Gå til innhold

Utstillingsmiljøet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hva mener dere om utstillingsmiljøet? Hvordan er det rundt din rase?

Jeg har sett på diverse klubbers diskusjonsforum som dette nå og da, og må si jeg er veldig overrasket over hvordan folk behandler hverandre der og slenger dritt hit og dit. Skulle jo tro at det handlet om menneskene selv, mer enn hundene som faktisk stilles. Personlig er jeg ikke noe glad i utstillinger, da jeg mener at en hund er et bruksdyr og skal brukes til sådan annet enn å stå i en utstillingsring for å bli dollet opp med hårspray og børstet og stelt med i flere timer, og vinner ikke den hunden, men en annen så er det slenging med dritt og diverse om den hundeeieren.

Dette ødelegger jo så utrolig mye for rasen, det er mange som ikke gidder å ha en rase på grunn av alt skittsnakket i raseklubben. Jeg mener selv at man ikke skal "frasi" seg en rase på den måten, men det er dessverre sånn det er i mange miljøer.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke utstillinger. Jeg får stadig høre om den ene hunden min at jeg må jo stille henne ut, for hun er så pen etc. Gikk med på en utstilling, og det gikk forsåvidt veldig bra. Tenkte jeg skulle prøve å melde hundene mine på en utstilling til, men da jeg kom dit orket jeg bare ikke. Gikk hjem igjen jeg. Så vannvittig mye dill og dall, og måten de snakker om hunder på. Niks ikke noe for meg. Eiere som doller seg opp, og tenker fargevalg på klær i forhold til hundene, hårspray og pertentelig klipping helt til hunden skal i ringen.

Har vurdert flere ganger å melde meg ut av raseklubben, for det største fokuset i klubben er på utstilling, og hvordan det har gått på de ulike utstillingene.

Skrevet

Dette varierer veldig fra rase til rase.

Men felles for flere raser er at folk er forskjellige, og alle har egne meninger.

Har holdt på i utstillingsmiljø i mange år. Og jeg trives veldig!

Skrevet

er ny i miljøet, på mitt andre år, og har vært på noen utstillinger.

likter det kjempegodt, har ikke merket noe til drittslenging etc.

har "ingen" pelskrav på min rase annet en at hunden bør være ren, så lite dilldall der, og med hvit hund med brune prikker kan jeg ha på meg (nesten) hva som helst.

men så tar vi det som en hobby, og hvis hunden ikke vinner noe (har til nå vært en premieplukker) så er det ikke annet enn utgiftene jeg griner litt på nesen over. morsomt å vinne, men verden går ikke under om vi taper.

men ser at de som driver med avl el, tar det mye mer seriøst, og kan også komme med kommentarer, men har som sagt ikke lagt merke til ordentlig drittslenging.

nå tilhører jeg oppe i nordnorge, kanskje det er annerledes lengre sør? flere oppdrettere, flere utstillinger, mer konkurranse om oppmerksomheten og flere som tar det (altfor) seriøst?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...