Gå til innhold

Isbading i første trimester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjørte på. Bada hele vinteren i første trimester. Sunn og frisk liten tulle her i dag 👌

Anonymkode: 7aa0b...7f9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg søkte på det var det ikke anbefalt. Men det kan jo være fordi de ikke har funnet ut at det ER trygt, må jo ikk være farlig.. men jeg holdt meg unna både isbading og badstue, boblebad osv 

Anonymkode: 5d71d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok mye badstue,  men bare kort tid med pauser imellom. Du bør unngå å bli veldig varm også i første trimester. 

Anonymkode: 04332...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg isbadet ukentlig i første trimester. Spurte jordmor om det var noe i veien for å gjøre det. Hun kunne ikke komme på noen grunn til å la være, selv om hun spurte om det virkelig var nødvendig å gjøre det. Og selvfølgelig er det ikke strengt talt nødvendig, men det ga meg mye glede, og det føltes bare godt. 

Jeg tok badstu én gang i løpet av første trimester. Tok hyppige badepauser siden man skal unngå å bli overopphetet som gravid. Ei venninne av meg er gravid nå og sa at hun hadde lest noe om at badstu ikke er bra i første trimester på grunn av noe nervegreier. Ganske vagt, hehe, men det kan du jo søke opp og se om du finner mer info om.

Anonymkode: bcc95...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjøre så mye rart når man er gravid? Kanskje man ikke helt vet hvordan dette påvirker fosteret engang. Bare ta det med ro og tenk på fosteret. Isbading haster ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badstue skal unngås! Kun kort tid om du er gravid, er ikke bra om embryoet blir overopphetet. Leste også nylig at isbading frarådes, mener det var en seriøs side som postet det.

Anonymkode: 33d28...4a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/livsstil/hugs-dette-for-du-isbadar-1.15374782

Både isbading og badstu skal unngås. At noen her gjorde det og det gikk fint betyr ikke noe fra eller til. Før spiste de spekemat, drakk vin og røkte uten at alle fostre døde eller babyer ble undervektige. Men trenger man å ta den sjansen? 

Anonymkode: e9259...dc0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så om å gjøre, akkurat når man er gravid? Jeg hadde ikke tatt sjanser.

Anonymkode: b952d...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...