Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 💬

Er det noe poeng i å satse på noe, om man er veldig ulik i personlighet? Motsetning av meg er ofte det jeg «faller» for, men kan også være utfordrende. 

Han er hard, kan oppleves som kald, streng og mindre omsorgsfull.

Jeg er følsom, omsorgsfull og mer «mild».

Jeg trenger å føle meg sett i en relasjon og opplever ofte avvik fra akkurat det. Noen som kan si noe om dette, eventuelt erfaringer? 

Anonymkode: 20f95...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil du trolig ikke få noe av det du kommer til å søke etter i den type forhold. Ville heller gått for noen som ikke er så "alfa/badboy".

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg trenger alfahanner.

Anonymkode: 7f509...232

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg trenger alfahanner.

Jeg også, jeg føler den andre typen kan bli for kjedelig for meg. At jeg går litt lei, rett og slett. Men trenger å føle meg forstått….

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg også, jeg føler den andre typen kan bli for kjedelig for meg. At jeg går litt lei, rett og slett. Men trenger å føle meg forstått….

Trenger du å føle deg forstått og sett og at mannen føler omsorg for deg - da må du slutte å velge kalde, harde menn uten omsorgsevne...

Høres ut som om du trenger hjelp til å finne ut hvorfor du konsekvent velger menn du ikke kan ha et godt forhold til...

Anonymkode: 66842...635

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trenger du å føle deg forstått og sett og at mannen føler omsorg for deg - da må du slutte å velge kalde, harde menn uten omsorgsevne...

Høres ut som om du trenger hjelp til å finne ut hvorfor du konsekvent velger menn du ikke kan ha et godt forhold til...

Anonymkode: 66842...635

Hva tenker du kan være årsaken til at jeg velger slike menn? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje fordi det man får gratis ikke føles like verdifullt?

Når en partner bare gir små drypp av kjærlighet og anerkjennelse blir den andre sulten og desperat etter bekreftelse. Det fungerer ikke i lengden, for det er ikke noe mer å finne bak den kalde maska. Det er ikke manipulasjon heller. Han bare er sånn.

Skrevet
Isambard skrev (9 minutter siden):

Kanskje fordi det man får gratis ikke føles like verdifullt?

Når en partner bare gir små drypp av kjærlighet og anerkjennelse blir den andre sulten og desperat etter bekreftelse. Det fungerer ikke i lengden, for det er ikke noe mer å finne bak den kalde maska. Det er ikke manipulasjon heller. Han bare er sånn.

Veldig sant. Man tar det man får, vet jo aldri når jeg får det igjen. 

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Bare slutt å velg de? Trenger ikke vite masse om psykologi for å ta de rette valgene 

Anonymkode: fcf27...efa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Veldig sant. Man tar det man får, vet jo aldri når jeg får det igjen. 

Så, istedet for å velge en trygg, snill og god mann velger du alltid de alfahannene som er mørke, mystiske og kalde som ikke eier omsorgsevne?

Da kan du vel egentlig skylde deg selv. Da vet du hva som er feil og hvorfor du opplever det du gjør.

Skrevet
imagineme skrev (1 minutt siden):

Så, istedet for å velge en trygg, snill og god mann velger du alltid de alfahannene som er mørke, mystiske og kalde som ikke eier omsorgsevne?

Da kan du vel egentlig skylde deg selv. Da vet du hva som er feil og hvorfor du opplever det du gjør.

Litt enkelt å si «da kan du skylde deg selv». Det er ingen som starter en relasjon ved å vise de mindre gode sidene, i startfasen er det som regel fint og flott. Så blir ting gradvis mer til syne, i samme takt som man blir mer involvert og forelsket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg trenger alfahanner.

Man kan finne en mann som mestrer alt i livet, er besluttsom og laget av ren integritet og fortsatt få en mann som er empatisk. Du ser etter feil mann. 

Jeg ville sett etter psykolog først, hvis jeg var deg.

Anonymkode: 72afe...823

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt enkelt å si «da kan du skylde deg selv». Det er ingen som starter en relasjon ved å vise de mindre gode sidene, i startfasen er det som regel fint og flott. Så blir ting gradvis mer til syne, i samme takt som man blir mer involvert og forelsket. 

Man merker vel rimelig fort om en fyr er mer opptatt av å snakke om seg selv, få pult fortest mulig og ikke ha et snev av omsorg i kroppen. Men jada, det er mange som setter på seg "en maske" i begynnelsen.

Skrevet

Jeg føler du snakker om noe annet enn forskjeller. 

For jeg blir vel nesten bare sammen med eller tiltrukket av en som har ulike kvaliteter enn meg. 

Det du snakker om, er at dine behov ikke blir møtt, og det går ikke. Du kan jo prøve og si disse til han, men om det vil hjelpe tror jeg ikke. 

Jeg liker menn som er veldig strukturerete, ambissiøse, seriøse men som også kan være tullete. En som har god orden etc.. Men, vi har samme mål her i livet, og vi er enige om å jobbe mot dette, og støtte hverandre. Om vi har samme hobby eller ikke spiller ingen rolle. Der kan vi være helt forskjellige, og mest sannsynlig er vi det. 

Det er kjærnen, som er viktig, altså hva man vil i livet, og sammen, og hvordan man best mulig når de felles målene. 

Jeg er litt vimsete, jeg er litt rotete, sprudlende, og ganske fullt av liv. Jeg har altså litt behov for en mann som kan strukturere meg litt, da slapper jeg så mye bedre av. 

Hadde jeg vært sammen med en som var som meg, ville det jo bare blitt kaos og styr.. Hahah.. Eller så hadde jeg måttet vært mye mere strukturert selv, og det vil jeg ikke. 

Jeg er og blir alltid tiltrukket de mennene som har ganske så full kontroll over alt. De husker på datoer, å har orden i alt, så slipper jeg ;)  Det er gode forskjeller. 

Anonymkode: 1cd10...718

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Er sammen med en ekte Alfa. Han er omsorgsfull, kjærlig, romantisk, lytter, forstår meg, bidrar og støtter når ting er vanskelig, får meg til å le, er et anker og en klippe, min beste venn…vi har rå sex, masse lidenskap og kan snakke om alt! 

Han er ingen dørmatte, har sterke meninger, er en ledertype, har bein i nesa og lar seg ikke manipulere. 

Han er ansvarsfull og han foretrekker å kommunisere og diskutere, inngå kompromisser og finne løsninger fremfor drama, krangling og kjefting.

Endret av WhisperingWind
Skrevet
WhisperingWind skrev (10 minutter siden):

Er sammen med en ekte Alfa. Han er omsorgsfull, kjærlig, romantisk, lytter, forstår meg, bidrar og støtter når ting er vanskelig, får meg til å le, er et anker hoven klippe, min beste venn…vi har rå sex, masse lidenskap og kan snakke om alt! 

Han er ingen dørmatte, har sterke meninger, er en ledertype, har bein i nesa og lar seg ikke manipulere. 

Han er ansvarsfull og han foretrekker å kommunisere og diskutere, inngå kompromisser og finne løsninger fremfor drama, krangling og kjefting.

Ikke sant, man kan finne en alfa man fungerer sammen med. 

Skrevet

Man kan fint være veldig ulike, men viktigere hvordan man har kjemien sammen. Hvordan man utfyller hverandre.  

Hvordan man takler uenighet om oppdragelse, politikk, bilkjøring og blir enige er viktigere enn temaene. 

Hjelper om dama er litt spennende også.. vært sammen med noen kjedelige, og leve i flere år med de hadde vært/ble kjempekjedelig..

Dørgandes kjedelige snille ømme kjærester kan og være drepen. Damene må ha en litt spicy side og, men ikke være klin hakka gale heller. Eller jo. Litt. 

Vær den kjæresten som man drømmer om å ha. 

Ikke glem turer og gode opplevelser sammen! Veldig viktig! Nå mål, sammen. 

En samboer jeg hadde en gang hadde samboeravtale, der var det om krangling, hun forlangte sex minimum X ganger i uka, hva som skjedde ved utroskap (alle dekk på bilen ville bli ødelagt samt bilen ramponert) og klare regler mtp maks vektøkning og å holde seg i form.  Osv. Samt det normale. Lo meg ihjæl, men vi holdt avtalen. Vi var ganske ulike. Hennes røyking som ble dealbreaker. 

Skrevet (endret)

Når det kommer til kjæreste så tror jeg det er helt sentralt å være like på det viktige sånn at det ikke blir ubalansert. Venner er ikke så viktig, men jeg tror det har noe å si om man er varm/kald etc. Jeg kunne aldri ha vært sammen med en som kynisk, kalkulerende, paranoid, kald og for logisk. Da hadde jeg følt at noe manglet i livet mitt. Men folk som er like på det, trives jo med det og får det beste frem i vedkommende. 

Endret av Hoia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...