AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Jeg og barnet har samsovet i fem år fordi jeg kun har en 2-roms leilighet. Vi leier for 9000 kr. Dette er mye penger når jeg kun har 25.000 kr å leve for per måned. Faste utgifter kommer i tillegg. Men jeg føler virkelig at han bør få sitt eget rom når han begynner på skolen og etterhvert får venner på besøk. Det står en stor dobbelt seng midt i rommet liksom. Nå er soverommet i leiligheten egentlig et barnerom med leker og dinosaur innredning, så det er jo i praksis hans rom. Vi deler kun garderobeskap. Men jeg kan jo aldri invitere en mann hjem fordi jeg ikke har mitt eget soverom. Så jeg føler jeg kommer til å være singel for alltid. Leiligheten er stor og fin, men det er ikke plass til noe seng i stuen for å si det slik pga. planløsningen. Jeg kan ikke jobbe helger eller kvelder, fordi jeg har barnet 100 % og lite avlastning. Jeg kan kun jobbe 8-16 mandag til fredag. Foreldrene mine har ikke mulighet til å være kausjonist. Jeg vet ikke om det finnes en jobb man kan gjøre hjemmefra etter barnet har lagt seg? Jeg vet ikke om hva som skal til for å få lån fra Husbanken? Jeg har ikke fast jobb en gang, men et vikariat som går ut om noen måneder. Anonymkode: 69ef4...4df 13
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Tenke over sånt før man får barn. Men sett en sovesofa i stua også kan barnet overta rommet. Anonymkode: da9e0...4c7 30 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Du gjør som alle oss andre med barn som bor på to rom: gir soverommet fullstendig til barnet og sover på stua selv. Jeg har samme inntekt som deg og leier en toroms til 14 000,-, og selv jeg får spart noe. Du har en del sparepotensiale med 9000,- i husleie. Anonymkode: 7aecc...a12 19 5
endo Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg og barnet har samsovet i fem år fordi jeg kun har en 2-roms leilighet. Vi leier for 9000 kr. Dette er mye penger når jeg kun har 25.000 kr å leve for per måned. Faste utgifter kommer i tillegg. Men jeg føler virkelig at han bør få sitt eget rom når han begynner på skolen og etterhvert får venner på besøk. Det står en stor dobbelt seng midt i rommet liksom. Nå er soverommet i leiligheten egentlig et barnerom med leker og dinosaur innredning, så det er jo i praksis hans rom. Vi deler kun garderobeskap. Men jeg kan jo aldri invitere en mann hjem fordi jeg ikke har mitt eget soverom. Så jeg føler jeg kommer til å være singel for alltid. Leiligheten er stor og fin, men det er ikke plass til noe seng i stuen for å si det slik pga. planløsningen. Jeg kan ikke jobbe helger eller kvelder, fordi jeg har barnet 100 % og lite avlastning. Jeg kan kun jobbe 8-16 mandag til fredag. Foreldrene mine har ikke mulighet til å være kausjonist. Jeg vet ikke om det finnes en jobb man kan gjøre hjemmefra etter barnet har lagt seg? Jeg vet ikke om hva som skal til for å få lån fra Husbanken? Jeg har ikke fast jobb en gang, men et vikariat som går ut om noen måneder. Anonymkode: 69ef4...4df Hva med å flytte? I distriktene får du leid alt fra hus til store leiligheter til den prisen. Gå ned litt på standarden. 9 1
Sofakona Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Gjør om stua til ditt soverom:) og barnet får soverommet. Da kan du legge barnet og få deg eget rom med tv,og kjøkken:) 4 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #6 Skrevet 6. februar 2024 Hvis du har 25 000kr i måneden som inkluderer en ekstra barnetrygd så har du så lav lønn at det må gå an å finne noe annet. Spesielt hvis du bor i en stor by (som jeg vil tro at du gjør hvis du ikke har sjans til å finne en rimelig 3-roms). Anonymkode: a751f...ea0 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #7 Skrevet 6. februar 2024 La barnet få soverommet. Det er fullt mulig å bruke stue som soverom uten at det ser ut som et soverom når man har folk på besøk. Masse idéer til løsninger på Pinterest, f.eks. Anonymkode: 337f1...e2e 15 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #8 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg og barnet har samsovet i fem år fordi jeg kun har en 2-roms leilighet. Vi leier for 9000 kr. Dette er mye penger når jeg kun har 25.000 kr å leve for per måned. Faste utgifter kommer i tillegg. Men jeg føler virkelig at han bør få sitt eget rom når han begynner på skolen og etterhvert får venner på besøk. Det står en stor dobbelt seng midt i rommet liksom. Nå er soverommet i leiligheten egentlig et barnerom med leker og dinosaur innredning, så det er jo i praksis hans rom. Vi deler kun garderobeskap. Men jeg kan jo aldri invitere en mann hjem fordi jeg ikke har mitt eget soverom. Så jeg føler jeg kommer til å være singel for alltid. Leiligheten er stor og fin, men det er ikke plass til noe seng i stuen for å si det slik pga. planløsningen. Jeg kan ikke jobbe helger eller kvelder, fordi jeg har barnet 100 % og lite avlastning. Jeg kan kun jobbe 8-16 mandag til fredag. Foreldrene mine har ikke mulighet til å være kausjonist. Jeg vet ikke om det finnes en jobb man kan gjøre hjemmefra etter barnet har lagt seg? Jeg vet ikke om hva som skal til for å få lån fra Husbanken? Jeg har ikke fast jobb en gang, men et vikariat som går ut om noen måneder. Anonymkode: 69ef4...4df Kan du lage et budsjett basert på de siste 6 månedene så du ser hvor pengene går? Har du kredittgjeld? Kunne du tatt en utdannelse? Hvis du er alene med barnet uansett så kan du jo være barnevakt for andre barn samtidig. Tilby foreldre ta med deg andre barn når du henter eller vær barnevakt i helgene. Det krever selvfølgelig at du tør å tilby denne tjenesten og ta betalt for det. Anonymkode: 43b87...a3d 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg og barnet har samsovet i fem år fordi jeg kun har en 2-roms leilighet. Vi leier for 9000 kr. Dette er mye penger når jeg kun har 25.000 kr å leve for per måned. Faste utgifter kommer i tillegg. Men jeg føler virkelig at han bør få sitt eget rom når han begynner på skolen og etterhvert får venner på besøk. Det står en stor dobbelt seng midt i rommet liksom. Nå er soverommet i leiligheten egentlig et barnerom med leker og dinosaur innredning, så det er jo i praksis hans rom. Vi deler kun garderobeskap. Men jeg kan jo aldri invitere en mann hjem fordi jeg ikke har mitt eget soverom. Så jeg føler jeg kommer til å være singel for alltid. Leiligheten er stor og fin, men det er ikke plass til noe seng i stuen for å si det slik pga. planløsningen. Jeg kan ikke jobbe helger eller kvelder, fordi jeg har barnet 100 % og lite avlastning. Jeg kan kun jobbe 8-16 mandag til fredag. Foreldrene mine har ikke mulighet til å være kausjonist. Jeg vet ikke om det finnes en jobb man kan gjøre hjemmefra etter barnet har lagt seg? Jeg vet ikke om hva som skal til for å få lån fra Husbanken? Jeg har ikke fast jobb en gang, men et vikariat som går ut om noen måneder. Anonymkode: 69ef4...4df Jeg lurer på hvorfor du har så lite utbetalt hvis du er alene med barn😳 Jeg har ufaglært i lavtlønnsyrke og har utbetalt det samme som deg… Har du søkt bostøtte? Barnebidrag? Vet ikke hva man kan ha krav på som enslig forsørger, men syns det hørtes veldig lite ut med 25 000,- i mnd… Søk deg en annen jobb, se til at du får fast jobb. Barnehagene skriker etter folk, det er perfekte arbeidstider for de som ikke kan jobbe kveld eller helg. søk husbanken om startlån. Du kan søke bostøtte også når du har kjøpt bolig… Bor du i by? Flytt utenom byen… fint å gjøre det før barnet begynner på skolen. Anonymkode: e2a73...9ed 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 Om leiligheten er stor og fin er det nok uansett planløsning plass til en seng. Skapseng for eksempel. Hjelper ikke så mye med manne- utfordringene. Anonymkode: cbefa...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 (endret) Nei tenk om man faktisk hadde lyst til og treffe noen, som en kvinnen. Anonymkode: fb6ab...489 Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 10. februar 2024 av Perelandra 15 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 Jeg hadde gitt barnet soverommet, så hadde jeg sovet på stuen. Du kan jo ha sovesofa. Og det finnes mange greie skjermvegger, så du kan få litt privatliv på stua. Spesielt da sønnen din blir eldre, han skal ha overnattingsbesøk osv. Anonymkode: ce93c...f35 5 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har tre barn og tre soverom. De har vært sitt og jeg har sovet i stua i flere år. Mannfolk får jeg vente med hjemmebesøk av. Det er så få år av livet man har barn boende hjemme, så deres behov kommer alltid først. Anonymkode: d3492...542 8 1
tussi84 Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 Hva går Egentlig de 16000 Du har igjen til? 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #15 Skrevet 6. februar 2024 Å flytte til et billigere sted er et alternativ. Siden barber er 5 har han ikke begynt på skolen, så flytting bør i så fall skje snarest så han blir kjent på nytt sted og kanskje klassekamerater. Noen kommuner tilbyr høyere lønn i noen yrker pga rekruttering. Mulig private arbeidsgivere lønner høyere enkelte plasser også. Om flytting er uaktuelt kan du ha en sovesofa i stuen. Noen har oppbevaring under, der kan du legge dyne, pute og evt overmadrass. Å finne man hvis du er alene er kanskje ikke lett uansett. Man tar jo ikke med seg en date hjem tidlig i datingfasen når man har barn. Da må du ha barnepass. Har du foreldre som kan passe innimellom? Om ikke er der lurt å bli kjent med en nabo, ungdom el som kan bidra her og der. Har du lov å ha hund i leiligheten kan du tilby hundepass. Da kan du tjene noen hundrelapper her og der. Anonymkode: 73d72...5ae 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #16 Skrevet 6. februar 2024 tussi84 skrev (3 minutter siden): Hva går Egentlig de 16000 Du har igjen til? Barnehage mat strøm Forsikringer osv vil jeg tro Anonymkode: 542e0...874 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #17 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg og barnet har samsovet i fem år fordi jeg kun har en 2-roms leilighet. Vi leier for 9000 kr. Dette er mye penger når jeg kun har 25.000 kr å leve for per måned. Faste utgifter kommer i tillegg. Men jeg føler virkelig at han bør få sitt eget rom når han begynner på skolen og etterhvert får venner på besøk. Det står en stor dobbelt seng midt i rommet liksom. Nå er soverommet i leiligheten egentlig et barnerom med leker og dinosaur innredning, så det er jo i praksis hans rom. Vi deler kun garderobeskap. Men jeg kan jo aldri invitere en mann hjem fordi jeg ikke har mitt eget soverom. Så jeg føler jeg kommer til å være singel for alltid. Leiligheten er stor og fin, men det er ikke plass til noe seng i stuen for å si det slik pga. planløsningen. Jeg kan ikke jobbe helger eller kvelder, fordi jeg har barnet 100 % og lite avlastning. Jeg kan kun jobbe 8-16 mandag til fredag. Foreldrene mine har ikke mulighet til å være kausjonist. Jeg vet ikke om det finnes en jobb man kan gjøre hjemmefra etter barnet har lagt seg? Jeg vet ikke om hva som skal til for å få lån fra Husbanken? Jeg har ikke fast jobb en gang, men et vikariat som går ut om noen måneder. Anonymkode: 69ef4...4df Blir jo enten å flytte til et rimeligere område. Evt få seg en sånn seng man vipper opp om dagen. Syns du skal lage deg et strengt budsjett sånn du ikke bruker noe på noe unødvendig så høre med husbanken. Om de har homestart der du bur så kan du jo høre om de kan hjelpe deg noe sånn du får jobbet litt ekstra en periode å spart litt. Anonymkode: c7e99...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #18 Skrevet 6. februar 2024 Har su sjekket husbanken ? Anonymkode: 542e0...874 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #19 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor du har så lite utbetalt hvis du er alene med barn😳 Jeg har ufaglært i lavtlønnsyrke og har utbetalt det samme som deg… Har du søkt bostøtte? Barnebidrag? Vet ikke hva man kan ha krav på som enslig forsørger, men syns det hørtes veldig lite ut med 25 000,- i mnd… Søk deg en annen jobb, se til at du får fast jobb. Barnehagene skriker etter folk, det er perfekte arbeidstider for de som ikke kan jobbe kveld eller helg. søk husbanken om startlån. Du kan søke bostøtte også når du har kjøpt bolig… Bor du i by? Flytt utenom byen… fint å gjøre det før barnet begynner på skolen. Anonymkode: e2a73...9ed Bhg er da like dårlig betalt jeg har 24 000 utbetalt og har jobbet over 20 år Anonymkode: 542e0...874 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #20 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei tenk om man faktisk hadde lyst til og treffe noen, som en kvinnen. Anonymkode: fb6ab...489 Det er vel ikke så trivelig for barn å treffe på vilt fremmede menn på overnattingsbesøk uansett om det er ett, to eller fem soverom i boligen. Anonymkode: 337f1...e2e 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå