Ingebjørg Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Noen som har vært på Kreta i slutten av oktober og kan dele litt erfaringer rundt vær, bading og sånn?? Kan ta to uker ferie i høst, og har funnet et fint hotell på Kreta. Men vi trenger varme og bad, for har med en 4-åring.
enkefru Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 (endret) Det holder seg lenge varmt i vannet, og er som regel på sitt beste sent på høsten, men... har selv aldri vært der senere enn i høstferien (primo oktober) og det kan fort være litt rufsete vær, komme en skur eller to og en må ha på cardigan eller lett jakke om kvelden. Det er veldig variert vær da. Sørsiden er nok absolutt best værmessig på den tiden. Mange steder som stenger ned etter høstferien også (restauranter, attraksjoner) Endret 6. februar 2024 av Fjugur 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Det kan være litt sent, ville valgt Kypros istedenfor. Anonymkode: e2190...f9f 2
Pawn Hearts Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har ikke erfaring fra Kreta, men fra Rodos hvor klimaet jo er temmelig likt. Temperaturen er som en middels norsk sommer, 23-24 grader på dagtid (og omtrent det samme i vannet). Man må regne med litt regn og kanskje noen heftige tordenbyger. Som Fjugur nevnte, er det mye som stenger om høsten, men det er ikke bare en ulempe, for de restaurantene som holder åpent om vinteren, er dem grekerne selv går på. Det er heller ikke noe minus at det er færre turister. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Her kan du få svar fra de som har opplevd hetebølge og ubehagelige temperaturer for barn, de som har hatt perfekt vær, og de som har opplevd skyer, regn, vind og temperaturer godt under 20 grader. Været er ikke stabilt der når det nærmer seg vinter. Anonymkode: 6e3cb...a19 1
Splittbinders Skrevet 6. februar 2024 #6 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har vært på Kreta flere ganger i høstferien, og også da kan man risikere noen dager med regn og vind. Og sannsynligheten for dette øker nok bare utover mot slutten av oktober, Du kan være heldig å ha fine sommerdager gjennom hele ferien, og du kan ha uflaks med nesten bare regn. Altså er det ustabilt, så vil du ha garantert sol og sommervarme er det for sent tror jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #8 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har vært på Kreta i September, det var litt for kjølig for min smak. Anonymkode: cabd4...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 Det er kanskje litt risikabelt i slutten av oktober🤔 Anonymkode: cb824...3c7 1
myMa Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 Har vært på kreta og Rhodos i begynnelsen av oktober og mallorca i slutten av september. Det er ca som en fin norsk sommer. Man kan være uheldig og få regn og vind. På mallorca fikk vi skikkelig tordenvær og regn ett par dager. 1
Kjetil E Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 Ingebjørg skrev (6 timer siden): Noen som har vært på Kreta i slutten av oktober og kan dele litt erfaringer rundt vær, bading og sånn?? Kan ta to uker ferie i høst, og har funnet et fint hotell på Kreta. Men vi trenger varme og bad, for har med en 4-åring. Rett nok en del lenger vest i Middelhavet. Men jeg var på cruise i vestlige Middelhavet siste uken i oktober i fjor. Og da stod jeg på 1900 meters høyde på Etna, og hadde kun på meg t-skjorte og kortbukse. Veldig varmt og godt. Kreta er vel og en del lenger syd enn Sicilia. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå