AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Min samboer gjennom flere år har en jobb hvor han til tider er mye på reise, han kan typisk ha mellom 3-10 reisedøgn i måneden. På hver reise så er han typisk på en eller flere jobbmiddager med kolleger eller kunder. Hyppigheten på jobbmiddagene tilsier altså at han er på en slik middag med kolleger/kunder en gang eller flere ganger per uke, med påfølgende overnatting på hotell. Under slike jobbmiddager så skrur han av lyden på telefonen slik at han er utilgjengelig. Han sjekker ikke tlf sin underveis i måltidet, og heller ikke før han er tilbake på hotellet. Disse middagene kan vare i typisk 3-4 timer eller lengre, sjelden kortere. Jeg har snakket med han om at dette gjør meg usikker. Spesielt når han er i jobbmiddager med kolleger, har jeg spurt han om han ikke kan være tilgjengelig for meg dersom jeg lurer på noe eller bare vil høre fra han. Når han er i middag med kunder, forstår jeg at det ikke passer å være på telefon. Det er ikke sånn at jeg driver og kontakter han i tide og utide, men jeg kan feks sende han en snap om hva jeg driver med eller lignende. Det at han ikke svarer gjør meg usikker. Det er ikke sånn at jeg forventer lange meldinger fra han, men det er det at han er så komplett utilgjengelig som gjør meg usikker. Jeg føler at dersom huset hadde brent ned, så ville jeg ikke fått tak i han liksom. Er jeg helt urimelig som synes dette? Eller er det han som er på viddene her? Jeg lurer på litt på hva han egentlig driver med under alle disse jobbmiddagene og hvorfor det tilsynelatende er så viktig for han å ikke bli forstyrret. Er det noe muffens (utroskap) her, eller er det jeg som må roe meg kraftig ned? Anonymkode: bdd06...cdc 1
imagineme Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Ja, jeg synes det er urimelig at han skal måtte ha lyd på telefonen under jobbrelaterte middager i regi av arbeidsgiver hvis det ikke er en veldig god grunn for at han skal ha det på. Det at du er usikker er ikke en god grunn. 10
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Det er ganske uhøflig å sitte på telefonen i en jobbmiddag, også med kolleger. Men om du kjenner på dårlig magefølelse generelt, så ville jeg vært obs på andre tegn som kan tyde på at han gjør noe han ikke skal. Det er jo også feks mulig at han går på toalettet i noen minutter og oppdaterer deg. Men da må han jo være typen til å synes sånt er greit og like selv å holde kontakt. Jeg hadde ikke hatt problemer med å betrygge min partner sånn - så lenge det ikke ble et mas hele tiden, og jeg ikke ble mistenkt for noe uten god grunn for mistanke. Folk er veldig forskjellige når det gjelder behov for å oppdatere den andre. Ville lagt det frem som at du har et behov for det utifra hvem du er, uten å få han til å føle seg mistenkeliggjort. Det er veldig slitsomt å leve et liv med en person som er sjalu uten grunn. Anonymkode: a230d...0b7 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 Hmm, hadde jeg vært deg hadde jeg faktisk etterforsket. Dratt til samme sted, land/hotell osv tatt på parykk osv og sjekket det opp før jeg hadde tatt opp temaet om utroskap. Jeg skjønner at du mistenker det, man leser jo daglig om slik på vg, og div utro hoteller osv. det var senest en artikkel i går😟 Anonymkode: e58c6...6e3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ganske uhøflig å sitte på telefonen i en jobbmiddag, også med kolleger. Men om du kjenner på dårlig magefølelse generelt, så ville jeg vært obs på andre tegn som kan tyde på at han gjør noe han ikke skal. Det er jo også feks mulig at han går på toalettet i noen minutter og oppdaterer deg. Men da må han jo være typen til å synes sånt er greit og like selv å holde kontakt. Jeg hadde ikke hatt problemer med å betrygge min partner sånn - så lenge det ikke ble et mas hele tiden, og jeg ikke ble mistenkt for noe uten god grunn for mistanke. Folk er veldig forskjellige når det gjelder behov for å oppdatere den andre. Ville lagt det frem som at du har et behov for det utifra hvem du er, uten å få han til å føle seg mistenkeliggjort. Det er veldig slitsomt å leve et liv med en person som er sjalu uten grunn. Anonymkode: a230d...0b7 Jeg er helt enig i at det er uhøflig, og det er selvsagt ikke sånn at jeg forventer at jeg skal ringe han under middagen, eller at han skal sitte og tekste med meg. For å være helt ærlig, hadde det vært helt fint om han bare betrygget meg under middagen mens han gikk på do eller lignende. Det høres sikkert ut som jeg er sjalu, og på en måte er jeg jo det. Håper det er forståelig når han tross alt er på jobbmiddag opptil tre ganger i uka i de mest travle ukene. Og når i tillegg jeg får høre at det for å sikre "sosialt" på jobben. Det er jo også et element her i at jeg blir såret av at han til stadighet velger det sosiale på jobben, når han da nødvendigvis velger meg og familielivet vårt bort samtidig. Selv om tre ganger i uka er sjeldnere enn en gang i uka. Det er likevel mye, synes jeg. Anonymkode: bdd06...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #7 Skrevet 6. februar 2024 Du må ha deg en real prat med kjæresten din. Jeg synes du ber om ytterst for mye om han skal ta tiden til å tekste deg under en JOBBMIDDAG. Om det er slik at du er så usikker og sjalu, må dere finne andre måter å trygge deg på. Du er den som må jobbe mest. Det kan også være slik at du ikke passer til å være med ett menneske som har en jobb som krever reise og jobbmiddager. Det er mange millioner av fisker i havet... Anonymkode: 8c50e...24a 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #8 Skrevet 6. februar 2024 Min mann reiser en del i jobben og har kundemiddager, og jeg finnes ikke sjalu. Men jeg forventer like vel at han er tilgjengelig. Hva hvis noe skulle skje? 2 ganger har vi faktisk opplevd kriser i familien, hvor det var viktig at han fikk beskjed med en gang. Han har derfor en smartklokke, hvor han diskret kan sjekke meldinger. Og så kan han unnskylde seg å gå på do og kontakte meg. Jeg synes virkelig ikke det er for mye å be om. Men TS, hvis du er usikker, så er det en magefølelse der. Den skal du lytte til! Jeg er som sagt ikke sjalu, men det er jo fordi mannen min er løsningsorientert og ønsker å trygge meg. Hadde han derimot gjort dette vanskelig, så hadde alarmklokkene ringt... Anonymkode: 24bd0...4a8 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du må ha deg en real prat med kjæresten din. Jeg synes du ber om ytterst for mye om han skal ta tiden til å tekste deg under en JOBBMIDDAG. Om det er slik at du er så usikker og sjalu, må dere finne andre måter å trygge deg på. Du er den som må jobbe mest. Det kan også være slik at du ikke passer til å være med ett menneske som har en jobb som krever reise og jobbmiddager. Det er mange millioner av fisker i havet... Anonymkode: 8c50e...24a Egentlig er det gode nyheter at ingen her tydeligvis tror han er utro. Det er bedre for meg å leve med at jeg potensielt overreagerer, enn at han er utro. Anonymkode: bdd06...cdc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er helt enig i at det er uhøflig, og det er selvsagt ikke sånn at jeg forventer at jeg skal ringe han under middagen, eller at han skal sitte og tekste med meg. For å være helt ærlig, hadde det vært helt fint om han bare betrygget meg under middagen mens han gikk på do eller lignende. Det høres sikkert ut som jeg er sjalu, og på en måte er jeg jo det. Håper det er forståelig når han tross alt er på jobbmiddag opptil tre ganger i uka i de mest travle ukene. Og når i tillegg jeg får høre at det for å sikre "sosialt" på jobben. Det er jo også et element her i at jeg blir såret av at han til stadighet velger det sosiale på jobben, når han da nødvendigvis velger meg og familielivet vårt bort samtidig. Selv om tre ganger i uka er sjeldnere enn en gang i uka. Det er likevel mye, synes jeg. Anonymkode: bdd06...cdc Gir han deg nok på hjemmebane, da? Jeg tenker at dersom du ikke har noen spesiell feeling på at han er utro, så er det mest at du savner noe annet fra han når han er der. Hadde du følt deg 100% trygg på han og han hadde dekket dine behov når han var hjemme, så hadde du nok ikke følt så mye på det? Noen er jo selvsagt mer selvstendig også da, og liker alenetid mer enn andre. Når det er sagt hadde jeg heller ikke likt en samboer som var så mye ute. Jeg har derfor veldig bevisst valgt samboer basert på at han er mye hjemme, ikke har behov for å dra ut og drikke/feste/generelt stort sosialt behov utenom meg. Handler ikke om kontroll, men om interesser ift hva man bruker fritiden sin på. Jobbmiddag utenom arbeidstid er jo egentlig fritid. Anonymkode: a230d...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Min mann reiser en del i jobben og har kundemiddager, og jeg finnes ikke sjalu. Men jeg forventer like vel at han er tilgjengelig. Hva hvis noe skulle skje? 2 ganger har vi faktisk opplevd kriser i familien, hvor det var viktig at han fikk beskjed med en gang. Han har derfor en smartklokke, hvor han diskret kan sjekke meldinger. Og så kan han unnskylde seg å gå på do og kontakte meg. Jeg synes virkelig ikke det er for mye å be om. Men TS, hvis du er usikker, så er det en magefølelse der. Den skal du lytte til! Jeg er som sagt ikke sjalu, men det er jo fordi mannen min er løsningsorientert og ønsker å trygge meg. Hadde han derimot gjort dette vanskelig, så hadde alarmklokkene ringt... Anonymkode: 24bd0...4a8 Takk for ærlig tilbakemelding fra en i samme båt. Jeg er ikke egentlig sjalu, det er ikke sånn at jeg EGENTLIG tror han er på middag med en annen dame. Men jeg synes det stikker i magen når han gjør det som du sier, supervanskelig å kontakte han under slike middager. Altså at seriøst, huset kunne brent ned eller jeg hadde havnet på sykehus, og jeg hadde ikke fått tak i han før middagen var ferdig. Jeg mener dette går litt begge veier- dersom jeg skal stole på at han er ærlig med meg og faktisk er i en jobbmiddag, så må jeg kunne be om at han stoler på meg tilbake, ved å faktisk stole på at jeg ikke kontakter han i tide og utide for småting eller forventer svar i løpet av to minutter. Men at jeg må ha den tryggeheten i at hvis noe faktisk skjer- ja, så kan jeg få tak i han. Han må også kunne stole på at jeg ikke misbruker den "muligheten". For det gjør jeg ikke. Anonymkode: bdd06...cdc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Gir han deg nok på hjemmebane, da? Jeg tenker at dersom du ikke har noen spesiell feeling på at han er utro, så er det mest at du savner noe annet fra han når han er der. Hadde du følt deg 100% trygg på han og han hadde dekket dine behov når han var hjemme, så hadde du nok ikke følt så mye på det? Noen er jo selvsagt mer selvstendig også da, og liker alenetid mer enn andre. Når det er sagt hadde jeg heller ikke likt en samboer som var så mye ute. Jeg har derfor veldig bevisst valgt samboer basert på at han er mye hjemme, ikke har behov for å dra ut og drikke/feste/generelt stort sosialt behov utenom meg. Handler ikke om kontroll, men om interesser ift hva man bruker fritiden sin på. Jobbmiddag utenom arbeidstid er jo egentlig fritid. Anonymkode: a230d...0b7 Nei, han jobber veldig mye ellers også. Gjerne overtid flere ganger i uka. Han kan gjerne planlegge hele uka uten at jeg er med i ligningen. Og ja- stadige jobbmiddager utenom arbeidstid er faktisk fritid. Han får ikke betalt for den tiden. Jeg får ikke "betalt" for den tiden heller. Anonymkode: bdd06...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hmm, hadde jeg vært deg hadde jeg faktisk etterforsket. Dratt til samme sted, land/hotell osv tatt på parykk osv og sjekket det opp før jeg hadde tatt opp temaet om utroskap. Jeg skjønner at du mistenker det, man leser jo daglig om slik på vg, og div utro hoteller osv. det var senest en artikkel i går😟 Anonymkode: e58c6...6e3 Lettere å leie inn deg vel. Anonymkode: 8a923...1b7 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for ærlig tilbakemelding fra en i samme båt. Jeg er ikke egentlig sjalu, det er ikke sånn at jeg EGENTLIG tror han er på middag med en annen dame. Men jeg synes det stikker i magen når han gjør det som du sier, supervanskelig å kontakte han under slike middager. Altså at seriøst, huset kunne brent ned eller jeg hadde havnet på sykehus, og jeg hadde ikke fått tak i han før middagen var ferdig. Jeg mener dette går litt begge veier- dersom jeg skal stole på at han er ærlig med meg og faktisk er i en jobbmiddag, så må jeg kunne be om at han stoler på meg tilbake, ved å faktisk stole på at jeg ikke kontakter han i tide og utide for småting eller forventer svar i løpet av to minutter. Men at jeg må ha den tryggeheten i at hvis noe faktisk skjer- ja, så kan jeg få tak i han. Han må også kunne stole på at jeg ikke misbruker den "muligheten". For det gjør jeg ikke. Anonymkode: bdd06...cdc Nettopp! Dette er helt urimelig av han. Hvis han synes det er slitsomt at telefonen plinger (det kan jo være flere enn deg som ringer), så får han enten sette den på ikke forstyrr-modus for alle andre enn deg, eller så må han ha den på lydløs med mulighet for å sjekke hvem som ringer. Det går ikke an at kone/samboer ikke kan kontakte han i kriser. Jeg tror faktisk alle kundene hadde forståttt det hvis han unnskyldte seg og sa at "kona ringer, hun ringer kun i kriser, så denne må jeg ta" Anonymkode: 24bd0...4a8 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #15 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, han jobber veldig mye ellers også. Gjerne overtid flere ganger i uka. Han kan gjerne planlegge hele uka uten at jeg er med i ligningen. Og ja- stadige jobbmiddager utenom arbeidstid er faktisk fritid. Han får ikke betalt for den tiden. Jeg får ikke "betalt" for den tiden heller. Anonymkode: bdd06...cdc Har du også jobbmiddager eller syns du du burde få betalt for hans? Anonymkode: 8a923...1b7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #16 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, han jobber veldig mye ellers også. Gjerne overtid flere ganger i uka. Han kan gjerne planlegge hele uka uten at jeg er med i ligningen. Og ja- stadige jobbmiddager utenom arbeidstid er faktisk fritid. Han får ikke betalt for den tiden. Jeg får ikke "betalt" for den tiden heller. Anonymkode: bdd06...cdc Jeg synes du skal ta en vurdering på om du vil være sammen med noen som prioriterer jobb foran deg. Jeg datet en arbeidsnarkoman, aldri igjen. Og jeg gjorde det slutt pga hans prioriteringer. Har dere barn sammen? Hvis ikke ville jeg tenkt meg godt om jeg egentlig et fornøyd med et slikt forhold du har nå. Anonymkode: a230d...0b7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #17 Skrevet 6. februar 2024 Noe sier meg at dersom han gjør seg tilgjengelig så vil du kontakte han langt oftere enn hver gang huset brenner. Jeg tror ikke det handler om tilgjengelighet i kriser for din del. Jeg tror det handler utelukkende om sjalusi og å kunne kontrollere at han ikke er utro. Sjalusi og kontrollerende atferd er sykt usjarmerende. Just sayin..... Anonymkode: 4e180...0c0 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #18 Skrevet 6. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Har du også jobbmiddager eller syns du du burde få betalt for hans? Anonymkode: 8a923...1b7 Jeg skjønner ikke spørsmålet? Han får ikke betalt for den tiden han bruker i jobbmiddager (annet enn pleie av karriere), hvorfor skal jeg betale (med min tapte tid med han) i at han skal være i stadige jobbmiddager? Anonymkode: bdd06...cdc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #19 Skrevet 6. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg synes du skal ta en vurdering på om du vil være sammen med noen som prioriterer jobb foran deg. Jeg datet en arbeidsnarkoman, aldri igjen. Og jeg gjorde det slutt pga hans prioriteringer. Har dere barn sammen? Hvis ikke ville jeg tenkt meg godt om jeg egentlig et fornøyd med et slikt forhold du har nå. Anonymkode: a230d...0b7 Nei, vi har ikke felles barn, men dine og mine barn. Anonymkode: bdd06...cdc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #20 Skrevet 6. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Noe sier meg at dersom han gjør seg tilgjengelig så vil du kontakte han langt oftere enn hver gang huset brenner. Jeg tror ikke det handler om tilgjengelighet i kriser for din del. Jeg tror det handler utelukkende om sjalusi og å kunne kontrollere at han ikke er utro. Sjalusi og kontrollerende atferd er sykt usjarmerende. Just sayin..... Anonymkode: 4e180...0c0 Det må du gjerne tro, og du får lov å ha din mening. Men du trenger ikke kommentere mer i tråden dersom du ikke har en konstruktiv tilbakemelding. Anonymkode: bdd06...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå