Gå til innhold

Hva skal til for at banken sier opp ditt kundeforhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en familie i borettslaget som bare åpner posten og kaster den i bøtta ved siden av postkassene som er ment til reklame man ikke ønsker. Det er en familie med store økonomiske problemer, uten at jeg vet spesifikt hva det går ut på.
Her om dagen så jeg det lå et brev i fellesbøtta om at dnb hadde sagt opp et kundeforhold til en av dem og jeg har aldri vært borti noe sånt, så jeg ble nyskjerrig. Hva må egentlig til for at det skjer?

Kan legge til at det også har lagt brev om utkastelse av leilighet, inkassovarsler, inndragning av både bil og parkering osv.

Anonymkode: 723da...963

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har en familie i borettslaget som bare åpner posten og kaster den i bøtta ved siden av postkassene som er ment til reklame man ikke ønsker. Det er en familie med store økonomiske problemer, uten at jeg vet spesifikt hva det går ut på.
Her om dagen så jeg det lå et brev i fellesbøtta om at dnb hadde sagt opp et kundeforhold til en av dem og jeg har aldri vært borti noe sånt, så jeg ble nyskjerrig. Hva må egentlig til for at det skjer?

Kan legge til at det også har lagt brev om utkastelse av leilighet, inkassovarsler, inndragning av både bil og parkering osv.

Sannsynligvis et kredittforhold, kort eller lån. Altså avtalen er oppsagt og gått til innkreving.

Anonymkode: cffeb...d2c

Skrevet

DNB har sagt opp mitt kundeforhold fordi jeg aldri logget inn for å besvare de standardspørsmålene om hvitvasking etc. som man får med jevne mellomrom. Hadde en konti der med 73 øre eller noe som jeg egentlig bare har glemt å avslutte. Har alle konti i andre banker.

Anonymkode: fbc64...531

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Har en ikke svart på de hvitvasking spørsmålene er i hvertfall DnB raske til å si opp, samme med at å ikke vist gyldig pass, så er DnB rask med å si opp konto. 

Så her så prøvde vi å hjelpe sønnen. Han hadde 1 konto på DnB som besteforeldre hadde åpnet, en konto vi ikke hadde tenkt på i det hele tatt. Da han fylte 18 fikk han brev at konto ville bli avsluttet. Vi prøvd å føre over til det han hadde som dagligbank men gikk ikke. Måtte vise pass osv, de  måtte de påstod skulle fungere fungerte ikke. Til slutt måtte den banken gutten brukte hjelpe til å få det fikset. 

DnB er en bank en bør ungå for alt, helt håpløs på kundebehandling og fins faen meg ikke en filial en kan få hjelp i mange tilfeller. Vi må nå kjøre over 2 timer til nærmeste

Skrevet

Skjønner godt at DnB sier opp vanskelige kunder som ikke vil legitimere seg og svare på hvitvaskingsspørsmål. De er pålagt av internasjonale lover, og får 50’000 i døgnbot fordi kunder ikke gjør det. Så synes det er helt greit at DnB sier opp, kundene har jo tross alt hatt noen år på seg nå

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor snoker du i andres post?

Anonymkode: cbc57...2d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Skjønner godt at DnB sier opp vanskelige kunder som ikke vil legitimere seg og svare på hvitvaskingsspørsmål. De er pålagt av internasjonale lover, og får 50’000 i døgnbot fordi kunder ikke gjør det. Så synes det er helt greit at DnB sier opp, kundene har jo tross alt hatt noen år på seg nå

Selv fant jeg brevet fra DNB om oppsigelse etter å etter beste evne ha legitimert meg og trodd at alt var i orden 5 dager før de ville avslutte det 42 årige kundeforholdet mitt, men de mente (uten å i mellomtiden si ett ord om dette) at dette ikke var tilstrekkelig da jeg måtte sende inn to bilder av passet, og gjentatte forsøk på å komme inn i nettbanken denne dagen og sende ny dokumentasjon var ikke mulig fordi DNB som vanlig hadde problemer med nettsiden.

Så vennligst ikke snakk om hvem som er vanskelig her ...

Anonymkode: f3b76...6e3

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor snoker du i andres post?

Anonymkode: cbc57...2d1

Det lå der for alles skue, tviler på jeg var den eneste.

Jeg kan aldri huske å ha fått spørsmål om hvitvasking, er dette vanlig prosedyre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det lå der for alles skue, tviler på jeg var den eneste.

Jeg kan aldri huske å ha fått spørsmål om hvitvasking, er dette vanlig prosedyre?

Det har du garantert fått, og mest sannsynlig svart på for ellers hadde kontoene dine blitt oppsagt.

Anonymkode: 8485b...91d

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

Ikke alle som skjønner / vet hva hvitvasking er engang. Jeg aner ikke hva det er …

• Liker 1
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (15 minutter siden):

Ikke alle som skjønner / vet hva hvitvasking er engang. Jeg aner ikke hva det er …

Det trengs ikke mer enn et google søk for å finne ut av hva det betyr

Anonymkode: c5255...895

• Liker 1
Gjest Jentamedtekopp
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (18 minutter siden):

Aller vet hva det er. 

Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (18 minutter siden):

Hvitvasking og Økokrim - slik dette fungerer i praksis - vil si at den 87-årige bestemoren får avsluttet kontoen sin fordi hun ikke klarer å legitimere seg, mens radarparet Solberg/Finnes er uskyldige som barn.

Skrevet
16 minutter siden, Samfunnsengasjert said:

Det handler nok primært om at det er en enkel måte å plassere bevisbyrden. Med slike skjemaer kan banken si at kunden løy, fremfor å bli stilt helt ansvarlig for kundens handlinger. 
Og internasjonale finansielle forskrifter krever at banker veit hvem kunder er, at det er reelle kunder og at de ideelt sett ikke driver med økonomisk kriminalitet. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvitvasking og Økokrim - slik dette fungerer i praksis - vil si at den 87-årige bestemoren får avsluttet kontoen sin fordi hun ikke klarer å legitimere seg, mens radarparet Solberg/Finnes er uskyldige som barn.

Hadde i det minste Finnes vært en rik mann så hadde det vært noe i den påstanden. Men enten er han den dummeste kriminelle finansakrobaten som finnes (hihi), eller så har han ikke utnyttet posisjonen sin. 

Og angående den 87 år gamle bestemora som har ligget for døden nå i 6-7 år: det begynner vel å bli på tide at den gamle dama dør? Det har vært snakk om krav om legitimering i en liten evighet, ihvertfall 5-6 år. Det må være teoretisk mulig å snakke med banken, få en passtime og lage et pass? 

Endret av newman01
  • Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke problemet med Dnb og at de skal være så vanskelige. Riktignok er de ikke blant de billigste bankene, men personlig har jeg hatt et kundeforhold til de i over 20 år og alltid opplevd å få den hjelpen jeg trenger via kundeservice.

Jeg har henvendt meg 2 ganger vedr. renta i det siste og begge ganger fått satt den ned. Fikk utrolig god hjelp ifm med samlivsbrudd og lånet i en periode ble misligholdt. Pga årsaker jeg selv ikke rådet over, kom jeg i dypt økonomisk uføre, men fikk kjempegod hjelp, de utviste stor fleksibilitet og gjorde at jeg til slutt klarte å få orden på økonomi og klarte å beholde huset.

Jeg har blitt guidet igjennom problemer med bankid ved bytte av telefon, jeg har fått overført penger muntlig via telefon når jeg ikke har kommet inn i banken selv. De ordnet med bankkonto til mitt barn, uten at jeg måtte involvere en vanskelig forelder som saboterte prosessen. Alt i alt, så er jeg superfornøyd med Dnb på alle måter, unntatt deres betingelser. 

Men jeg hadde ikke fått samme lån og fleksibilitet ved et evt. bankbytte, derfor har jeg beholdt mitt kundeforhold. 

Anonymkode: a1f29...965

• Liker 3
Skrevet
newman01 skrev (3 minutter siden):

Det handler nok primært om at det er en enkel måte å plassere bevisbyrden. Med slike skjemaer kan banken si at kunden løy, fremfor å bli stilt helt ansvarlig for kundens handlinger. 
Og internasjonale finansielle forskrifter krever at banker veit hvem kunder er, at det er reelle kunder og at de ideelt sett ikke driver med økonomisk kriminalitet. 

En smule ironisk når det er en kjent sak at det er blant folk i maktposisjoner eller med mye penger at det foregår mest snusk, men det er nå andre lover for stortingsrepresentanter og dødelige folk som går på NAV.

newman01 skrev (3 minutter siden):

Hadde i det minste Finnes vært en rik mann så hadde det vært noe i den påstanden. Men enten er han den dummeste kriminelle finansakrobaten som finnes (hihi), eller så har han ikke utnyttet posisjonen sin. 

Man trenger ikke å ha stjålet for store summer for likevel å være en butikktyv; at han ikke har tjent store summer på dette, gjør at Norge er litt bedre enn diverse afrikanske land der korrupsjon følger makt, men bare litt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

En smule ironisk når det er en kjent sak at det er blant folk i maktposisjoner eller med mye penger at det foregår mest snusk, men det er nå andre lover for stortingsrepresentanter og dødelige folk som går på NAV.

Man trenger ikke å ha stjålet for store summer for likevel å være en butikktyv; at han ikke har tjent store summer på dette, gjør at Norge er litt bedre enn diverse afrikanske land der korrupsjon følger makt, men bare litt.

Om man mistenkes for å handle på innsideinformasjon og det ikke resulterer i profitt har man vel egentlig ikke handlet med nyttig innsideinformasjon ? Blir litt som Lotto. Om noen sier hva tallene blir, og det viser seg å være feil tall, har noen da egentlig jukset? 

Skrevet
newman01 skrev (1 minutt siden):

Om man mistenkes for å handle på innsideinformasjon og det ikke resulterer i profitt har man vel egentlig ikke handlet med nyttig innsideinformasjon ? Blir litt som Lotto. Om noen sier hva tallene blir, og det viser seg å være feil tall, har noen da egentlig jukset? 

Om jeg hadde hatt tilgang til hemmeligstemplet informasjon, og sneket meg til å lese dette klokken 2 om natten, men rotet med tallene slik at jeg husket feil uten å ha tjent noe på informasjonen - hadde jeg gjort noe galt, eller ikke ...?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Norge er et av verdens minst korrupte land, så vi er mer enn bare litt bedre enn de gjennomkorrupte landene i Afrika

Anonymkode: c5255...895

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...