Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke at det går utover produksjonen min. Jeg må pumpe 2-4 ganger for å få ut 100 ml som er ca det jeg tenker er greit å ha tilgjengelig på flaske til babyen. Jeg ønsker å følge opp eldre barn utenfor huset i ca 2+ timer, men baby på 4 uker vil naturlig nok ammes så og si hele tiden. Roer seg ikke uten pupp hvis hun først er blitt urolig. 
Hvor tidlig er det lurt å begynne å venne baby til flaske? Uten at det skal påvirke produksjonen min. Kommer for det meste til å gi mm på flaske i så fall, men rekker jeg ikke å pumpe nok blir det jo mme. Det vil være aktuelt 1-2 ganger i uken. 

Anonymkode: d5412...5e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn nå. Dr Brown er kjempe fine. Finn smokk som passer. 

Men får barnet i seg 100 ml I løpet av hele dagen? Tenker du mme 1-2 ganger i uka?

Skrevet
Sofakona skrev (5 minutter siden):

Begynn nå. Dr Brown er kjempe fine. Finn smokk som passer. 

Men får barnet i seg 100 ml I løpet av hele dagen? Tenker du mme 1-2 ganger i uka?

Barnet får i seg mer per måltid enn hva jeg klarer å pumpe ut per gang tror jeg! Tenker mme/ mm på flaske 1-2 ganger i uken mens pappaen er alene med henne. Er bare redd det kan gå utover produksjonen og at hun kanskje blir mindre sulten de kveldene osv😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ønsker ikke at det går utover produksjonen min. Jeg må pumpe 2-4 ganger for å få ut 100 ml som er ca det jeg tenker er greit å ha tilgjengelig på flaske til babyen. Jeg ønsker å følge opp eldre barn utenfor huset i ca 2+ timer, men baby på 4 uker vil naturlig nok ammes så og si hele tiden. Roer seg ikke uten pupp hvis hun først er blitt urolig. 
Hvor tidlig er det lurt å begynne å venne baby til flaske? Uten at det skal påvirke produksjonen min. Kommer for det meste til å gi mm på flaske i så fall, men rekker jeg ikke å pumpe nok blir det jo mme. Det vil være aktuelt 1-2 ganger i uken. 

Vi startet med kopp samtidig som ammingen (altså allerede rett etter baby ble født). Og gikk fra kopp til flaske når baby var et par - 3 dager gammel. 

Delammet i et halvår, ga flaske med MME 2-3 ganger i døgnet. Gikk helt fint for vår del. Jeg fikk mer frihet, far fikk matet og avlastet mer (og bedre tilknytning). 

Tenker det går helt fint ift ammingen å gi flaske av og til, så lenge du er flink på å amme når du er hjemme med baby.

Er ikke alltid det kommer ut så mye melk når man pumper som når man ammer, jeg syns 100 ml på 3-4 pumpinger hørtes lite ut😬 Vet ikke om det er vanlig da. Jeg fikk ut ca 80-100 på en pumping (20 min). Pumpet kun et par uker før jeg ga meg og gikk over til MME. Babyen får jo behov for mer mat etterhvert, å da er det ikke sikkert du får til å pumpe ut like mye som babyen har behov for (uten å slite deg helt ut). Jeg syns det var altfor krevende å styre med amming og pumping, følte ikke jeg gjorde noe annet 😅

Anonymkode: 7cd90...e8f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jo før jo heller, vil jeg si. Vi har ikke gjort det jevnlig nok og nå vil hun ikke ha flaske😖 5mnd.

Anonymkode: 9955d...fca

Skrevet

Vi har begynt med flaske noen ganger og min baby er 5 uker:)

Anonymkode: 347b8...aeb

Skrevet

begynte med flaske etter 3 dager

Anonymkode: 52002...f97

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...