Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny her, og ikke sikker på om jeg har valgt riktig kategori, men håper det går bra!

Here it goes... For en tid tilbake var vi en gjeng kolleger ute på byen. Blant annet en jeg har vært veldig svak for i nesten 1 år, men det har aldri skjedd noe. 

Vi hadde likevel en fin relasjon, og hang noe sammen på fritiden. Frem til nå. Jeg ble full, og sendte vedkommende et par meldinger som ikke var til å misforstå. Etter dette har h*n unngått meg fullstendig. Jeg har selvsagt bedt om unnskyldning. Jeg forstår vedkommende godt, jeg skammer meg og skulle gjerne ha ting ugjort. Er jo klar over at jeg har vært idiot, og er heller ikke veldig svak for h*n lenger. 

Nå virker det som om relasjonen er ødelagt, og jeg har mistet en venn. Dette plager meg, jeg skulle så gjerne ha bevart vennskapet. 

Er det noe jeg kan eller bør gjøre, eller må jeg bare innse at dette er en tapt sak?

Anonymkode: 2fb50...f1a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tapt sak, enn så lenge. Hvis det går god, du ikke flørter og helst får kjæreste så kanskje. 

Anonymkode: 23b13...2f3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært i akkurat denne situasjonen, bare som mottaker av en slik melding. Det er nesten så jeg tror du er min kollega som skriver (men jeg vet at det ikke er det, fordi denne hendelsen skjedde for mange år siden).

Jeg følte meg veldig utilpass og flau som mottaker av denne meldingen, og for å være ærlig så var det fordi jeg ikke hadde følelser for han som sendte den. Og etter det var nok "vennskapet" ødelagt ja (det var jo i virkeligheten ikke noe vennskap heller, men en ubesvart forelskelse fra en part).

Anonymkode: a1613...8d4

• Liker 2
Skrevet

Var disse meldingene av romantisk/emosjonell eller seksuell karakter? 

Anonymkode: c7329...920

Skrevet

Er du mann eller dame?

Anonymkode: 46762...a1e

Skrevet

han var ikke interessert. du fikk utløp for dine innestengte emosjoner.

dette er en seier for deg personlig, men du trenger ikke drikke for å gjøre slikt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har gjort det samme. Han unngikk meg etterpå fordi han ikke visste hvordan han skulle oppføre seg. Etter hvert som tiden gikk, gikk det over, og alt ble som før. Bare ikke begynn å mase og unnskylde deg ihjel, da skubber du han bare enda mer bort. La det ligge, så ordner det seg nok etterhvert :) Ikke tenk på det mer! 

Anonymkode: 1c888...3ed

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ny her, og ikke sikker på om jeg har valgt riktig kategori, men håper det går bra!

Here it goes... For en tid tilbake var vi en gjeng kolleger ute på byen. Blant annet en jeg har vært veldig svak for i nesten 1 år, men det har aldri skjedd noe. 

Vi hadde likevel en fin relasjon, og hang noe sammen på fritiden. Frem til nå. Jeg ble full, og sendte vedkommende et par meldinger som ikke var til å misforstå. Etter dette har h*n unngått meg fullstendig. Jeg har selvsagt bedt om unnskyldning. Jeg forstår vedkommende godt, jeg skammer meg og skulle gjerne ha ting ugjort. Er jo klar over at jeg har vært idiot, og er heller ikke veldig svak for h*n lenger. 

Nå virker det som om relasjonen er ødelagt, og jeg har mistet en venn. Dette plager meg, jeg skulle så gjerne ha bevart vennskapet. 

Er det noe jeg kan eller bør gjøre, eller må jeg bare innse at dette er en tapt sak?

Anonymkode: 2fb50...f1a

Du kan da ikke være venn med noen du har følelser for. Det sier seg selv at ikke går. Og for din egen del, slutt med fylla. Du er en voksen kvinne. Oppfør deg som en.

Anonymkode: 2dacc...23b

• Liker 2
Skrevet

Anonymiserer (h*n) så mye at det er vanskelig å forstå dynamikken. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ok, så du sendte de meldinger. Du ba om unnskyldning. Nå skal du bare la det ligge. Behandle din kollega fullstendig profesjonelt. Ikke nevn det igjen. Lat som det ikke skjedde. 

Anonymkode: a96e3...355

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du kan da ikke være venn med noen du har følelser for. Det sier seg selv at ikke går. Og for din egen del, slutt med fylla. Du er en voksen kvinne. Oppfør deg som en.

Anonymkode: 2dacc...23b

Man kan da godt være venner om den ene har følelser for den andre… Skal på hotellovernatting samme rom og samme seng, skal gå bare fint, hun vet hva jeg føler og jeg vet hvor jeg har henne, så det går fint an🙂

(ikke mitt forslag, hverken det ene eller andre) Nå ser jeg at det er ganske rart at hun vet om følelsene mine men velger helgetur og overnatting😅

Anonymkode: e0ec1...f51

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man kan da godt være venner om den ene har følelser for den andre… Skal på hotellovernatting samme rom og samme seng, skal gå bare fint, hun vet hva jeg føler og jeg vet hvor jeg har henne, så det går fint an🙂

(ikke mitt forslag, hverken det ene eller andre) Nå ser jeg at det er ganske rart at hun vet om følelsene mine men velger helgetur og overnatting😅

Det går jo ikke fint an. Dynamikken i et vennskap der den ene håper på noe mer, blir jo helt feil 

Anonymkode: 8674e...896

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 23.12):

Vil ikke si det går så veldig fint i ditt tilfelle, du laget jo en tråd om dette på KG og skriver at det er ganske rart av henne. For det er det jo også. Jeg hadde tatt avstand om jeg var henne og ikke interessert, som kollegaen til TS også gjør. Hun der tester deg og er nok litt interessert tilbake.

TS, bare la det ligge, det vil gå over med tiden. 

Jeg har vært i lignende i situasjoner selv, ganske så mange ganger faktisk. Vennskap kan bli ødelagt av den slags, det er litt ukomfortabelt når jeg vet han vil noe annet, jeg kan ikke være meg selv og jeg vil føle jeg kan såre den andre. Å dra på helgetur som over og dele rom er noe man for eksempel bare gjør med platoniske venner og som er direkte slemt å gjøre om du vet den andre ligger der med søte/våte drømmer om å dytte sengene sammen.

Når det er sagt så har jeg mange gode guttekompiser hvor det har startet med at den ene eller andre har vært interessert i noe mer, og så har det gjerne blitt noe avstand, men så har man funnet tilbake til hverandre når de følelsene er borte men man kjenner at vennskapet fremdeles består og er verdt noe.

Det er jo ikke helt uvanlig heller, er hun en pen dame så opplever hun det hele tiden. Men derfor er hun også litt lei av det og vil nok sikkert ha seg frabedt den slags på jobb.

Men ja - det går over.

Anonymkode: 9d627...cef

Skrevet

Det er helt vesentlig å vite kjønnet her, for å forstå dynamikken. Tullinger.

Anonymkode: 406a2...db4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...