AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Vår frøken startet i barnehagen i desember. Siden nyttår har vi vært forkjølet 3 ganger, og for å toppe det hele har hun smittet meg med øyekatarr nå MENS jeg er sause forkjølet. Jeg føler at jeg hangler hele tiden, blir lite produktiv på jobb, og jeg prøver å ha så god hygiene jeg kan, men det er ikke så lett når ungen helst vil være oppå meg når hun er pjusk og hoster meg i fjeset 😣 er det sånn det blir fremover? Håper det roer seg etter hvert altså 🙈 Anonymkode: 5c72d...e1f 1
BeeKind Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Jobbet i barnehage i en periode, jeg var syk hele tiden 😅 i tillegg er det vel høysesong for slikt nå? 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Det blir bedre❤️ Anonymkode: 2c7dd...b40
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 Smitte spredde seg fort i gamle dager også, men det var fordi folk bodde trangere. Vi fikk større hus som ga bakterier og virus dårligere kår. Så da gjenskaper vi trangboddheten ved å trøkke små og store inn i barnehager, skoler og arbeidsplasser. Yay! Anonymkode: f4cd9...094 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Ja, helt normalt. Anonymkode: b331d...fe4
enkefru Skrevet 6. februar 2024 #6 Skrevet 6. februar 2024 I perioder (særlig første året) er det helt normalt 4
Mt3 Skrevet 6. februar 2024 #7 Skrevet 6. februar 2024 Helt normalt når barnet nettopp har startet i barnehagen, møter jo mange nye barn fra ulike familier (som da har ulike bakterie- og viruskulturer rundt seg) En herdes litt etter hvert, og da blir det lenger imellom hver gang kroppen faktisk slås ut av bakterier og virus. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #8 Skrevet 6. februar 2024 Godt å se at det vil bedres, vi har jo vært heldige med særdeles lite sykdom så langt, så da får vi vel igjen for det nå 🙈 Anonymkode: 5c72d...e1f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 Ja, dessverre. Vi har en toåring og sykdom har gått på rundgang i familien siden jul. Ikke alle har vært syke samtidig, heldigvis. I januar har han vært hjemme i mer enn en uke grunnet vannkopper. Omgangssyke runde nummer 2 nå. Huff. Anonymkode: 4c90e...083
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 Sånn er det ja, vi hadde skikkelig forkjølelse desember, ny forkjølelse medio januar, nå omgangssyke med feber. Ti sykt barn dager på to unger er en vits. Anonymkode: b989b...3b2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 Vintersesongen er virkelig helt pyton. Jeg er helt ekstremt opptatt av hygienen når det er sykdom i hus, eller når vi vet det går i bhg. Men det hjelper jo ikke! Så kan like gjerne drite i alt og ta imot alt av sykdom. To runder omgangssyke på 1,5 mnd f.eks. This too shall pass 😭 Anonymkode: 697af...47b
Vera Vinge Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 Helt vanlig i oppstarten, dvs første høst/vinter-sesongen, men det blir bedre. Hold ut!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 Begynte å bedre seg siste året i barnehagen Anonymkode: 80c58...1f1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 Jeg flyttet sammen med kjæresten min som er pedleder. Og seriøst det første halve året så fikk jeg faen meg alt som gikk i barnehagen. Vi har ikke barn selv og min kjære dusjer alltid med en gang han er hjemme fra jobb. så helt normal! Anonymkode: 951e2...d4a
kjærring Skrevet 6. februar 2024 #15 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vår frøken startet i barnehagen i desember. Siden nyttår har vi vært forkjølet 3 ganger, og for å toppe det hele har hun smittet meg med øyekatarr nå MENS jeg er sause forkjølet. Jeg føler at jeg hangler hele tiden, blir lite produktiv på jobb, og jeg prøver å ha så god hygiene jeg kan, men det er ikke så lett når ungen helst vil være oppå meg når hun er pjusk og hoster meg i fjeset 😣 er det sånn det blir fremover? Håper det roer seg etter hvert altså 🙈 Anonymkode: 5c72d...e1f Helt normalt. Jentungen her hadde 90 sykepenger fra august til desember det første halvåret. Forkjølelse på Forkjølelse, barnesykdom, deretter rs virus , Forkjølelse, 3 Barnesykdommer som overlapper i hverandre på 2 uker. Deretter korona. X antall turer til lege X antall turer til legevakt X antall telefoner til legevakt. Søvnløse netter og det som holdt meg gående var snus og redbull. Hun hadde feber som jeg ikke klarte å kontrollere og hun kunne ikke få neurofen pga vekt. Dårlig pust og dårlig metning. Har enda stående avtale med barnelege Men det blir bedre
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #16 Skrevet 6. februar 2024 I perioder er det helt ekstremt! Var veldig mye da barna begynte i bhg. Var rolig med «normal» sykdom i rundt ett år. Nå etter nyttår har vi hatt spysyke og diare 3 ganger (alle i huset har hatt tre runder hver), og nå kjenner jeg godt i halsen at det er noe på gang + ene barnet er ganske hås. noen andre som gleder seg til vår? Anonymkode: a80ac...449
Ulrikke Skrevet 6. februar 2024 #17 Skrevet 6. februar 2024 Første året hun begynte i bhg her var det kryss i taket om hun var i bhg i to uker i strekk. Det skjedde omtrent aldri. Det var MYE feber det første året, kombinert med en del omgangssyker og andre ting. Det blir bedre! Men det er pyton mens det står på!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #18 Skrevet 6. februar 2024 Desverre normalt. Vi har siden nyttår hatt covid, omgangssyke og nå enellerannnen forkjølelse med feber. Og hele familien blir syke hver gang.. Anonymkode: b68af...7bb
Irja Skrevet 6. februar 2024 #19 Skrevet 6. februar 2024 Helt normalt. Den første vinteren i barnehagen er tøff.. Det blir bedre!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #20 Skrevet 6. februar 2024 Vår gutt startet i barnehagen i august. Han ble litt småforkjøla gjennom høsten, men var mest dårlig på helg, så hadde ikke behov for sykt barn dager før nå i februar utrolig nok. I desember hadde vi corona, omgangssyke, forkjølelse. Så var det ny forkjølelse i januar og nå ny forkjølelse i februar 🙃 Selv om ungene vasker hendene i barnehagen, så spiller det ingen rolle. Alle tar på kranen, alle tar nedi vasken osv. Er vel mer for å vaske av åpenbar skitt + låre dem vanen. Men det hadde hjulpet om barnehagen hadde brukt ti min hver dag på å sprite servanten og dørhåndtak feks, men det gjøres kun ved omgangssyke…….. Anonymkode: e5c9b...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå