trekker ned om du ikke prioriterer rommet til barnet ditt. Anonymkode: 46e78...dae 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 7. februar 2024 #55 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En mann som liker deg vil se forbi om du sover på stua. En mann som liker barn vil tenke at det er bra at du prioriterer rom til barnet. En mann som er omsorgsfull og smart vil synes det trekker ned om du ikke prioriterer rommet til barnet ditt. Anonymkode: 46e78...dae Jeg tviler på at en seriøs mann med ting på stell har interesse av å innlede et seriøst forhold med en kvinne i denne situasjonen. Det samme gjelder i motsatt tilfelle. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #56 Del Skrevet 7. februar 2024 https://www.ikea.com/no/no/p/kallax-hylle-gra-tremonstret-40346924/#content https://www.clasohlson.com/no/Gardinskinne,-U-skinne,-tak,-hvit/p/41-4145?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA8YyuBhBSEiwA5R3-E2Rjwnyds78vRFCJY5Vo8kEOHf28bPLdhYQZRAvT0sDdlGqTB5EtaBoCoycQAvD_BwE Anonymkode: 1cb23...999 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #57 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det burde du kanskje tenkt på FØR du fikk barn? Nå er det for sent. Hvor er far? Anonymkode: ee466...e6b Drit i sånne svar som det her, ts. Folk som dette har ikke forstått noe særlig til nå i livet. Anonymkode: 46e78...dae 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #58 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): https://www.ikea.com/no/no/p/kallax-hylle-gra-tremonstret-40346924/#content https://www.clasohlson.com/no/Gardinskinne,-U-skinne,-tak,-hvit/p/41-4145?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA8YyuBhBSEiwA5R3-E2Rjwnyds78vRFCJY5Vo8kEOHf28bPLdhYQZRAvT0sDdlGqTB5EtaBoCoycQAvD_BwE Anonymkode: 1cb23...999 👍Herlig! Anonymkode: 46e78...dae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #59 Del Skrevet 7. februar 2024 endo skrev (15 timer siden): Hva med å flytte? I distriktene får du leid alt fra hus til store leiligheter til den prisen. Gå ned litt på standarden. Ja her jeg bor kan du leie et to etasjer hus. Med to sov, stue, kjøkken, 3 ganger, bad, 4 små boder, garasje, 1,5mål tomt og terasse for 6500kr i mnd. Pluss strøm/ved Anonymkode: 38175...1be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #60 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg svarer felles her. Beløpet jeg oppga er inkludert barnetrygd, barnebidrag og bostøtte. Overgangsstønad har jeg ikke krav på. Jeg har redusert barnehagepris. Du kan fremdeles også få stødnad til barnetilsyn, selv om den er redusert fra kommunens side. Ang mann i hus, så må du nok roe den tanken. Anonymkode: 0624d...891 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå