Gå til innhold

Hvilken "policy" har du på FINN?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bryr du deg ikke hvordan folk oppfører seg så lenge du får ting unna? Eller dropper du folk som er utydelige selv om det kunne vært en sjanse der til å få noe solgt. 

F.eks har vi de som avtaler kl. 18 på onsdag, så kommer de ikke, fordi de "glemte det" gir du de en sjanse til å komme på torsdag kl.18 i stedet eller dropper du dem som kunde da, selv om du ikke har noen andre som vil ha varen? 

Synes FINN kan være frustrerende med mange utydelige folk som utnytter tiden din og kommuniserer utrolig frekt. Men vil ikke la slike bagateller gå inn på meg mer så tenkte å finne en god "policy". 

Anonymkode: 584ae...ed8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på. Gir ofte en ny sjanse hvis de beklager og viser interesse. Men utydelige folk hender det jeg ikke svarer. Synes mange må skjerpe seg litt, men tenker over at det kunne vært meg selv. Det er jo lett å glemme ting. 

Anonymkode: 9f76c...545

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får en ny sjanse hvis de sier fra på forhånd at det har kommet noe i veien. Men hvis det er stor pågang så går tingen til neste som kan hente. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ikke eller kjøper ting som må sendes, av erfaring så unngår jeg alle selgere og kjøpere som ikke snakker, skriver 100% norsk og som ikke har et norsk navn.

Folk som ikke evner å forstå annonseteksten og som maser om å sende eller kommer med skambud svarer jeg ikke, skal de prøve seg på pruting så får de gjøre det når de er på døra og ser på det som skal selges.

Det er alltid førstemann på døra med penger som gjelder, gidder ikke å avtale med folk så jeg blir sittende å vente. De får komme når jeg er hjemme og når det passer for meg.

Anonymkode: b2ce1...ef3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. fastpris, hverken bud ned eller opp, da kutter jeg bare.

2. førstemann som henter. Sier du 8 i morgen tidlig kan jeg holde. Men krever du kl 18 onsdag om tre dager så er det åpent for andre som kan hente og betale før det.. Har akseptert forskuddsbetaling for å holde på tingen. 

3. kun fysisk henting, og vipps eller kontanter på stedet

Ellers priser jeg litt lavt, for å slippe tull. Og jeg vet tilstanden til tingene, så responderer aldri på reklamasjoner i etterkant. 

Anonymkode: 701a6...14d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er overhodet ikke redd for å miste et salg, bruker Finn mest til å kvitte meg med småting uten nevneverdig økonomisk verdi for meg, men som er like gode som nye og derfor av klimahensyn heller bør brukes av andre enn å støve ned ubrukt i boden min. 

Jeg gidder aldri å svare folk som spør om ting som allerede står i annonsen, gidder ikke bruke tid på masse andre inngående spørsmål, og gidder aldri å sende varer. Bruker heller ikke tid på å svare folk som ikke greier å henvende seg på en normal måte, og f.eks. sender en melding med kun «hei» eller «interessert» - foretrekker dem som klarer å skrive at de 1) ønsker å kjøpe og 2) foreslår å hente innenfor et konkret tidsrom. 

Anonymkode: 42165...03f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting: Tar også kun betaling via Vipps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

1. fastpris, hverken bud ned eller opp, da kutter jeg bare.

2. førstemann som henter. Sier du 8 i morgen tidlig kan jeg holde. Men krever du kl 18 onsdag om tre dager så er det åpent for andre som kan hente og betale før det.. Har akseptert forskuddsbetaling for å holde på tingen. 

3. kun fysisk henting, og vipps eller kontanter på stedet

Ellers priser jeg litt lavt, for å slippe tull. Og jeg vet tilstanden til tingene, så responderer aldri på reklamasjoner i etterkant. 

Veldig gode regler! 

Hvordan forholder du deg til de som sier kl.15 i dag, og så kommer de ikke da, men begynner to timer senere å foreslå et nytt tidspunkt? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er overhodet ikke redd for å miste et salg, bruker Finn mest til å kvitte meg med småting uten nevneverdig økonomisk verdi for meg, men som er like gode som nye og derfor av klimahensyn heller bør brukes av andre enn å støve ned ubrukt i boden min. 

Jeg gidder aldri å svare folk som spør om ting som allerede står i annonsen, gidder ikke bruke tid på masse andre inngående spørsmål, og gidder aldri å sende varer. Bruker heller ikke tid på å svare folk som ikke greier å henvende seg på en normal måte, og f.eks. sender en melding med kun «hei» eller «interessert» - foretrekker dem som klarer å skrive at de 1) ønsker å kjøpe og 2) foreslår å hente innenfor et konkret tidsrom. 

Tror forskjellen på deg og meg er at jeg har mer behov for pengene sånn sett. Samtidig så tenker jeg at selv om mange små monner drar, så er ikke 50 kr verdt det for folk som oppfører seg som en rasstass i innboksen min. Har vært mange av dem. Neste gang skal jeg bare blokke dem. :) 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig gode regler! 

Hvordan forholder du deg til de som sier kl.15 i dag, og så kommer de ikke da, men begynner to timer senere å foreslå et nytt tidspunkt? 

TS

Ignorerer forespørslene i forkant, la dem vente (mulig stresse) litt. Utpå kvelden svare at de gjerne må komme å hente og betale. Med med mindre noen andre bekrefter og dukker opp først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best fiks ferdig, og ignorer folk som må møtes .. sånt har jeg dessverre ikke tid til. Aldri noe problem med fiks ferdig 👍🏼

Anonymkode: 292b1...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtar kun henting på døra dersom kjøper forhåndsbetaler og jeg kan henge varen utenfor. Da kan kjøper hente når det passer og jeg slipper å vente hjemme. Lesson learned der, aldri igjen når det gjelder å vente på folk som kanskje aldri dukker opp. Kan gjøre enkelte unntak dersom varen koster flere tusen kroner, jeg uansett er hjemme og vedkommende kan være på døra innen 20 minutter. 

Anonymkode: 0a480...96f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Godtar kun henting på døra dersom kjøper forhåndsbetaler og jeg kan henge varen utenfor. Da kan kjøper hente når det passer og jeg slipper å vente hjemme. Lesson learned der, aldri igjen når det gjelder å vente på folk som kanskje aldri dukker opp. Kan gjøre enkelte unntak dersom varen koster flere tusen kroner, jeg uansett er hjemme og vedkommende kan være på døra innen 20 minutter. 

Som kjøper er det også det jeg liker best. Ting skjer, må jobbe overtid på jobb, tuller med GPSen etc. da trøster jeg meg med at jeg allerede har vippset for varen og at jeg kommer når jeg kommer. 

Anonymkode: b501d...409

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en annen kjøperen ønsker å motta produktet før den første kjøperen skal ddukke opp for andre gang, så tenker jeg at den andre kjøperen ska få mulighet til å få produktet.             

Den første kjøperen har vel egentlig ingenting å bli "irritert" over, hvis de ikke får flere muligheter til å få produktet.  

Anonymkode: b0a9f...6e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette var ikke så dum idé med tanke på å unngå folk som ikke kommer. Jeg bor i et tett befolket sted, så ser for meg at det vil være fare for at noen stjeler det. Hvordan forholder du deg til det? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sender ikke eller kjøper ting som må sendes, av erfaring så unngår jeg alle selgere og kjøpere som ikke snakker, skriver 100% norsk og som ikke har et norsk navn.

Folk som ikke evner å forstå annonseteksten og som maser om å sende eller kommer med skambud svarer jeg ikke, skal de prøve seg på pruting så får de gjøre det når de er på døra og ser på det som skal selges.

Det er alltid førstemann på døra med penger som gjelder, gidder ikke å avtale med folk så jeg blir sittende å vente. De får komme når jeg er hjemme og når det passer for meg.

Så sneversynt du er, da. 

Jeg må altså endre navn for å få kjøpe noe fra deg. Sekseren i norsk på vitnemålet fra gymnaset er visst heller ikke verdt noe, siden navnet mitt ikke er norsk. 😂

Anonymkode: 5c9ea...8c9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt sende, men dersom jeg har spesifisert i annonsen at varen IKKE kan sendes og jeg får forespørsel om å sende blir jeg faktisk sur! Det skjedde nå i helgen, selger en glassvase og vil faktisk ikke styre med å skaffe bobleplast og eske for å sende den! Ikke lenge etter at annonsen er langt ut får jeg en veldig dårlig skrevet melding, alt stod i én setning uten verken komma eller punktum. Vedkommende ville ha kontonummeret mitt slik at han kunne overføre penger og når pengene er kommet kan jeg sende varen. Men ikke søren om jeg gjør det!

Det rare er at jeg sjekket kontoen til han som ville kjøpe vasen, han har nesten full pott i poengskår

Anonymkode: 8761d...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da går du glipp av mange gode kunder! Østeuropeere bruker ofte google translate og de meldingene har gitt meg mang en god latter, men makan til ryddige kunder! Kommer når de skal, betaler det som blir avtalt og er alltid høflige og hyggelige.

Anonymkode: c7da4...52e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...